Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Det är viktigt för mig att den ljusskygga verksamheten exponeras och blir legitim i längden, ja.
Lycka till!
Citat:
Inte alls. Jag förstår bara inte ditt enorma intresse, som i sig späder vidare på alla spekulationer. Den här diskussionen existerade inte före 15:e September. Tillfällighet?
[...]men så fort jag säger något som du inte håller med om så känner dig angripen och biter tillbaka.
Citat:
Jag gör så för jag tycker det är helt ovidkommande, då jag vet att kratom kan vara väldigt potent. F ö sysslar väl ingen med sådant här för att det är sunt? Sedan undrar jag vad du har för belägg att Krypton-producenterna skulle vara de samma som spice-producenterna? De kom visserligen i ungefär samma veva, men då måste man bortse från att det redan funnits flera försök att framställa verksamt kratom-extrakt (varav 15X var lyckat, men pga moderat intresse så sjönk aldrig priserna, förmodligen pga dyr tillverkning. Samma sak med Krypton: Priserna sjönk inte färrän det fanns en allmän efterfrågan (och det i och med Spice-klassningen)).
Men du struntar i alla fakta som tyder på motsatsen, inklusive Freiburg-analysen, att vissa reagerar radikalt annorlunda på Kratom, och att de som ligger bakom Krypton tidigare har ljugit om ört-innehållet i sina produkter (Spice).
Citat:
Förvisso. Men det jag tröttnade på var Deadsets alla poster om hur bedrägligt Krypton är. Det är en sak att berätta om sina erfarenheter, en annan sak att ta på sig någon slags FHI-roll.
Då finns det tre vägar man kan ta: Antingen struntar man i saken för att man egentligen inte bryr sig, eller så bildar man två läger och skriker på varandra, som du och deadset gör, eller så gör man vad man kan för att hitta ytterligare information och på så sätt kunna motbevisa en eller båda hypoteserna.
Citat:
Hur i hela friden bar du dig då åt? Kratomträdet är ju exotiskt, och växer bara i valda delar av Sydostasien. Hade du tillgång till zoologisk trädgård, eller vad?
Jag har tagit kratom som jag odlat själv och på så sätt visste vad det innehöll, vid enstaka tillfällen. Det var rätt trevligt och odramatiskt.
Citat:
Där! Den inställningen begriper jag mig helt enkelt inte på. Du kunde lika gärna skriva att du inte tänker dig pröva förrän Krypton - och Kratom i stort - är klassat (oavsett vad det innehåller), och då är det ju liksom för sent...
Krypton vill jag inte testa, speciellt inte innan det är definitivt klarlagt vad det innehåller.
Senast redigerad av Pinkskin 2009-11-07 kl. 04:57.
Senast redigerad av Pinkskin 2009-11-07 kl. 04:57.