2021-05-18, 17:29
Medlem
Inser att jag nog gått på Kratom lite väl länge, kört typ varje kväll ett bra tag med enbart någon dags uppehåll ibland. Aldrig känt någon direkt AT då, men är väl sällan det gått över 30h mellan doserna och ser nu att folk verkar kunnat gå ca ett dygn före AT'n kommer. När kommer AT'n för er, och vad bör jag förvänta mig efter ca 3 månaders användning varje kväll? (6-10g per kväll)
Citera
2021-05-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Inser att jag nog gått på Kratom lite väl länge, kört typ varje kväll ett bra tag med enbart någon dags uppehåll ibland. Aldrig känt någon direkt AT då, men är väl sällan det gått över 30h mellan doserna och ser nu att folk verkar kunnat gå ca ett dygn före AT'n kommer. När kommer AT'n för er, och vad bör jag förvänta mig efter ca 3 månaders användning varje kväll? (6-10g per kväll)
Kör du bara på kvällen ska det nog vara lugnt, du är ju ”nykter” länge varje dag.
Citera
2021-05-18, 18:42
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Jag tycker att det låter väldigt lugnt i ditt fall. Om du tar en gång per dygn hinner kroppen mer eller mindre rensas. I mitt fall märker jag av AT symptom redan efter 4-5h efter senaste dos. Allas kroppar är olika men finns ingen chans att AT symptom skulle komma först efter 30h. Dem kanske förvärras efter nån dag, men generellt kommer symptomen ganska snabbt. T.ex. på morgonen om man tog senast på kvällen innan.
Citera
2021-05-20, 13:21
Medlem
st33rs avatar
Jag blev lite nojig av att googla att kratom är kopplat till leverskador

Som vanligt kan man dock hitta den information man vill. Det finns ju otaliga quora-konton som hävdar att de har perfekta värden och så där .

Å andra sidan finns det många som har ekonomiska intressen i kratom. Och det finns säkert ekobonomiska intressen mot kratom också.
Citera
2021-05-20, 16:17
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Hon borde vara försiktig, kratom abstinens kan enligt vänners erfarenhet jämföras med oxycontin. Detta är säkert individuellt men något att ha i åtanke om hon en dag skall sluta eller om det klassas i framtiden och tillgången försvinner.

Hon borde alltid ha en hel del sparat ifall att något oväntat händer så att hon kan trappa ner.

Abstinensen är inte ens i närheten vad jag förstått. Däremot så kan gamla missbrukare eller personer som gått riktigt hårt på kratom få abstinens. Men normalanvändare ska inte känna det minsta.
Bor stundtals i USA och är mest hemma nu för pandemin, men där är många som kastat både värktabletter och psykofarmaka. Man håller upp ibland, men känner kanske av som en mindre influensa i ett par dagar. Mer än så ska det inte behövas. Men som sagt det finns undantag.
Citera
2021-05-20, 16:22
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullatoralex
Någon som testat Green maeng da från TT? Behöver en ny grön och tycker TT håller bäst klass

Har hört mycket om GMD tidigare, men tycker den är överreklamerad. Däremot så är den röda som jag testat potent. Men då har jag testat i USA. Vet att eco*al.se har haft mycket hög kvalitet sedan länge. Blev tipsad av flera här faktiskt.

Men har du testat den vita? Den ska vara kanon om man som jag dippar i energi och humör ibland pga.stress.
Citera
2021-05-20, 16:25
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Någon som tackat ja till att vara med i SS:s testpanel?

Inte ja men nej. Rent trams vad jag fattat av folk som varit med. Oseriös marknadsföring, som påstår att vara seriös.
Men det är vad jag och andra tycker. Testa själv vet jag. Vad har du att förlora om du inte ska marknadsföra dem du själv?
Citera
2021-05-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullatoralex
Någon som testat Green maeng da från TT? Behöver en ny grön och tycker TT håller bäst klass

Green Malay har funkat riktigt bra för mig.
Citera
2021-05-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Abstinensen är inte ens i närheten vad jag förstått. Däremot så kan gamla missbrukare eller personer som gått riktigt hårt på kratom få abstinens. Men normalanvändare ska inte känna det minsta.
Bor stundtals i USA och är mest hemma nu för pandemin, men där är många som kastat både värktabletter och psykofarmaka. Man håller upp ibland, men känner kanske av som en mindre influensa i ett par dagar. Mer än så ska det inte behövas. Men som sagt det finns undantag.

Det finns de som drabbats av en riktigt jävlig abstinens av kratom, det är självklart individuellt men nedtrappning är definitivt någonting många som vill sluta borde överväga
Citera
2021-05-20, 21:51
Medlem
mjaubrums avatar
Citat:

Tar man det varje dag och utvecklar tolerans så får man abstinens. Framförallt om man använder det som ett energigivande antidepressivt medel eller för ångest.

I princip inget känns najs. Det är knappast det fysiska som är jobbigt. Utan depressionen, ångesten och rastlösheten i 5 - 14 dagar.

Ett problem är att folk som söker sig till kratom förmodligen har testat annat. Ha respekt för geggan. Mår man bra på något ovh kan använda det på jobbet och va en superarbetare så börjar man lätt se det som kaffe. Men sakta över månader försvinner effekten och sexlusten och abstinensen börjar uppträda mellan doser.

Läs på reddit #quittingkratom det finns tusentals användare som har besvär.

Ska ni använda det köp de minsta påsarna så ni inte har det liggandes hemma även om det är mycket dyrare. Det är det säkra alternativet. Varför tror mi prissättningen är som den är?

Säljarna vill ha folk som är beroende.

Fri sedan ett par månader och är så jävla nöjd. Man ska inte leka med sin dopamin och seratonin. Out
Citera
2021-05-20, 22:03
Medlem
Lischos avatar
Vilken tycker ni är den snabbaste mest prisvärda svenska sidan för att köpa hem kratom 1 första gången är?!
Citera
2021-05-20, 22:35
Medlem
Citat:
Inte ja men nej. Rent trams vad jag fattat av folk som varit med. Oseriös marknadsföring, som påstår att vara seriös.
Men det är vad jag och andra tycker. Testa själv vet jag. Vad har du att förlora om du inte ska marknadsföra dem du själv?

Ja var det inte en vända här tidigare, då dom sa att det bara fanns en variant av kratom. Kollade upp snubben och han led tydligen av relativt kraftig diagnos. Han skulle väl skriva en bok också. Bilden på sig själv hade han snott från en modeargentur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in