2025-03-12, 16:29
Medlem
Såg idag att Kratom förvånande nog börjat säljas av kriminella, i kapselform, helt otroligt 🤔 Högt pris dessutom, 500 kr för 20 kapslar (800 mg). Får se vart utvecklingen tar vägen, det kan ju vara en enstaka tjomme som petat in pulvret i kapslar och inget gäng som tillverkar kapslar för brinnande livet.
Senast redigerad av Florman 2025-03-12 kl. 16:48.
Citera
2025-03-12, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Venson
Tja, någon som fått sin beställning av ScS? Beställde vid 12.00 den 5e Mars. Tänkte kanske dumt om det gör en exitscam men de skulle ju vara kvar så..

Nu är det ju klassat narkotika så antar att jag ej kommer få det, har någon hört av deras support? Kontaktat men ej fått svar.

Gå till banken och häv köpet, se om du kan få pengarna tillbaka iallafall. ScS är ett registrerat företag och du köpte för att göra tvål när det var lagligt, så inga problem här.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Såg idag att Kratom förvånande nog börjat säljas av kriminella, i kapselform, helt otroligt 🤔 Högt pris dessutom, 500 kr för 20 kapslar (800 mg). Får se vart utvecklingen tar vägen, det kan ju vara en enstaka tjomme som petat in pulvret i kapslar och inget gäng som tillverkar kapslar för brinnande livet.

Ingen som kommer köpa för det priset + risk att åka fast och få prick i registret. Inte värt.
Citera
2025-03-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk

Ingen som kommer köpa för det priset + risk att åka fast och få prick i registret. Inte värt.

Nej, jag tror inte heller det, möjligen skulle det gå att sälja billigt, men då blir det mycket spring för liten peng för gängen.
Citera
2025-03-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Gå till banken och häv köpet, se om du kan få pengarna tillbaka iallafall. ScS är ett registrerat företag och du köpte för att göra tvål när det var lagligt, så inga problem här.

Ska testa det här om jag ej fått respons tills Måndag, uppskattas.
Citera
2025-03-12, 19:52
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Undrar om alla återförsäljare verkligen kommer göra sig av med sina kundregister. Scandinavian är väl den enda som ska fortsätta så den borde ju inte läcka ut. Om polisen skulle få tag på något register får dom använda det för att ta konkreta utredningsåtgärder?

Spelar väl ingen roll att de gör sig av med kundregister när de har bedrivit verksamhet från ett registrerat bolag och skickat försändelser med varubrev.
Behöver polisen få kundregistret kollar de väl bara försändningshistoriken med PostNord?
Citera
2025-03-13, 00:23
Medlem
Hatten av till oss vanliga dödliga som blev kriminella knarkare över en natt..
Citera
2025-03-13, 06:28
Medlem
Tesserakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Spelar väl ingen roll att de gör sig av med kundregister när de har bedrivit verksamhet från ett registrerat bolag och skickat försändelser med varubrev.
Behöver polisen få kundregistret kollar de väl bara försändningshistoriken med PostNord?
Fast hur ska de veta att man köpt just kratom? De flesta butikerna säljer ju massor av annan skit, vad är det som säger att man inte köpte oljor (eller nått)? För svag bevisföring att fälla någon den vägen.
Dessutom kan man inte bli dömd i efterhand för något som gjordes helt lagligt, det såldes lagligt. De har inga bevis på innehav efter kriminaliseringen heller - de kan inte göra något, ska de göra husrannsakan på en ”aning”? Nej. Man behöver vara skäligen misstänkt.
Citera
2025-03-13, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
Fast hur ska de veta att man köpt just kratom? De flesta butikerna säljer ju massor av annan skit, vad är det som säger att man inte köpte oljor (eller nått)? För svag bevisföring att fälla någon den vägen.
Dessutom kan man inte bli dömd i efterhand för något som gjordes helt lagligt, det såldes lagligt. De har inga bevis på innehav efter kriminaliseringen heller - de kan inte göra något, ska de göra husrannsakan på en ”aning”? Nej. Man behöver vara skäligen misstänkt.
De kan väl knappast göra sticktest med husrannsakningar pga att någon någon gång har beställt kratom? Det känns som det borde krävas lite för en sådan kränkning utav en medborgare, fast jag har ingen erfarenhet av sådant.
Citera
2025-03-13, 11:12
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Hatten av till oss vanliga dödliga som blev kriminella knarkare över en natt..
Det har du tyvärr vart hela tiden, så fort du har kratom i kroppen eller delar upp det i doser har varit olagligt bra länge. Har för mig att de klassade mitragynin på det viset när det fanns krypton som var kratom men det va spetsat med O-desmetyltramadol som är ett tramadol-derivat.
Som för övrigt oxå klassades samtidigt(har jag för mig).
Senast redigerad av NioLiv 2025-03-13 kl. 11:14.
Citera
2025-03-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Det har du tyvärr vart hela tiden, så fort du har kratom i kroppen eller delar upp det i doser har varit olagligt bra länge. Har för mig att de klassade mitragynin på det viset när det fanns krypton som var kratom men det va spetsat med O-desmetyltramadol som är ett tramadol-derivat.
Som för övrigt oxå klassades samtidigt(har jag för mig).
Ja visst, det är ett lagbrott. Kriminell anser jag dock vara när man lever på eller drar nytta ekonomiskt av att bryta mot lagen. Brukare utav kratom känns som i de flesta fall som skötsamma, allt annat än alkisar och tjackisar som tär på samhället och gör hyss
Citera
2025-03-13, 12:07
Medlem
[quote=apelsinmissbruk]

Betalade via swish från Lunar som ej är en svensk bank, googlat lite men inte direkt hittat nåt svar. Har du någon aning om det kommer vara ett problem för att häva köpet?
Citera
2025-03-14, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Så man känner absolut ingenting? Kan lika gärna dricka kaffe då?

Förmodligen känner man en annan drog som binder på samma receptorer somså serstonin.

Koffein fungerar lite annars men alla är från samma släkte av växt vad Ja minns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in