Citat:
Ursprungligen postat av
limpwaldny
Jag beställde precis green maeng da från kratomexperten, aldrig testat just KE och säkert 3-4 år sedan jag tog kratom, är desperat nu inför Subutex abstinens så tänkte fråga folk här hur mycket jag borde testa för att stå mig någorlunda OK på det? Får in mer Subutex till nästa helg men tills dess (hoppas kratom kommer på tisdag).
Tagit ungefär 2-4mg per dag en längre tid nu, minst 2mg ett par år, är redo för en jävla pärs dem första dagarna nu men IOM beställningen på kratom hoppas jag det kommer på tisdag.
Är green maeng da en okej variant för abstinens?
Hmmm, KE anser jag generellt har en bra kvalitet och styrka på sina produkter. Nu var det längesedan jag testade just green maeng da från KE men jag har för mig att den var bra. Det jag testat mest är deras wild green borneo, som jag vid en direkt jämförelse tyckte gav bäst effekt vid den tidpunkten.
Så ifall green maeng da är otillräcklig, pröva wild green borneo. Är inte helt hundra på hur stark effekten blir just när du går av starkare substanser men jag har själv varit beroende av metadon och vill minnas att jag prövade kratom vid något tillfälle när jag hade ett kortare uppehåll.
Vill minnas att det gav mig ett någorlunda bra "lugn" vid det tillfället, men om det kommer funka helt och hållet vågar jag inte svara på, det är nog till stor del individuellt. Själv körde jag ct (cold turkey) tillslut vilket lyckades, även om det var en pärs som heter duga.
Du skriver att du förväntar dig att få det kämpigt de första dagarna utan någonting. Och det stämmer säkert, men vad jag förstår så har subutex väldigt lång halveringstid, liksom metadon. Och när jag gick av metadon ct så var de första sju dagarna överkomliga, det var inte kul men det gick ändå att genomföra. Det var efter första veckan som allt förvärrades till hundra procent. Vet inte om det är helt jämförbart med subutex men kan vara bra att ha i åtanke.
Exakt vilken mängd du ska ta är svårt att svara på, du får nog pröva dig fram. Helt utan tolerans så får jag bra effekt av en tesked (ett fyllt teskedsmått, dock inte över kanten). Men du kommer troligtvis att behöva mer. Börja smått och avvakta ca en timma och öka ifall du inte känner av det.
Lycka till vad du än bestämmer dig för!