2009-11-07, 04:52
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Det är viktigt för mig att den ljusskygga verksamheten exponeras och blir legitim i längden, ja.
Lycka till!

Citat:
[...]men så fort jag säger något som du inte håller med om så känner dig angripen och biter tillbaka.
Inte alls. Jag förstår bara inte ditt enorma intresse, som i sig späder vidare på alla spekulationer. Den här diskussionen existerade inte före 15:e September. Tillfällighet?

Citat:
Men du struntar i alla fakta som tyder på motsatsen, inklusive Freiburg-analysen, att vissa reagerar radikalt annorlunda på Kratom, och att de som ligger bakom Krypton tidigare har ljugit om ört-innehållet i sina produkter (Spice).
Jag gör så för jag tycker det är helt ovidkommande, då jag vet att kratom kan vara väldigt potent. F ö sysslar väl ingen med sådant här för att det är sunt? Sedan undrar jag vad du har för belägg att Krypton-producenterna skulle vara de samma som spice-producenterna? De kom visserligen i ungefär samma veva, men då måste man bortse från att det redan funnits flera försök att framställa verksamt kratom-extrakt (varav 15X var lyckat, men pga moderat intresse så sjönk aldrig priserna, förmodligen pga dyr tillverkning. Samma sak med Krypton: Priserna sjönk inte färrän det fanns en allmän efterfrågan (och det i och med Spice-klassningen)).

Citat:
Då finns det tre vägar man kan ta: Antingen struntar man i saken för att man egentligen inte bryr sig, eller så bildar man två läger och skriker på varandra, som du och deadset gör, eller så gör man vad man kan för att hitta ytterligare information och på så sätt kunna motbevisa en eller båda hypoteserna.
Förvisso. Men det jag tröttnade på var Deadsets alla poster om hur bedrägligt Krypton är. Det är en sak att berätta om sina erfarenheter, en annan sak att ta på sig någon slags FHI-roll.

Citat:
Jag har tagit kratom som jag odlat själv och på så sätt visste vad det innehöll, vid enstaka tillfällen. Det var rätt trevligt och odramatiskt.
Hur i hela friden bar du dig då åt? Kratomträdet är ju exotiskt, och växer bara i valda delar av Sydostasien. Hade du tillgång till zoologisk trädgård, eller vad?

Citat:
Krypton vill jag inte testa, speciellt inte innan det är definitivt klarlagt vad det innehåller.
Där! Den inställningen begriper jag mig helt enkelt inte på. Du kunde lika gärna skriva att du inte tänker dig pröva förrän Krypton - och Kratom i stort - är klassat (oavsett vad det innehåller), och då är det ju liksom för sent...
Senast redigerad av Pinkskin 2009-11-07 kl. 04:57.
Citera
2009-11-07, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Inte alls. Jag förstår bara inte ditt enorma intresse, som i sig späder vidare på alla spekulationer. Den här diskussionen existerade inte före 15:e September. Tillfällighet?
Det tog oturligt lång tid innan informationen om analysen läckte ut. Vad tror du att det beror på att diskussionen startade just vid den tiden?
Citat:
Jag gör så för jag tycker det är helt ovidkommande, då jag vet att kratom kan vara väldigt potent. F ö sysslar väl ingen med sådant här för att det är sunt?
Jag vill inte skada min kropp allvarligt för ett kortsiktigt nöje. Det är möjligt att vi skiljer oss åt på den punkten, eftersom du verkar uppskatta riskerna med obeprövade RCs utan kvalitetssäkring. Observera att jag inte har något problem med försiktiga bioassays av RCs, om man är medveten om riskerna.
Citat:
Sedan undrar jag vad du har för belägg att Krypton-producenterna skulle vara de samma som spice-producenterna? De kom visserligen i ungefär samma veva, men då måste man bortse från att det redan funnits flera försök att framställa verksamt kratom-extrakt (varav 15X var lyckat, men pga moderat intresse så sjönk aldrig priserna, förmodligen pga dyr tillverkning. Samma sak med Krypton: Priserna sjönk inte färrän det fanns en allmän efterfrågan (och det i och med Spice-klassningen)).
De har samma M.O. och samma distributör(er?) i Sverige. Det är bara indicier men det kommer åtminstone från samma “ljusskygga” marknad och bara det gör att man bör iaktta försiktighet och skepsis. Ett intressant projekt vore att kartlägga produktionen av dessa produkter.
Citat:
Hur i hela friden bar du dig då åt? Kratomträdet är ju exotiskt, och växer bara i valda delar av Sydostasien. Hade du tillgång till zoologisk trädgård, eller vad?
Det är inte så svårt att driva fram små plantor inomhus och det finns flera säljare / distributörer i USA som säljer både frön och småplantor. Det växer inte direkt snabbt, och lär ta många år innan det är ett riktigt kratomträd som man kan “försörja” sig på (och då lär man behöva ett uppvärmt och belyst rejält växthus). Men för sporadiskt bruk och som prydnad är det lättodlat. Pröva på, vetja!
Citat:
Där! Den inställningen begriper jag mig helt enkelt inte på. Du kunde lika gärna skriva att du inte tänker dig pröva förrän Krypton - och Kratom i stort - är klassat (oavsett vad det innehåller), och då är det ju liksom för sent...
Jag har inget starkt intresse av en opiat. Och enstaka gånger kan man ju lätt testa även om det skulle klassas. Eller, när man vet vad det är, så kan man gå till källan (vad det nu visar sig vara).
Citera
2009-11-07, 05:46
Medlem
Macgarvers avatar
Hehe, att ni orkar...nu finns iaf O-desmethyltramadol att köpa lagligt från BTMG och det ska tydligen verka som en NRI och INTE som en SNRI som Tramadol.

Tycker dock att Krypton känns mycket mer som Kodein än Tramadol men den nya RC ska tydligen vara ganska annorlunda. Jag tror fortfarande som jag trott hela tiden men vad det skulle kunna vara spetsat med är jag inte så säker på alls. God natt och sitt inte uppe för länge nu
Citera
2009-11-07, 11:43
Medlem
klisssters avatar
Hur e toleransen på kryptonet? Kan man köra 3 dagar i rad med samma mängd?
Citera
2009-11-07, 11:47
Medlem
Antidots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Hur e toleransen på kryptonet? Kan man köra 3 dagar i rad med samma mängd?

Har kört sen i Tisdags och har inte direkt märkt en större toleransökning möjligtvis att durationen minskar lite för varje dag.

/Anti
Citera
2009-11-07, 12:07
Medlem
deadsets avatar
Jag har kört både Ketogan och Kodein under längre perioder, men inget av det har kommit ens i närheten av Krypton i vare sig styrka eller vanebildning. Jävla skumma träd det växer här på planeten, må jag säga.
Citera
2009-11-07, 12:54
Medlem
Phibers avatar
Det var en jävla diskussion detta har dragit igång då :P
Jag har inga problem som helst att förstå Pinkskin's argument då jag skulle säga att kratom är den mest potenta, lagliga, naturliga drog som finns för tillfället. All kratom (utöver krypton?) som finns på den Svenska marknaden kommer inte i närheten av hur potent kratom egentligen är enligt mig. Jag menar 7-hydroxymitragynine i kratom är mer potent än morfin och detta är bara en av de 25 alkoliderna i växten. Är det då helt osannolikt att en väldigt lyckad isoleringsteknik av dessa alkolider för framställning av extrakt inte skulle kunna resultera i krypton?

Är jävligt nyfiken på den här diskussionen så kanske får ta att testa krypton och se vad jag tycker. Som jag ser det så känns det väldigt onödigt att behöva spetsa kratom med någon RC opiod som ODT. Kratom är potent nog som det redan är och är hyffsatt nytt på den svenska marknaden ändå. Kratom extrakt skulle bli en storsäljare här ändå oavsett om det vore spetsat eller inte. De som prövat hög kvalité kratom förstår detta.
Kratom har gått att handla på nätet sen nästan 20 år tillbaka, det är inget nytt.

Men pga. Freiburg-analysen så förblir jag nog neutral i detta då det inte känns helt osannolik heller. Det är otroligt trist om det är sant då det antagligen kommer dra med kratom i en klassning också. Oavsett så kommer kratom bli klassat inom en snar framtid då det fått så mycket uppmärksamhet här i Sverige. Jag personligen har upplevt effekter som både kodein, tram och även bättre än dessa. Allt har berott på vilken strain/kvalité kratom och dos.
Citera
2009-11-07, 13:04
Medlem
Phibers avatar
Man kommer högst på effekt om man tar kratom med ett par dagars mellanrum så vänta istället det är värt det.
Citera
2009-11-07, 14:17
Medlem
Bgubbes avatar
Man kan faktiskt bli pigg på krypton eftersom det innehåller både kraton extrakt och koffein.

http://www.spicenordic.com/img/SKL/SKL-krypton.jpg
Citera
2009-11-07, 15:39
Medlem
Antidots avatar
Hur bra håller sig krypton i kontakt med luft, pg a olika anledningar så kommer jag vara lite tvungen och ha ett par färdiga "bomber" i ett par dagar och jag kommer förvara dom svalt och mörkt men som sagt i kontakt med luft så undrar om någon vet om potensen minskar på det?

Mvh

/Anti
Citera
2009-11-07, 16:09
Medlem
klisssters avatar
Orka inte, slängde i mig 1gram nu får se vad som händer, läste att Dr.dre hade drat i sig några öl och det gav mycket bättre effekt, så drar nog i mig några öl om nån timme och ser vad det ger. =)
Senast redigerad av klissster 2009-11-07 kl. 16:12.
Citera
2009-11-07, 16:59
Medlem
psykotisks avatar
Hur inta krypton bäst?

Nu är det så att jag har ungefär en 0.8, körde 2.2 igår..

Hur ska jag ta det för att det ska ge mest?

Är det dricka det eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in