2023-10-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Handlar bara därifrån då dom gett mig så bra service så vill jag vara trogen.

Köpte du bara en sort? Du kanske hade otur och fick en dålig batch.

Jag har alltid varit nöjd med kvaliten, har å andra sidan ingenting att jämföra med men om jag ändå märkte brister i kvalitet och service skulle jag sett mig om för längesedan.

Ja köpte två sorter, tyckte inte alls att båda var värda det priset. Service är de bra på och snabb leverans men själva produkter för det priset var inte värt det. Ja handlar man från andra så kommer man nog tycka som jag gör.
Citera
2023-10-04, 11:35
Avstängd
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacknatta
Ja köpte två sorter, tyckte inte alls att båda var värda det priset. Service är de bra på och snabb leverans men själva produkter för det priset var inte värt det. Ja handlar man från andra så kommer man nog tycka som jag gör.
Skulle du kunna rekommendera mig en sida och gärna specifik sort som du anser mer potent så ska jag testa nästa gång?
Citera
2023-10-06, 17:51
Medlem
nullbytes avatar
Provar WGB för första gången nu, kört GMD tidigare. Nu var det snart en månad sedan jag drack tidigare men kan inte tycka att det är någon skillnad i ruset. Samma mysiga känsla vilket såklart är positivt.
Citera
2023-10-06, 19:22
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Provar WGB för första gången nu, kört GMD tidigare. Nu var det snart en månad sedan jag drack tidigare men kan inte tycka att det är någon skillnad i ruset. Samma mysiga känsla vilket såklart är positivt.

Tycker WGB var riktigt kass. Bästa jag provat hittills har varit Gold Maeng Da och Green Kapuas.
Citera
2023-10-06, 20:30
Medlem
Jag provar kratom nu för första gången.

Jag är ofta trött och har svårt att fokusera så jag hittade en säljare som hade en variant som hette "super white" som ska ge både energi och fokus.

Jag har kört nu en vecka där jag började med 1/3 tesked och senaste dagarna kört en tesked på morgonen och en kaffe.

Hur mycket skillnad känner ni?

Jag tycker att jag är piggare och mer fokuserad men problemet för mig att jag i samma veva någon vecka tidigare även börjat sova mer och träna om det kan vara den egentliga orsaken.

Vilken är den bästa för just fokus då jag behöver för studierna.
Citera
2023-10-07, 01:10
Medlem
skullcombos avatar
Kratom.hmm
Under sommaren har jag tryckt i mig c 500g pulveriserade växtdelar av tre olika sorter, Green Maeng Da, Red Thai och Green Bali. Har dock aldrig provat kratom tidigare. Mina erfarenheter har varit följande.

Green Bali var en första sorten som jag provade. Det var också den som jag upplevade var mest potent. Konsumerade den genom att blanda en stor matsked kratom med varmt vatten för att sedan svepa den som en shot. Gjorde följande fast att jag bytte ut vattnet mot grape jucie, då jag läst att det ska ge mer effekt. ( vilket jag upplevde att det också gav.)
Vad jag även fick erfara är att kratom är en riktigt besk och äcklig växt att konsumera på det viset. Alltså nu i efterhand får jag kväljningar bara av att tänka på hur smaken känns att använda den i pulverform med vatten/juice.

Att konsumera växten som te var dock riktigt nice. Tycker att ruset var ungefär detsamma som att svepa pulvret med vatten, dock en aning mekkigare.

När jag gör mitt kratom-te använder jag följande.

1. 2 st påsar med Pukka peace: embrace tranquillity te med grönmynta, ashwagandha och hampafrö olja. Det går att köpa på ica/coop.
2. Cilia tefilter, tomma tefilter som man fyller själv.
3. Stevia mini sweeteners. 5 stycken.
4 En halv tesked med kokosolja.
5 1/5 matsked Valfri sort kratom.

Viktigt att brygden får stå och dra sig i ungefär 10-15 minuter innan man dricker.

Jag provade även att köpa tomma vegetabiliska kapslar (700 mg / 0,95 ml) som jag fyllde med kratom. Nackdelen med det var att det var jobbigt och tidskrävande att fylla kapslarna, och att man var tvungen att ta ganska många för att få ett någorlunda rus. (6-7 stycken.)
Jag kan dock helt klart rekommendera kapslar framför att shotta med vatten.

Att röka kratom är helt värdelöst.
Citera
2023-10-07, 13:05
Medlem
Vad använder man kratom till?
Hur mår man på det? Vad ger den för effekt så att säga?
Citera
2023-10-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidansidan
Vad använder man kratom till?
Hur mår man på det? Vad ger den för effekt så att säga?

Tar det mot smärta i ryggen samt sömn. När jag använder kratom behöver jag inte alls lika många citodon per dag som dom dagar jag inte tar kratom.
Jag har inte provat alla sorter men det som funkade bäst för mig av det jag testat är Red bali.
Kan stundvis bli väldigt euforisk och sover väldigt bra på det.
Dock behöver jag ta 8-10 gram i stöten för att få en bra effekt.
Dock behöver jag ta ett uppehåll snart då min toleransnivå har ökat lite fort.
Effekten samt hur potent olika strains är kan verkligen variera.
Citera
2023-10-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillepille
Tar det mot smärta i ryggen samt sömn. När jag använder kratom behöver jag inte alls lika många citodon per dag som dom dagar jag inte tar kratom.
Jag har inte provat alla sorter men det som funkade bäst för mig av det jag testat är Red bali.
Kan stundvis bli väldigt euforisk och sover väldigt bra på det.
Dock behöver jag ta 8-10 gram i stöten för att få en bra effekt.
Dock behöver jag ta ett uppehåll snart då min toleransnivå har ökat lite fort.
Effekten samt hur potent olika strains är kan verkligen variera.
Kan det hjälpa mot ångest och depression?
Utvecklar man tolerans fort? Har det nån svåra biverkningar?
Citera
2023-10-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Någon som testat kratom*t.eu eller kratom*a? Åsikter?

Aldrig testat kratom*t.eu, däremot köper jag uteslutande från kratom*a! Deras entikong är det enda jag behöver. Det röda är lite klent.. blir inga stabila tvålar.
Men entikongen och MD gör riktigt goa tvålar och du känner dig fresh hela dagen!
Citera
2023-10-07, 15:52
Medlem
nullbytes avatar
Tänkte försöka mig på att hitta lagom dos alkohol för att boosta. Har införskaffat mig några Sofiero guld 7.5 och en klassisk Arboga 10. Synpunkter någon?
Citera
2023-10-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidansidan
Kan det hjälpa mot ångest och depression?
Utvecklar man tolerans fort? Har det nån svåra biverkningar?
Det kan absolut hjälpa mot både ångest och depression. Beroende vilken strain du väljer.
Tips är att googla på engelska sidor kring Kratom. Finns massor av intressant information.
Exempelvis:
https://kratom.org/strains/
https://katsbotanicals.com/the-different-kratom-blends-and-how-to-use-them/

Toleransen kan öka fort. Det beror lite på hur man är som person samt vad man är ute efter. Men skulle man tycka sig öka i dos i en takt man inte känner är bra så är det bara o ta ett uppehåll några dagar. Det beror mycket på kvalité samt strain. Red bali kan jag i princip ta rätt mycket av under en dag, Wild Red bali ligger jag kvar i samma dos sen jag började. Däremot måste jag ta det väldigt lugnt med gröna, vita samt kombinerade strains som guld. Där räcker det med några gram.
Tar man för mycket kan man lätt bli yrslig o illamående samt förstoppning är väl rätt vanligt skulle jag tro.

Men som sagt läs. Finns massor av info speciellt på engelska sidor.

Må väl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in