2023-08-11, 03:05
Medlem
Läste att små doser kratom stimulerar och större doser sederar, gäller detta röd vein också????
Citera
2023-08-11, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
Läste att små doser kratom stimulerar och större doser sederar, gäller detta röd vein också????
Ja, det gäller alla men en mindre dos röd stimulerar generellt mindre än en mindre dos vit.
Citera
2023-08-12, 02:18
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrenzyPreserve
Aa! Den fungerar, men verkligen inget speciellt. 4g av KE's nuvarande kratom gjorde susen igårkväll för att få bort kvällsångesten, medans samma dosregimen av SS's kändes svag i synnerhet. Men SS är ju trots allt de klart billigaste av de två.

Efter att ha testat den lite mer. Potensen är rätt 5/10-6/10, men den känns rätt ren och har inte gett mig något illamående utan rus som vissa sorter har gjort. Vissa sorter har jag inte kunnat ta utan postafen (åkesjuketabletter) oavsett dos.Känns okej ändå, det märks till skillnad från många gånger att denna är "röd" då den verkligen gjorde det enkelt att somna utan hög puls. Vilket har varit ett problem på vissa sorter oavsett "grön/röd/vit" osv.

Jag kan ta markant större doser på denna utan att må pyton, men jag får även en skaplig lite mer energisk effekt på lägre doser än jag brukar få på röda. Men det har nog med toleransen att göra.
Det är inte dåligt kratom, klart bättre än många batcher jag testat. Men det är heller inget att hänga i julgranen.
Edit: Varför måste jag slå shift+enter för att kunna göra line-breaks på FB nuförtiden? Spelar ingen roll hur många enter jag slår så sitter all text ihop.
Citera
2023-08-12, 02:29
Medlem
zombie-nations avatar
Någon som gått igenom dubbel AT med kratom?

Jag fick en helvetesbra strain och intog för mycket. Så jag började få AT. Hade bara haft pytte innan i form av rinnande näsa.

Denna gången fick jag at som man kan få av stimmande droger. Inga at man får av opioider.

Så känns som kratom är naturens egen speedball. Man kan få at från det stimmande och fortfarande hög på det lugnande.

Är jag ensam?
Citera
2023-08-12, 08:17
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrenzyPreserve
Aa! Den fungerar, men verkligen inget speciellt. 4g av KE's nuvarande kratom gjorde susen igårkväll för att få bort kvällsångesten, medans samma dosregimen av SS's kändes svag i synnerhet. Men SS är ju trots allt de klart billigaste av de två.

Efter mer testande står jag fast vid runt 5/10 i potens. Men det är inte dåligt kratom. Det ska nog mycket till att fucka dosen på denna och kräkas. Större doser gjorde mig seg som fan och jag somnade direkt i torsdags natt. Normalt brukar jag få hög puls av vit/grön kratom så pass att jag har svårt att sova. Skulle jag köpa det igen? Ja, men mer som utfyllnad till mer potent kratom. Oavsett, det är bra kratom bara lite svagt.
Uppenbarligen har jag blivit dement med.
Citera
2023-08-13, 19:03
Medlem
Sababas avatar
Fick smaka lite kratom av en kompis som kör det för att bli nykter.

Det smakade ju extremt illa. Att man blev hård i magen är hanterbart.

Är det bara min erfarenhet? Att man spyr nästan direkt efter intag?
Citera
2023-08-13, 21:59
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Första kratomdrinken nere!! Tog två skopor med träskeden som kom med, blandat med apelsinjuice och det var förvånandesvärt lätt att få ned. Dels pga juicen men också knepet jag har att stänga av smaklökarna utan att hålla för näsan.
Rågade eller strukna?

Jag kör en rågad tsk det är 3-4g. Perfekt för mig

Var så sjukt bakis idag och hittade en bortglömd burk i skafferiet jag inte visste att jag hade. Riktigt bra bakismedicin, livet blev så mycket enklare efter en kopp.
Citera
2023-08-13, 22:31
Medlem
Nu lägger jag ner Kratom för gott. Har använt till och från i knappt tre år. Ofta ganska små doser som 1-2 teskedar per gång 2-4 dagar i veckan. Dock har det blivit för mycket och för ofta denna sommar.
Denna kommer inte med något gott för mig i längden, märker att jag blir ganska grötig i hjärnan med tiden om jag inte håller mig till 1 tesked/2-3 ggr vecka vilken jag inte riktigt gör längre.
Detta inlägg är mer som en påminnelse för mig själv att jag slutar nu.
Citera
2023-08-14, 00:03
Medlem
Beställde 100g av SS senaste Gröna Maeng Da. Jag börjar alltid försiktigt då de kan skilja sig ganska grovt i potens. Den får ju inte många stjärnor eftersom påsen är slut och då landade den här i veckan. Njah, vet inte om det är jag som egentligen borde beställa vita strainen tycker alltid att den är potentast oavsett sort. Mina senaste erfarenheter, inte rört kratom på månader innnan detta tillfälle.
Citera
2023-08-14, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hög Chaparall
Beställde 100g av SS senaste Gröna Maeng Da. Jag börjar alltid försiktigt då de kan skilja sig ganska grovt i potens. Den får ju inte många stjärnor eftersom påsen är slut och då landade den här i veckan. Njah, vet inte om det är jag som egentligen borde beställa vita strainen tycker alltid att den är potentast oavsett sort. Mina senaste erfarenheter, inte rört kratom på månader innnan detta tillfälle.

Ditt problem är att du beställer från SS. Imo finns det bara två st som levererar stabil kvalité, KE och Kratomia.
Blir oftast Kratomia nu mera då jag inte hittar Entikongen någon annan stans. Men Maeng Da från KE är typ lika bra.
Citera
2023-08-14, 08:56
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsbrukarn
Ditt problem är att du beställer från SS. Imo finns det bara två st som levererar stabil kvalité, KE och Kratomia.
Blir oftast Kratomia nu mera då jag inte hittar Entikongen någon annan stans. Men Maeng Da från KE är typ lika bra.

Kratomia är ju nya aktörer! Intressant.

Tror jag hoppar på kratom tåget igen och kanske prövar! Annars e ju KE och KS väldigt bra. SS brukar vara ganska olika.
Citera
2023-08-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Rågade eller strukna?

Jag kör en rågad tsk det är 3-4g. Perfekt för mig

Var så sjukt bakis idag och hittade en bortglömd burk i skafferiet jag inte visste att jag hade. Riktigt bra bakismedicin, livet blev så mycket enklare efter en kopp.

För någon som gått på tunga opioder flera år periodvis så blev det snabbt ett kaffemått. Nykter från tunga opis 15 dagar nu. Dricker kratom enbart på mina svåraste dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in