2023-08-24, 16:16
Medlem
NioLivs avatar
Hur är kratomexpertens produkter?
Nån som provat green kapuas?
Citera
2023-08-24, 16:35
Medlem
Otippad fråga kanske men nån mer här som är man å märkt av att dom får sån sjukt kraftig erektion av kratom?
Jag har inte märkt av nån skillnad på sorterna, fast ja märker knappt nån skillnad av dom ändå, förutom kanske lite ökad seghet/trötthet av vissa sorter, men när det doseras lite högre, 5-10g ungf, shit va hård ja blir, absurt ändå, ska inte kratom sänka både testo, lust, å allt möjligt mög.
Detta är lite tbt till en post ja gjorde om just potens men den var orelaterad till kratom
Citera
2023-08-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, jag kan förstå det i såna fall. Sen har jag för mig att kratom har en negativ påverkan på testosteronet dessutom, men ta mig inte på ordet gällande det.

Säkert..
Citera
2023-08-25, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Deras wild red bali är fantastisk!
Citera
2023-08-27, 00:21
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Fått en ända biverkning och det är oerhörd trötthet på morgonen, som att den sabbar sömnkvalitén. I min mening inte värt det i sådana fall tyvärr…. Vaknar annars helt utvilad och redo.
Tycker mest det sabbar sömnen om jag tar sista dosen nära inpå läggdags..

Slutar jag några timmar före sängen brukar jag inte få någon märkbar "bakfylla" eller sämre sömnkvalite.
Citera
2023-08-27, 21:51
Medlem
limpwaldnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Jag beställde precis green maeng da från kratomexperten, aldrig testat just KE och säkert 3-4 år sedan jag tog kratom, är desperat nu inför Subutex abstinens så tänkte fråga folk här hur mycket jag borde testa för att stå mig någorlunda OK på det? Får in mer Subutex till nästa helg men tills dess (hoppas kratom kommer på tisdag).

Tagit ungefär 2-4mg per dag en längre tid nu, minst 2mg ett par år, är redo för en jävla pärs dem första dagarna nu men IOM beställningen på kratom hoppas jag det kommer på tisdag.

Är green maeng da en okej variant för abstinens?
Citera
2023-08-28, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpwaldny
Jag beställde precis green maeng da från kratomexperten, aldrig testat just KE och säkert 3-4 år sedan jag tog kratom, är desperat nu inför Subutex abstinens så tänkte fråga folk här hur mycket jag borde testa för att stå mig någorlunda OK på det? Får in mer Subutex till nästa helg men tills dess (hoppas kratom kommer på tisdag).

Tagit ungefär 2-4mg per dag en längre tid nu, minst 2mg ett par år, är redo för en jävla pärs dem första dagarna nu men IOM beställningen på kratom hoppas jag det kommer på tisdag.

Hmmm, KE anser jag generellt har en bra kvalitet och styrka på sina produkter. Nu var det längesedan jag testade just green maeng da från KE men jag har för mig att den var bra. Det jag testat mest är deras wild green borneo, som jag vid en direkt jämförelse tyckte gav bäst effekt vid den tidpunkten.

Så ifall green maeng da är otillräcklig, pröva wild green borneo. Är inte helt hundra på hur stark effekten blir just när du går av starkare substanser men jag har själv varit beroende av metadon och vill minnas att jag prövade kratom vid något tillfälle när jag hade ett kortare uppehåll.

Vill minnas att det gav mig ett någorlunda bra "lugn" vid det tillfället, men om det kommer funka helt och hållet vågar jag inte svara på, det är nog till stor del individuellt. Själv körde jag ct (cold turkey) tillslut vilket lyckades, även om det var en pärs som heter duga.

Du skriver att du förväntar dig att få det kämpigt de första dagarna utan någonting. Och det stämmer säkert, men vad jag förstår så har subutex väldigt lång halveringstid, liksom metadon. Och när jag gick av metadon ct så var de första sju dagarna överkomliga, det var inte kul men det gick ändå att genomföra. Det var efter första veckan som allt förvärrades till hundra procent. Vet inte om det är helt jämförbart med subutex men kan vara bra att ha i åtanke.

Exakt vilken mängd du ska ta är svårt att svara på, du får nog pröva dig fram. Helt utan tolerans så får jag bra effekt av en tesked (ett fyllt teskedsmått, dock inte över kanten). Men du kommer troligtvis att behöva mer. Börja smått och avvakta ca en timma och öka ifall du inte känner av det.

Lycka till vad du än bestämmer dig för!
Senast redigerad av Menlonson 2023-08-28 kl. 03:55.
Citera
2023-08-28, 11:06
Medlem
limpwaldnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Hmmm, KE anser jag generellt har en bra kvalitet och styrka på sina produkter. Nu var det längesedan jag testade just green maeng da från KE men jag har för mig att den var bra. Det jag testat mest är deras wild green borneo, som jag vid en direkt jämförelse tyckte gav bäst effekt vid den tidpunkten.

Så ifall green maeng da är otillräcklig, pröva wild green borneo. Är inte helt hundra på hur stark effekten blir just när du går av starkare substanser men jag har själv varit beroende av metadon och vill minnas att jag prövade kratom vid något tillfälle när jag hade ett kortare uppehåll.

Vill minnas att det gav mig ett någorlunda bra "lugn" vid det tillfället, men om det kommer funka helt och hållet vågar jag inte svara på, det är nog till stor del individuellt. Själv körde jag ct (cold turkey) tillslut vilket lyckades, även om det var en pärs som heter duga.

Du skriver att du förväntar dig att få det kämpigt de första dagarna utan någonting. Och det stämmer säkert, men vad jag förstår så har subutex väldigt lång halveringstid, liksom metadon. Och när jag gick av metadon ct så var de första sju dagarna överkomliga, det var inte kul men det gick ändå att genomföra. Det var efter första veckan som allt förvärrades till hundra procent. Vet inte om det är helt jämförbart med subutex men kan vara bra att ha i åtanke.

Exakt vilken mängd du ska ta är svårt att svara på, du får nog pröva dig fram. Helt utan tolerans så får jag bra effekt av en tesked (ett fyllt teskedsmått, dock inte över kanten). Men du kommer troligtvis att behöva mer. Börja smått och avvakta ca en timma och öka ifall du inte känner av det.

Lycka till vad du än bestämmer dig för!

Ja jo under alla år så har man ju varit utan ett tag mer å känt på betydligt värre abstinenser än vad detta kommer bli, men jag kan få obehag efter 6-12 timmar som sedan växer å växer hela vägen tills dag 4-5 när subutex abstinensen peakar för mig, för att sedan ebba ur och bli mer hanterbar efter 10-12 dagar. Men redan efter 24 timmar börjar mina ögon rinna, frossa, gäspningar, kan ej ligga still osv. Så tänkte bara anv kratom som en slags brygga tills helgen.

Vet någon hur kratom och warfarin/waran interagerar?
mvh
Citera
2023-08-28, 14:14
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Vet någon hur kratom och warfarin/waran interagerar?

Kratom hämmar CYP2C9. Warfarin behöver CYP2C9 för att kunna rensas ur kroppen. Dock så finns det inga studier på hur kratom och blodförtunnande läkemedel interagerar, så vet inte hur mycket det här verkligen påverkar. Bara för att något kan hämma en enzym så betyder det inte automatiskt att det har en klinisk betydelse.

Jag har läst om folk som tydligen tagit kratom och blodförtunnande utan problem, men det är viktigt att tänka på att det inte finns någon forskning. Skulle vara extra försiktig om man nu måste använda dessa ihop och vara observant för eventuella sidoeffekter, speciellt vid högre doser.
Citera
2023-08-28, 18:39
Medlem
zombie-nations avatar
Vilken röd stain ska jag välja för att den ska vara inte alls uppiggande? Har mer tolerans nu på det lugnande, så det är lite trist.
Citera
2023-08-28, 18:39
Medlem
st33rs avatar
vad sysslar TT med? Försöker de vara diskreta och inkognito? Det är svårt att veta vad det är för produkt de säljer ens. De använder inte ens ordet kratom.
Citera
2023-08-29, 03:51
Medlem
NioLivs avatar
Citat:

Vet tyvärr inte hur deras produkter är men jag lyckades sluta helt med sub med hjälp av kratom.
10års missbruk, försökte hur många gånger som helst men stod inte ut med atn.
Första gången jag tog kratom på atn blev det mycket enklare, bara haft återfall ca 2v efter jag sluta köpte 8mg tog 1mg och kom på hur trökigt det va med sub så slängde resterande 7mg.
Det va 3 årsen.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in