2022-01-01, 22:05
Medlem
MonsterTilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Jag har ställt frågan förut här utan att någon svarade så jag antar att det är ovanligt. Kan inte komma ihåg att någon sagt något om håravfall tidigare heller.
Men jag känner till alla Reddit trådar om det. Hur gammal är du?
Stress är den vanligaste orsaken till håravfall förutom det genetiska så jag antar att kratom kan vara stressande för kroppen som mycket annat.

Jag är 38. Känner till att stress kan vara en stor orsak. Tycker inte att jag varit mer stressad på senaste. Jag ska ta ett break från Kratom och se om det blir bättre. Kan vara värt för folk att hålla koll på iaf, om det påverkar håret.
Citera
2022-01-02, 20:11
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterTilt
--- om det påverkar håret.

Sida uppdaterad för några dagar sen och förklaringen låter ungefär som vi läst förut, att immunsystemet kan överstimuleras och attackera sig själv vid höga doser kratom och då angripa även hårfolliklar. Inget givet orsakssamband men går inte att utesluta som jag förstår det.

Kratom and Hair Loss with a Simple Guide and Remedies in 2020 – New Treatments
Citera
2022-01-02, 23:02
Medlem
zuttkickarens avatar
Har rört oxy, cocillana, tramadol tidigare. Kommer jag digga kratom och hur ofta kan jag ta i veckan?
Citera
2022-01-02, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zuttkickaren
Har rört oxy, cocillana, tramadol tidigare. Kommer jag digga kratom och hur ofta kan jag ta i veckan?

Förvänta dig inget jätterus för då kommer du bli besviken. Många som jämför det med ett tramadol lite rus.
För mig funkar det mer som en stämningshöjare och för att få energi.
Citera
2022-01-03, 12:05
Medlem
sendas avatar
Någon med erfarenhet av KEs wild green borneo? Finns knappt några recensioner på sidan
Citera
2022-01-03, 13:54
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senda
Någon med erfarenhet av KEs wild green borneo? Finns knappt några recensioner på sidan

Då får förespråkarna i tråden bli bättre på att recensera produkten hos säljaren.
Ser ut som KE har 3 sorters kratom på hemsidan. Den jag provat, har kvar > 200 g av och använder - Royal green, verkar inte säljas längre.
Citera
2022-01-04, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Då får förespråkarna i tråden bli bättre på att recensera produkten hos säljaren.
Ser ut som KE har 3 sorters kratom på hemsidan. Den jag provat, har kvar > 200 g av och använder - Royal green, verkar inte säljas längre.
Jag mailade KE någon dag sen när jag skulle fylla på min Royal green gällande just detta. Tydligen är Royal Green och Wild Green samma produkt. De ändrade bara namnet pga att det beskriver bättre. De sa även att en röd är påväg in. De har en sjuk vinter rabatt just nu å drf ville jag passa på o fylla på lagret.
Citera
2022-01-04, 10:10
Medlem
Tjena! Tog min sista dos kratom på nyårsafton efter att ha tagit ungefär 20 gr om dagen i typ 2 års tid. Går på SSRI också och började ta kratom för att stabilisera magen som blir totalt paj på SSRI. Tog det även för att det lindrade min sociala fobi och gav mig mer energi.

Kratom funkade verkligen skitbra länge för mig men sista månaderna har det fuckat upp min sömn rätt ordentligt. Jag har varit i behov av typ 10-11 timmars sömn per natt för att fungera normalt och de positiva effekterna på humöret och energin försvann. Däremot har magen funkat kanon hela tiden!

Har haft en AT från helvetet verkligen nu de senaste dagarna. Värst va det inatt då jag inte har kunnat sova ett smack. Obehagskänslor och ont i hela kroppen, ångest, svettningar, varit för varm och för kall omvartannat etc. Hoppas att det börjar kännas bättre snart.

Kommer nog inte att lägga av med kratom helt men ska passa mig för att börja ta det dagligen igen. Och ska givetvis vänta tills ATn är helt förbi innan jag unnar mig en liten sked eller två.

Ville mest berätta om mina erfarenheter av kratom. Ha det gott!
Citera
2022-01-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IchHeisseArneWeise
Tjena! Tog min sista dos kratom på nyårsafton efter att ha tagit ungefär 20 gr om dagen i typ 2 års tid. Går på SSRI också och började ta kratom för att stabilisera magen som blir totalt paj på SSRI. Tog det även för att det lindrade min sociala fobi och gav mig mer energi.

Kratom funkade verkligen skitbra länge för mig men sista månaderna har det fuckat upp min sömn rätt ordentligt. Jag har varit i behov av typ 10-11 timmars sömn per natt för att fungera normalt och de positiva effekterna på humöret och energin försvann. Däremot har magen funkat kanon hela tiden!

Har haft en AT från helvetet verkligen nu de senaste dagarna. Värst va det inatt då jag inte har kunnat sova ett smack. Obehagskänslor och ont i hela kroppen, ångest, svettningar, varit för varm och för kall omvartannat etc. Hoppas att det börjar kännas bättre snart.

Kommer nog inte att lägga av med kratom helt men ska passa mig för att börja ta det dagligen igen. Och ska givetvis vänta tills ATn är helt förbi innan jag unnar mig en liten sked eller två.

Dimor (receptfritt på apoteket) mildrar AT rätt rejält. Drick ett glas Grapefruktjuice och ta sedan ett paket Dimor 30-60min senare. Skulle inte rekommendera mer än 2 paket om dagen, under de värsta dagarna.
Citera
2022-01-04, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av senda

Tyckte den inte va så värst speciell jämfört med tex green borneo från SS. Får samma effekt av båda. Den enda stora skillnaden som fortfarande förbryllar mig än idag är att KEs green borneo inte vill lösa upp sig i vätska, utan den flyter och klumpar sig.

Men absolut, plocka upp den om du är sugen, tror inte du kommer bli besviken.
Citera
2022-01-04, 20:48
Medlem
Citat:

Ja, 20 gram i två år leder till bra AT.
Man kan inte gå påverkad av en substans 24/7 i åratal utan det leder till beroende.
Sömnbristen är verkligen det värsta, man blir knäpp, upplevde aldrig det när jag slutade med alkohol😬
Men visst, kunde vara värre, det är ju inte heroin ju.
Citera
2022-01-05, 09:39
Avslutad
Citat:

Skönt att du tog dig ur 20g daglig förbrukning. Dock är det inte konstigt att man får den ATn vid daglig bruk. Även jag har haft AT men då brukade jag på daglig basis i ett halvår, 10g om dagen. Gyllene regeln är att inte göra det dagligen 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in