2024-03-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boogeyman22
Ja det där illamåendet fick jag uppleva i förrgår, blev kanske 20-25 g under en dag och efter sista dosen så blev jag att må riktigt illa faktiskt, snudd på att man ville spy blandat med lite panikångest.

Nej nu blir det uppehåll ett tag för nu ger det bara huvudvärk och vidrig smak...

Mm också åkt på det rejält några gånger, dock har jag lätt för illamående oavsett, kanske pga min IBS eller så är det bara biverkning från nån av mina psykmediciner. Men brukar köra 1 st lergigan comp per dag, då slipper jag oroa mig för illamående om jag behöver dosera kratom flera gånger per dag. Dock aldrig varit uppe i de doserna du beskriver. Max för mig har nog varit typ 10g per dag, uppdelat på flera små doser.
Citera
2024-03-26, 16:32
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Att jag väljer det billigaste. Iom fått samma effekt hitills oavsett strain, så känns det inte värt att lägga mer pengar. Vet dock ej om jag köper det absolut billigaste kratomet på hela marknaden, blivit så att jag av ren bekvämlighet hållt mig till SS. Just nu är deras "kasung" det jag har pga rea.

Även om det är samma effekt på olika strains så kan det ju vara skillnad i potens, gammal batch etc. Jag köper från samma ställe som dig och har alltid gjort, köpte Red Kasung och Grön Kasung på rean. Beställde sedan Green Maeng Da. Tycker jag märker klar skillnad i potens där Green Maeng Da är starkare.

Kasungen blev enligt mig starkare om man blandade Red Kasung med Grön Kasung.
Citera
2024-03-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Illamående talas det om mycket angående denna substans är det värre än vid typ tramadol? Tycker det illamåendet är hanterbart om man inte tar galna doser eller redan är dålig i kistan sen innan så att säga.

Aldrig blivit illamående av det, däremot så blir jag lite fisig, men det r väl för att det är växtdelar man dricker...min kagge har aldrig gillat grönsaker. Klåda är egentligen enda negativa effekten jag fått av kratom och det är när jag tagit för stor dos.
Citera
2024-03-27, 18:21
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Aldrig blivit illamående av det, däremot så blir jag lite fisig, men det r väl för att det är växtdelar man dricker...min kagge har aldrig gillat grönsaker. Klåda är egentligen enda negativa effekten jag fått av kratom och det är när jag tagit för stor dos.

Jag har blivit riktigt illamående. Men då tog jag för mycket och körde ett dunder pass på gymmet. Var likblek men släppte efter någon timme.
Citera
2024-03-27, 19:34
Medlem
Funderar på att lägga min första beställning. Har ni några rekommendationer?
Vad är det som skiljer de olika produkterna åt och vilken känsla är man ute efter?
Fattar inte hela grejen med "strains".

Tack på förhand!
Citera
2024-03-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRilDil
Vad är det som skiljer de olika produkterna åt och vilken känsla är man ute efter?

Tack på förhand!

Du kan skita i all hokuspokus-vetenskap om olika färger och dess egenskaper. Beställer du green maeng da, green borneo eller supergreen från supremespeciosa kommer du få mer än godkänt nybörjarkratom. Går själv på super green.

Tänk på att det trots allt är en riktig drog du hoppar på. Beroendepotentialen är hög och abstinensen man kan få är fan hemsk. Låt dig inte luras av tunga narkomaner som tycker det är häftigt att dom gått igenom värre
Citera
2024-03-28, 18:51
Medlem
Citat:

Tack på förhand!
Meang da, Bali, Malay är sorter som brukar vara populära.
Dom påstår att vit ger mer energi, röd är mer avslappnade och grön mittimellan. Sen finns ju gul, svart, golden, inte orkat läsa vad det ska vara för skillnad på dom. Men köp en vit, en grön och en röd och testa själv. Har testat de flesta sorter från olika försäljare under åren.

Jag tror att det där med strains är försäljnings bs. Sen finns det ju dom i tråden som svär att det är skillnad. Själv känner jag ingen skillnad alls på dom olika färgerna. Använder numera enbart kratom tillsammans med pwo innan jag ska träna ibland, en mycket bra mix.

Har haft ett undantag dock. Det var en 50g påse jag köpte hem en gång som hade rätt starka opiatkänslorl Bkev helt varm och låg bara i soffan och halvsov, rätt mycket eufori. Minns inte vad sidan hette, det var ingen renodlad kratombutik. Sidan är oavsett borttagen numera. Har en misstanke om att det inte bara var kratom i den.
Citera
2024-03-28, 19:37
Medlem
Rekommenderar Plantation Red Maeng Da från SS!
Varmt och mysigt, perfekt för varva ner lite
Citera
2024-03-28, 22:42
Medlem
zombie-nations avatar
Någon som vet hur det funkar om man blandar kratom med opioider? Det enda som håller mig uppe just nu är att ta en kvarts Tramadol per dag plus kratom och de verkar inte bråka med varandra. Däremot har jag ibland Norspan och den sägs blocka andra opioider förutom sin egen bup. Jag har märkt av det lite.

Hur ska jag tänka här egentligen?

Norspanen har jag för värk och den funkar men inte tillräckligt. Kratomet funkar hyfsat bra själv, men just nu är jag under mycket stress och måste klara saker och då funkar det inte. Vare sig med smärtan eller tröttheten. Trammen har jag börjat ta för att orka mentalt.

Kommer jag bli missbrukare snart eller vad? Jag hatar med halva min själ att min läkare vill skriva ut oxy som jag inte vill ha när det finns Temgesic som gör mig till en fungerande person, psykiskt och fysiskt. Planerar avgifta mig själv från tramadolen snart när "livspusslet" blir bättre.
Citera
2024-03-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Du kan skita i all hokuspokus-vetenskap om olika färger och dess egenskaper. Beställer du green maeng da, green borneo eller supergreen från supremespeciosa kommer du få mer än godkänt nybörjarkratom. Går själv på super green.

Tänk på att det trots allt är en riktig drog du hoppar på. Beroendepotentialen är hög och abstinensen man kan få är fan hemsk. Låt dig inte luras av tunga narkomaner som tycker det är häftigt att dom gått igenom värre

Tack för svar! "Super green" låter dock lite för tungt att hoppa på som första. Får se vad det blir.
Citera
2024-03-29, 00:27
Medlem
Citat:
Tack för svar! "Super green" låter dock lite för tungt att hoppa på som första. Får se vad det blir.

Hehe, det är trots allt malda blad från samma träd som säljs i slutändan. Resten är en salig blandning emellan försäljninigssnack och termer, återberättade placebo effekter (som i sin tur skapar placebo) och små genuina skillnader i potens. Så du behöver nog inte stressa upp dig att det ska bli ”rätt”
Citera
2024-03-29, 21:54
Medlem
crats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevisKron89
Nu kanske det stämmer att du inte tål kratom. Men du gav dig inte på det svagaste kratomet direkt... Finns ju andra sorter som är mycket mildare. WGB tar till och med jag det lugnt med även fast jag har hög tolerans.

Vilka är mildare?
Har ett gäng olika provexemplar kvar från KE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in