2023-04-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maangeman
Yes, fast det är ofta individuellt vad man får för effekter. Den vita är också smärtstillande för min del.
Jag tycker att grön, röd och vit är väldigt lika och jag känner ingen skillnad Testa några olika sorter så du lär dig vad som funkar bäst för dig, och testa dig fram till vilken dos som är bäst för dig. Själv tar jag 2 rågade matskedar varje gång.
VAR FÖRSIKTIG.
Jag blir rejält illamående och yr om jag får i mig för mycket kratom och då är jag väldigt tolerant mot oxy som jag aldrig får de effekterna av vid väldigt högt intag.
Nackdelen med kratom tycker jag är att det tar ca 2 timmar innan effekten kommer, i jämförelse mot ex oxy som tar 30-60 min.

Jag lovar o vara försiktig! Vad är rekommendations dosen för mig tycker du?
Jag är 165 cm och väger 67kg.
För mig tar också oxynorm ungefär 40 minuter och verka, jag hoppas de går fort med kratom också när man har som mest verk, 2 timmar låter lite för mycket.
Citera
2023-04-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det har aldrig hänt mig men jag antar att polisen har rätt att ta prov om de tror man är påverkad. Vad jag förstår kan man testa för kratom. Men man kan inte bli åtalad.

Troligen kommer det ändras men ingen verkar riktigt veta vad som händer med den lagen, förhoppningsvis tar det ett tag innan det blir illegalt.

Oki! Då förstår jag. Vad är anledningen då till att man inte kan bli åtalad? Ämnet som finns i kratom är väl olagligt i sig o ha i sitt system om jag förstått det rätt?

Skönt att höra de får gärna ta längre tid på sig med den lagen! Det verkar funka bra för många människor har följt tråden ett litet tag och det verkar vara mycket positiv respons med kratom.
Citera
2023-04-10, 22:17
Medlem
Vilken yoghurtsmak är bäst att dölja smaken med? Eller liknande livsmedel? Kräks upp det när jag bladat med te...
Är det någon skillnad på effekt om det är uppvärmt eller ej?
Citera
2023-04-10, 22:21
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peggyys
Oki! Då förstår jag. Vad är anledningen då till att man inte kan bli åtalad? Ämnet som finns i kratom är väl olagligt i sig o ha i sitt system om jag förstått det rätt?

Skönt att höra de får gärna ta längre tid på sig med den lagen! Det verkar funka bra för många människor har följt tråden ett litet tag och det verkar vara mycket positiv respons med kratom.

Eftersom krossade blad är så mycket vanligare än utvunnen substans känns det som de inte riktigt har något på fötterna att anklaga en för innehav av den utvunna substansen som man inte ens innehar.

Det kanske kan bli något snårigt rättsfall men jag har lite svårt att tro det.

Ämnet är bara olagligt utvunnet, inte som naturliga blad.
Citera
2023-04-10, 22:24
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitterFiende
Vilken yoghurtsmak är bäst att dölja smaken med? Eller liknande livsmedel? Kräks upp det när jag bladat med te...
Är det någon skillnad på effekt om det är uppvärmt eller ej?

Blanda med kallt vatten och nån saft du gillar i en shaker. Sen sveper du det bara.
Citera
2023-04-10, 22:28
Medlem
Citat:
Eftersom krossade blad är så mycket vanligare än utvunnen substans känns det som de inte riktigt har något på fötterna att anklaga en för innehav av den utvunna substansen som man inte ens innehar.

Det kanske kan bli något snårigt rättsfall men jag har lite svårt att tro det.

Ämnet är bara olagligt utvunnet, inte som naturliga blad.

Mycket klarare nu! Tusen tack 😊🌺 ni är bäst allihopa. Jag ska testa och så får jag återkomma.
Jag har verkligen lessnat på tramadol och oxynorm som jag försöker ta så lite av som möjligt. Jag har skolios sned ryggrad alltså och det blir mycket o bära under arbetspasset så smärtan har verkligen plågat en de dagar man anstränger ryggen mycket.
Citera
2023-04-10, 22:35
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Mycket klarare nu! Tusen tack 😊🌺 ni är bäst allihopa. Jag ska testa och så får jag återkomma.
Jag har verkligen lessnat på tramadol och oxynorm som jag försöker ta så lite av som möjligt. Jag har skolios sned ryggrad alltså och det blir mycket o bära under arbetspasset så smärtan har verkligen plågat en de dagar man anstränger ryggen mycket.

Blev fast på Tramadol pga värk men som inte var hela tiden. Hade inget ett tag och fick då en sjukdom eller ja den visade sig då, som var smärtsam och varje dag. Slutat ta Tramadol pga tappad kontroll. Började med kratom sedan. Kan inte säga att jag är helt smärtfri men det är stor skillnad för mig och dessutom min enda väg till lindring då de mediciner jag får ta är hemska. De flesta får jag inte ta pga en annan sjukdom.

Har också problem med rygg pga att på något sätt har min kota T10 evaporerat, den är bara smul. Mycket nerver som kommer i kläm.
Citera
2023-04-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Blanda med kallt vatten och nån saft du gillar i en shaker. Sen sveper du det bara.

Nej fy det går inte. Det kommer upp direkt. Hulkar av lukten...
Men mår bra av det lilla jag fått i mig.
Citera
2023-04-10, 22:43
Medlem
Citat:
Blev fast på Tramadol pga värk men som inte var hela tiden. Hade inget ett tag och fick då en sjukdom eller ja den visade sig då, som var smärtsam och varje dag. Slutat ta Tramadol pga tappad kontroll. Började med kratom sedan. Kan inte säga att jag är helt smärtfri men det är stor skillnad för mig och dessutom min enda väg till lindring då de mediciner jag får ta är hemska. De flesta får jag inte ta pga en annan sjukdom.

Har också problem med rygg pga att på något sätt har min kota T10 evaporerat, den är bara smul. Mycket nerver som kommer i kläm.

Ja det är farliga mediciner. Jag brukar säga såhär tänk på den mest hälsosamma personen du känner, hur många tabletter tar dom? Svaret brukar bara 0. Finns väldigt bra mediciner och man har kommit långt i utvecklingen, mediciner som räddar liv.

Sedan finns det tyvärr mycket mediciner som förstör din personlighet, stänger av känslor och ger dig ett starkt beroende. Jag har inte velat hamna där då jag är medveten om konsekvenserna på grund av människor i min omgivning. Det gäller att hitta alternativa mediciner är glad att du hittar kratom och att det någorlunda fungerar för dig. CBD olja är också bra mot smärta samt magnesium spray och CBD kräm.

Har du testat vara hos en kiropraktor eller naprapat om de är nerver som kommit i kläm! Finns många duktiga där ute ☺️ Du kanske ska testa?
Citera
2023-04-11, 00:10
Medlem
Citat:
Wow! Ni är verkligen super fina allihopa här tack så mycket för en utförlig beskrivning
Jag ska ge det ett försök och testa, alltid varit lite buddistiskt insatt så sist nämna supreme tilltalade mig med buddha statyn på framsida ☺️ Hoppas man känner samma lugn som en meditation session, viktigast o bli bukt med smärtan.

Det får bli den röda sorten jag testar och ger ett försökt på då och är ni helt säkra på att det inte syns på något urin prov jag är livrädd för att de ta in mig på det under mitt arbetspass och att det ger utslag på något annat än de recept belagda medicinerna jag tar de har ju underlag på.

Alltid roligt o hjälpa till
MER KRATOM ÅT FOLKET!

Brukar ta 1-2 dagar o få kratomet och kom ihåg att när du fått det börja lågt och höj sedan för o hitta den dosen som passar dig. Skulle rekommendera dig o börja med 2 teskedar.
Såg att du fick svar om pissprov du behöver nog inte oroa dig.

Ta det endast när du har ont som mest som sagt det är lätt o bli beroende, ha det alltid i baktanke.

Ska bli kul o se hur det funkar för dig men smärtan, så kan du slänga dom där pillren!!
kratom är effektivt du lär gilla det, hoppas du blir av med smärtan o lycka till
Citera
2023-04-11, 11:18
Medlem
1kg supergreen och 1kg superred från k-grossisten. Lite över 1000 lappen bara.
Billigaste och trevligaste shoppen på länge. Känns som nån hobbykratom älskare som driver den. Lite amatörmässigt men ändå bra
Citera
2023-04-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makaveli777
Alltid roligt o hjälpa till
MER KRATOM ÅT FOLKET!

Brukar ta 1-2 dagar o få kratomet och kom ihåg att när du fått det börja lågt och höj sedan för o hitta den dosen som passar dig. Skulle rekommendera dig o börja med 2 teskedar.
Såg att du fick svar om pissprov du behöver nog inte oroa dig.

Ta det endast när du har ont som mest som sagt det är lätt o bli beroende, ha det alltid i baktanke.

Ska bli kul o se hur det funkar för dig men smärtan, så kan du slänga dom där pillren!!
kratom är effektivt du lär gilla det, hoppas du blir av med smärtan o lycka till
Jag rekommenderar att ta mindre än 2 teskedar. Köp en våg på KE för 99kr. Börja med 1 gram. Halvt teskedsmått ca
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in