Citat:
Ursprungligen postat av
Extremefly
Men kollar man röd och grön så skiljer dom i färg med, så borde ju ändå vara någon skillnad. Ena är kanske mer potent.
Det är inte ovanligt med växter av samma art som skiftar lite i färg. Kratomplantor som fått mer sol än andra kan exempelvis leda till vissa färgvariationer. Oxideringen kan leda till att kratomplantor som får mer sol kan innehålla något mer 7-hydroxymitragynin.
Men då är det väl mer potent?
Nja, kruxet dock är att det ensamstående 7-hydroxymitragyninet i plantan, trots extra sol, inte är tillräckligt mycket att ha någon psykoaktiv skillnad. För kroppen metaboliserar redan betydligt mycket större mängder 7-OH från det ensamstående mitragyninet som dominerar plantans alkaloidprofil.
Det är som att jämföra vätskan du får genom att äta lite gurka med ett stort glas vatten, gurkan blir obetydlig i detta exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av
LoketeGo
Ja, det blir betydligt mindre potent och märks rätt tydligt, tyvärr. Men tänkte att nästa gång jag silar det så ska jag låta det ligga och dra i hetvattnet riktigt länge, och sedan dricka samma klämma med två omgångar hetvatten, så kanske det ger av sig mer aktiv substans, förhoppningsvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Makaveli777
Ja precis det är så jag tänker också att det blir mindre pontent om man inte dricker upp sumpet o får i sig allt. Märker du någon skillnad om du dricker genom teklämma eller pulvret direkt?
Kratom löser inte sig bra i vatten, oavsett hur mycket du kämpar kommer det alltid finnas en betydlig mängd substans kvar i sumpen. Det ni skulle kunna göra är att ta dubbla dosen om ni tänkt göra er av med sumpen.
Å andra sidan så funkar dock kratom bra även i lägre doser så det är inte helt självklart att mer skulle göra skillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
nopacemane
Illamående talas det om mycket angående denna substans är det värre än vid typ tramadol? Tycker det illamåendet är hanterbart om man inte tar galna doser eller redan är dålig i kistan sen innan så att säga.
Tar du högre doser än vad din mage kan hantera så blir du illamående. Vissa kan ta 10g utan att bli illamående medans vissa kan bli illamående på så lite som 2g. Högst individuellt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lappenklister
Borde inte kratom ha den effekten att man blir ren snabbare på andra droger tex thc eftersom att det är vätskedrivande?
Tänk dock på att mitragynin är klassat, det är smartare att använda lagliga medel.
Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Någon som vet hur det funkar om man blandar kratom med opioider? Det enda som håller mig uppe just nu är att ta en kvarts Tramadol per dag plus kratom och de verkar inte bråka med varandra. Däremot har jag ibland Norspan och den sägs blocka andra opioider förutom sin egen bup. Jag har märkt av det lite.
Hur ska jag tänka här egentligen?
Norspanen har jag för värk och den funkar men inte tillräckligt. Kratomet funkar hyfsat bra själv, men just nu är jag under mycket stress och måste klara saker och då funkar det inte. Vare sig med smärtan eller tröttheten. Trammen har jag börjat ta för att orka mentalt.
Kommer jag bli missbrukare snart eller vad? Jag hatar med halva min själ att min läkare vill skriva ut oxy som jag inte vill ha när det finns Temgesic som gör mig till en fungerande person, psykiskt och fysiskt. Planerar avgifta mig själv från tramadolen snart när "livspusslet" blir bättre.
Kratom och tramadol brukar inte funka bra ihop, om det nu funkar bra för dig så är du en del av minoriteten.
Tänk dock på att både kratom and tramadol agerar på serotoninet. I teorin så är det möjligt att det kan ge dig en något högre kramprisk att använda dessa tillsammans.
Norspan är kraftigt i och med att den sitter som sten i dina receptorer, det är osannolikt att något svagare som kratom and tramadol lär ha effekt nog att bryta sig igenom. Vill du blanda opioider så använd inte norspan.
Försök förhålla dig till så milda opioider du kan, starkare grejer funkar inte bra på längre sikt, du kan kolla exemelvis på den amerikanska opioidkrisen, det blev bara pannkaka av hela skiten och det är en av anledningarna kratom blev så populärt.