2022-04-20, 10:36
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Kör du det varje dag i vecka kommer du börja känna sug den dagen du inte tar.

Det är en opiat och därmed mycket beroendeframkallande.
Kratom är för fan ingen opiat. Håll dig till sanningen.
Citera
2022-04-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Rent tekniskt är Kratom en opioid, alltså något som går på opioid-receptorerna.
Inte en opiat då det inte kommer från Opiatvallmon
Citera
2022-04-20, 10:48
Medlem
Citat:
Citat:
Mitragynine acts on a variety of receptors in the CNS, most notably the mu, delta, and kappa opioid receptors.[20] The nature of mitragynines' interaction with opioid receptors has yet to be fully classified with some reports suggesting partial agonist activity at the mu opioid receptor[4][20] and others suggesting full agonist activity.

Den går nästa uteslutande på opioid receptorerna
Citera
2022-04-20, 10:48
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Rent tekniskt är Kratom en opioid, alltså något som går på opioid-receptorerna.
Inte en opiat då det inte kommer från Opiatvallmon

Nej. För misstar du dig. Det är likt en opoid och har egenskaper som påminner om det. Det går heller inte på samma receptorer. Varför tror du det går att få effekt även fast man har LARO?
Citera
2022-04-20, 11:08
Medlem
Citat:
Nej. För misstar du dig. Det är likt en opoid och har egenskaper som påminner om det. Det går heller inte på samma receptorer. Varför tror du det går att få effekt även fast man har LARO?
Jaså kratom påverkar inte vissa opioid-receptorer? Detta var ju en nyhet för mig och många andra ska du veta också.
Rent officiellt är det en opioid om du googlar, men nördiga, biologiska resonemang orkar jag inte med.
Citera
2022-04-20, 11:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Jag säger inte emot dig, men tram kan man ju också ta när man går på LARO.
Citera
2022-04-20, 12:33
Medlem
Julle128s avatar
Vi släpper detta.
Citera
2022-04-21, 16:54
Avslutad
En opioid ja, men inte en klassisk opioid.

Lägger du upp alla opioider på en skala så skulle kratom svänga på den skalan.
Citera
2022-04-21, 17:30
Medlem
Punklivs avatar
Kört en rågad tesked röd maeng da och mår riktigt gott, går igenom en tuff period just nu som gör att jag inte kan ta det ansvar jag har i vardagen men vill inte ta tunga grejer då jag helt enkelt inte gillar det längre så detta känns guld värt... Får bli en beställning till, körde ett test på 50 gram för att se om jag gillar det. Köpte från någon annan sida för massa år sedan, vet inte om det var dåliga grejer eller om det berodde på att jag inte gillade subtila rus då (var inne i ett rätt tungt missbruk) men då var det ingen hit; slängde i mig tills jag bara låg och spydde och hela världen snurrade för att jag inte blev nöjd. Nu känns det som att jag stoppat i mig en lagom dos opiater i kroppen, men i psyket känns det ännu bättre. Känner mig både stimulerad och redigt sänkt; har dock inte sovit många timmar. Mycket kraftigare effekt än väntat.

Fick ett sample av vit maeng da också som jag tänkte testa i morgon bitti och se om det kan hjälpa mig att göra ett välbehövligt städryck.
Senast redigerad av Punkliv 2022-04-21 kl. 17:33.
Citera
2022-04-21, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Kört en rågad tesked röd maeng da och mår riktigt gott, går igenom en tuff period just nu som gör att jag inte kan ta det ansvar jag har i vardagen men vill inte ta tunga grejer då jag helt enkelt inte gillar det längre så detta känns guld värt... Får bli en beställning till, körde ett test på 50 gram för att se om jag gillar det. Köpte från någon annan sida för massa år sedan, vet inte om det var dåliga grejer eller om det berodde på att jag inte gillade subtila rus då (var inne i ett rätt tungt missbruk) men då var det ingen hit; slängde i mig tills jag bara låg och spydde och hela världen snurrade för att jag inte blev nöjd. Nu känns det som att jag stoppat i mig en lagom dos opiater i kroppen, men i psyket känns det ännu bättre. Känner mig både stimulerad och redigt sänkt; har dock inte sovit många timmar. Mycket kraftigare effekt än väntat.

Fick ett sample av vit maeng da också som jag tänkte testa i morgon bitti och se om det kan hjälpa mig att göra ett välbehövligt städryck.

Har kikat på många olika sidor, men det allra bästa jag vittnat om har varit batcher från SS. De har mycket skit men ibland lyckas de förvånansvärt bra, gäller bara att man lyckas pricka rätt.

Det näst bästa har varit från KE.
Senast redigerad av apelsinmissbruk 2022-04-21 kl. 17:46.
Citera
2022-04-23, 02:41
Medlem
Eerik10s avatar
Har varit kratom-fri i sedan februari efter 2+ års dagligt bruk och jag märker verkligen hur kratom sänker intelligensen och förstör dopamin-systemet totalt men jag tror starkare opiater är mycket värre när det kommer till dopaminet.

Jag slutade genom att trappa så bra jag bara kunde men skötte det inte riktigt och jag använde mig av Loperamid(Känt som imodium), Svartfröolja/Svartkumminolja, Pregabalin, DLPA, Bensodiazepiner och NAC(N-AcetylCystin)

Svartkumminolja minskar i princip alla symtom fast inte 100% (kosttillskott men dyrt)
Pregabalin och/eller Bensodiazepiner tar bort RLS (Har det på recept)
DLPA Vet jag inte funkade men det sägs vara bra för smärta och dopaminbrist (kosttillskott )
Loperamid tar bort fysiska effekter som "lös mage" och RLS och svettningar och annat (Receptfritt)
NAC tar bort sug efter droger, forskningen är begränsad men det har visat positiva resultat på vissa narkotiska preparat som Kokain och Cannabis och t.o.m Nikotin

Har nu även börjat med Voxra(NDRI/Noradrenalin och Dopaminåterupptagningshämnare) och känner mig nästan helt normal nu!

Till er som håller på att sluta: Stå ut! det blir bättre för varje vecka och det finns kosttillskott och läkemedel som kan hjälpa dig på vägen om det behövs, jag nämnde dom som hjälpte mig ovanför
Senast redigerad av Eerik10 2022-04-23 kl. 02:44.
Citera
2022-04-24, 12:37
Medlem
Bästa sidan med kratom? Håller fortfarande SS måttet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in