Hej! Lite om abstinensen.
Efter en del hattande å fnattande fram å tillbaka så har jag nu slutat med kratom igen. Innan så gick jag på 160-240mg oxy om dagen (2-3st 80mg) och försökte gå från noll oxy till bara kratom. Det gick inte, fick trappa ner oxyn till 80mg om dagen, sen kunde jag gå över till bara kratom.
Då gick jag alltså från 80mg oxy -> 15-20g kratom om dagen uppdelat på 3-4 intag. Detta gjorde att jag "bara" missade en halv dag från jobb, sen så slutade jag helt från dosen på 20g kratom, istället för att trappa ner. Jag har haft tidigare avtändningar från kratom som var rätt lik andra opi's, men denna gången (tack vare rätt rejäla doser benso, som jag nu trappar ut..) så klippte jag som sagt från 20g -> 0g från onsdag kväll förra veckan sista dosen.
Helgen var helt OK, var förvånad över att jag knappt fick abstinens alls. Sen slog den till på söndag e.m. och måndagen var lite rävig med. Men sedan igår å idag så är den borta till 95%. Enda som är problem är magen, som jag äter loperamid mot (typ 2-4 kapslar per dag).
Det jag vill ha sagt är att det (iaf för mig) verkar som att abstinensen kan slå helt olika, beroende på en mängd olika faktorer jag inte vågar sia om. Vissa gånger är det jättesvårt att sluta, andra gånger går det väldigt enkelt. Om ni vill sluta, så ge inte upp. Fortsätt trappa ner om det fungerar för er, för mig var det bäst å bara klippa rakt av. Funkar det inte, ta i ytterligare nån vecka (utan att höja dosen såklart!) och prova igen. Det går!
Nu får det bli ett långt uppehåll, om jag ens nånsin tar det igen. Problemet är inte krattan i sig, utan att jag blir sugen på oxy (som jag dessutom har på recept). Bäst är som så många redan sagt, att ta ett par 2-3ggr per vecka, å hålla sig till dagsdoser om 5-10g. Och med nån veckas uppehåll då och då.
Hoppas någon har nytta av det jag skrivit