2024-02-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Mitragynin har ett ld50 på ungefär 500mg/kg i råttor.
1 gram kratom av god kvalité innehåller ungefär 10-20mg mitragynin.

Tar vi en människa på 60kg så skulle en dödlig dos vara runt 30000mg mitragynin.

20*1500 = 30000

Du skulle behöva inta 1500g (1,5kg) kratom eller mer för att åstadkomma vad man skulle kunna kalla en säker död, vilket är praktiskt sätt omöjligt, speciellt då många blir illamående och kräks upp allt efter att ha intagit kanske 20g eller mer på en gång.

Vill du överdosera på detta så skulle du behöva extrahera mitragyninet ur kratomet och injicera IV, för ingen människa kan stoppa i sig ett kilo pulver.

Misstänkte det, gick utmärkt att fylla på men gav inget "starkare" rus så blir nog inget mer med det för mig. Hellre 1-2 gånger i veckan och njuta.
Citera
2024-02-11, 11:41
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leledai
Misstänkte det, gick utmärkt att fylla på men gav inget "starkare" rus så blir nog inget mer med det för mig. Hellre 1-2 gånger i veckan och njuta.

Kratoms effekt är partiell jämfört med exempelvis morfin, det finns ett tak för hur effektiv den kan bli och när taket är nått så kommer du inte längre oavsett hur mycket mer du doserar.

Högre doser skulle till och med kunna sabotera för dig då kratom inte bara funkar som partiell agonist men även som antagonist, hur de antagonistiska egenskaperna spelar roll i allting är dock inte helt förtstått.

Exempelvis, om du läser på diverse forum så är en vanlig historia hur vissa efter att ha klippt sin dos på häften av vad de ursprungligen tog att det gav betydligt bättre effekt.

Lite tråkigt kanske, men fördelen med allt är att det bidrar till kratoms allmänt goda säkerhet, du kan inte dö av bara ha tagit kratom jämfört med hur det ligger till med andra opioider/opiater så länge du inte har någon allvarligare sjukdom, blandar med tyngre läkemedel eller extraherar en större mängd mitragynin och hanterar det vårdslöst.
Citera
2024-02-11, 12:59
Medlem
En lite fundering... Är det någon som lyckats komma in på LARO pga kratommisbruk?

Jag började käkade kratom för ca 3 år sen, o jag kände att jag mådde bättre av den, så det blev att köpa några kilon. Nu äter jag ungefär 100 g kratom om dagen utspritt om 1,5 matsked-delar.

Jag har inte försökt sluta med den, men misstänker att jag får någon form av absintens. Jag var på utlandsresa o inför den oroade jag mig för kratomet, det kanske är olagligt i de länder jag ska besöka, men tog med en låda ändå. Men här räckte det med 1,5 matsked på morgonen, middag o kväll, hade inga svårigheter att klara det.

Det kanske är jättelätt att sluta med kratom, jag har aldrig försökt eftersom de positiva effekterna överväger de negativa.

Det finns dokumenterat missbruk i journalen, då jag en gång fick i min en överdos o fick åka ambulans till sjukhuset.

Eller ses kratom för "milt" för LARO? Den verkar ju på samma sätt som opioider.

Självklart ska jag testa att sluta med den på egen hand. Men om det blir för svårt, kan man fåra LARO då?
Citera
2024-02-11, 16:12
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbeluringen
En lite fundering... Är det någon som lyckats komma in på LARO pga kratommisbruk?

Jag började käkade kratom för ca 3 år sen, o jag kände att jag mådde bättre av den, så det blev att köpa några kilon. Nu äter jag ungefär 100 g kratom om dagen utspritt om 1,5 matsked-delar.

Jag har inte försökt sluta med den, men misstänker att jag får någon form av absintens. Jag var på utlandsresa o inför den oroade jag mig för kratomet, det kanske är olagligt i de länder jag ska besöka, men tog med en låda ändå. Men här räckte det med 1,5 matsked på morgonen, middag o kväll, hade inga svårigheter att klara det.

Det kanske är jättelätt att sluta med kratom, jag har aldrig försökt eftersom de positiva effekterna överväger de negativa.

Det finns dokumenterat missbruk i journalen, då jag en gång fick i min en överdos o fick åka ambulans till sjukhuset.

Självklart ska jag testa att sluta med den på egen hand. Men om det blir för svårt, kan man fåra LARO då?

Oj de låter som galet stora mängder. Har du inte fått problem med magen av den mängden?

Hur känner du på morgonen när du vaknar? Är kratom de första som dyker upp i huvudet eller hade du kunnat gå och köpa lite frukost före exempelvis?
Citera
2024-02-11, 22:28
Medlem
Citat:

Jesus christ, tror knappast du får någon extra effekt utom en urfuckad lever genom att trycka 1hg om dagen kontra typ 20-30g. Laro kan du fetglömma
Citera
2024-02-12, 12:13
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:

Läser jag rätt att du överväger LARO när du inte ens testat att kliva av? Testa gå ner i dos minst i 30-50 dagar så du åtminstone är nere på 20-30G om dagen. Ta ofta med mindre doser, sen börjar du dosa färre ggr om dagen så kommer de gå toppen för dig utan att blanda in LARO för en växt i släktet Koffein, glöm inte att de är en koffeinväxt inte opiumväxt.
Citera
2024-02-14, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Kratoms effekt är partiell jämfört med exempelvis morfin, det finns ett tak för hur effektiv den kan bli och när taket är nått så kommer du inte längre oavsett hur mycket mer du doserar.

Högre doser skulle till och med kunna sabotera för dig då kratom inte bara funkar som partiell agonist men även som antagonist, hur de antagonistiska egenskaperna spelar roll i allting är dock inte helt förtstått.

Exempelvis, om du läser på diverse forum så är en vanlig historia hur vissa efter att ha klippt sin dos på häften av vad de ursprungligen tog att det gav betydligt bättre effekt.

Lite tråkigt kanske, men fördelen med allt är att det bidrar till kratoms allmänt goda säkerhet, du kan inte dö av bara ha tagit kratom jämfört med hur det ligger till med andra opioider/opiater så länge du inte har någon allvarligare sjukdom, blandar med tyngre läkemedel eller extraherar en större mängd mitragynin och hanterar det vårdslöst.

Undrar om man bygger resistens mot det snabbt, för de veckor jag tagit kratom ofta så blir ruset mindre och mindre. Tycker det funkar bäst när man gör uppehåll och låter det gå några dagar mellan användningarna. När jag tagit 3-4 dagars uppehåll så blir det betydligt mer påtagligt rus och behövs då ofta bara en kopp med ett par teskedar i. Den enda effekten av att ta mycket/för mycket kratom är att jag får klåda, upplever som du är inne på inget bättre rus.
Citera
2024-02-14, 12:53
Medlem
Hej! Lite om abstinensen.

Efter en del hattande å fnattande fram å tillbaka så har jag nu slutat med kratom igen. Innan så gick jag på 160-240mg oxy om dagen (2-3st 80mg) och försökte gå från noll oxy till bara kratom. Det gick inte, fick trappa ner oxyn till 80mg om dagen, sen kunde jag gå över till bara kratom.

Då gick jag alltså från 80mg oxy -> 15-20g kratom om dagen uppdelat på 3-4 intag. Detta gjorde att jag "bara" missade en halv dag från jobb, sen så slutade jag helt från dosen på 20g kratom, istället för att trappa ner. Jag har haft tidigare avtändningar från kratom som var rätt lik andra opi's, men denna gången (tack vare rätt rejäla doser benso, som jag nu trappar ut..) så klippte jag som sagt från 20g -> 0g från onsdag kväll förra veckan sista dosen.

Helgen var helt OK, var förvånad över att jag knappt fick abstinens alls. Sen slog den till på söndag e.m. och måndagen var lite rävig med. Men sedan igår å idag så är den borta till 95%. Enda som är problem är magen, som jag äter loperamid mot (typ 2-4 kapslar per dag).

Det jag vill ha sagt är att det (iaf för mig) verkar som att abstinensen kan slå helt olika, beroende på en mängd olika faktorer jag inte vågar sia om. Vissa gånger är det jättesvårt att sluta, andra gånger går det väldigt enkelt. Om ni vill sluta, så ge inte upp. Fortsätt trappa ner om det fungerar för er, för mig var det bäst å bara klippa rakt av. Funkar det inte, ta i ytterligare nån vecka (utan att höja dosen såklart!) och prova igen. Det går!

Nu får det bli ett långt uppehåll, om jag ens nånsin tar det igen. Problemet är inte krattan i sig, utan att jag blir sugen på oxy (som jag dessutom har på recept). Bäst är som så många redan sagt, att ta ett par 2-3ggr per vecka, å hålla sig till dagsdoser om 5-10g. Och med nån veckas uppehåll då och då.

Hoppas någon har nytta av det jag skrivit
Citera
2024-02-14, 20:13
Medlem
Provade röd kratom igår (ca 4.5 g)
Sedan en blandning på röd och grön (ca 7g, 80% - 20%)

Jag kan inte mycket om kratom så har lite frågor.

För det första mådde jag väldigt bra av första dosen. Tog andra dosen några timmar efter, både grönt och rött vad inblandat och blev fruktansvärt trött, ruset kändes weird och obehagligt, mådde illa och kändes som att jag var speedad men bara ville sova vilket kändes otroligt läskigt då jag i vanligtvis vet att "uppers and downsers" kan vara livsfarligt. Min vän sa dock att det är fine att mixa och jag läste en del om det och det verkar vara "safe".

Mådde inte jättedåligt men var som i princip att kroppen ville ha flera olika rus samtidigt (vilket är logiskt I guess).

Idag är jag fortfarande speedad - nästan ett dygn efter. Är detta vanligt? Känns som dagen efter tjo utan de flesta obehagliga AT symptomen? Jag fick med mig lite hem men vet inte om jag vill ta om jag kommer känna mig speedad imorgon, Första dosen (bara rött) kändes likt tramadol men kändes som att peaken höll i typ 5 minuter.
Citera
2024-02-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chickienuggie
Provade röd kratom igår (ca 4.5 g)
Sedan en blandning på röd och grön (ca 7g, 80% - 20%)

Jag kan inte mycket om kratom så har lite frågor.

För det första mådde jag väldigt bra av första dosen. Tog andra dosen några timmar efter, både grönt och rött vad inblandat och blev fruktansvärt trött, ruset kändes weird och obehagligt, mådde illa och kändes som att jag var speedad men bara ville sova vilket kändes otroligt läskigt då jag i vanligtvis vet att "uppers and downsers" kan vara livsfarligt. Min vän sa dock att det är fine att mixa och jag läste en del om det och det verkar vara "safe".

Mådde inte jättedåligt men var som i princip att kroppen ville ha flera olika rus samtidigt (vilket är logiskt I guess).

Idag är jag fortfarande speedad - nästan ett dygn efter. Är detta vanligt? Känns som dagen efter tjo utan de flesta obehagliga AT symptomen? Jag fick med mig lite hem men vet inte om jag vill ta om jag kommer känna mig speedad imorgon, Första dosen (bara rött) kändes likt tramadol men kändes som att peaken höll i typ 5 minuter.

Fattar inte vad du menar? Tror du att blanda röd och grön kratom skulle vara som att blanda uppers och downers? Nej det är inte vanligt och antagligen inte ens möjligt att bli speedad av kratom en dag efter intag om det inte är spetsat med något
Citera
2024-02-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Fattar inte vad du menar? Tror du att blanda röd och grön kratom skulle vara som att blanda uppers och downers? Nej det är inte vanligt och antagligen inte ens möjligt att bli speedad av kratom en dag efter intag om det inte är spetsat med något

Jag tror ingenting, jag frågar för jag undrar. Röd Kratom är liknande opiater i ruset, grön kratom är liknande tjo i ruset, alltså två olika rus, ett uppåt och ett neråt. Inte så svårt att förstå.

Nej okej men då var det väl spetsat då, för jag var super speedad i flera timmar efter jag vaknade idag.
Citera
2024-02-15, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chickienuggie
Jag tror ingenting, jag frågar för jag undrar. Röd Kratom är liknande opiater i ruset, grön kratom är liknande tjo i ruset, alltså två olika rus, ett uppåt och ett neråt. Inte så svårt att förstå.

Nej okej men då var det väl spetsat då, för jag var super speedad i flera timmar efter jag vaknade idag.

Grön kratom liknar tjo i ruset? Skillnaderna på färgerna är knappt märkbara och är mest ett marknadsföringstrick, de olika färgerna fungerar i praktiken likadant
Senast redigerad av bongx 2024-02-15 kl. 08:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in