2011-01-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladonizz
Ok då bryggar jag 5g till, eller blir det för mycket med 10g totalt? Ska tugga löven denna gången

Tacksam för svar!

Igår körde jag på morgonen 5g + påfyllning 1.5g sen på kvällen typ 6H efter påfyllningen körde jag 3.5g + påfyllning 1.5g så så kör på du
Citera
2011-01-27, 17:36
Medlem
Citat:
Gjorde det som jag skrev precis, börjar känna mig goo men är besviken ändå. Trodde det var mer än bara lite behag i nån timme. Kan lika gärna ta två diazepam typ.

Hur lång tid tycker ni det håller i för er? Jag har nu tagit 5g, sen tre fyra timmar efter 5g och tuggade löven denna gången.

MVH

Jag fick skönt rus 6H plus, både på morgonen och sen på kvällen när jag körde igen
Citera
2011-01-27, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolle
Jag fick skönt rus 6H plus, både på morgonen och sen på kvällen när jag körde igen

Alltså jag måste ha en speciell kropp då för jag känner ärligt inte mycket, lite smådåsig typ som på lågdos benso typ. Men enligt Erowid ska Kratom ge en massa mer effekter men jag känner inget, bah får kanske testa krypton istället...

Saknar jag nån enzym i levern eller vad kan detta bero på? Tråkigt är det iaf.

MVH
Citera
2011-01-27, 19:03
Medlem
Citat:
Alltså jag måste ha en speciell kropp då för jag känner ärligt inte mycket, lite smådåsig typ som på lågdos benso typ. Men enligt Erowid ska Kratom ge en massa mer effekter men jag känner inget, bah får kanske testa krypton istället...

Saknar jag nån enzym i levern eller vad kan detta bero på? Tråkigt är det iaf.

MVH

Jag har läst här att vissa inte känner effekten av kratom (eller snarare, behöver väldiga doser för att det ska ge effekt), så det kan ju helt enkelt vara så.

Själv blir jag avslappnad och sover SJUUUKT bra. 1000 ggr bättre än krypton och jag har trappat bort ett >1 år dagligt (miss)bruk av krypton med hjälp av kratom. Ingen AT-känsla alls, men jag har också sakta trappat ner från 5 krm / tillfälle till 0.5 krm / dag.
Citera
2011-01-27, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomGuy124
Jag har läst här att vissa inte känner effekten av kratom (eller snarare, behöver väldiga doser för att det ska ge effekt), så det kan ju helt enkelt vara så.

Själv blir jag avslappnad och sover SJUUUKT bra. 1000 ggr bättre än krypton och jag har trappat bort ett >1 år dagligt (miss)bruk av krypton med hjälp av kratom. Ingen AT-känsla alls, men jag har också sakta trappat ner från 5 krm / tillfälle till 0.5 krm / dag.

Ja alltså jag känner typ inget av det, trots 10g av det. Så jag skiter totalt i detta skitmöget. Kör hellre på tyngre grejjer, verkar som om min kropp kräver det...

Mvh
Citera
2011-01-28, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ja alltså jag känner typ inget av det, trots 10g av det. Så jag skiter totalt i detta skitmöget. Kör hellre på tyngre grejjer, verkar som om min kropp kräver det...

Mvh

Ska man testa krypton istället när man inte känner ett skit av kratom? Vad tycker ni kärt folk?

MVH
Citera
2011-01-28, 01:53
Medlem
IgorTks avatar
Citat:
Ska man testa krypton istället när man inte känner ett skit av kratom? Vad tycker ni kärt folk?

MVH

Aldrig testat kratom, men krypton gör ju alltid susen

PS har fått in en hel del intressanta kratom sorter som kanske funkar bättre.
Citera
2011-01-28, 11:21
Medlem
Dreamwings avatar
Testade Smartbars Kratom Maeng Da efter att brukat Krypton till och från i ett år med regelbundna uppehåll. Kokade upp ca. 7.5 g i ca. 15 min, och filtrerade bort bladen m.ha. ett kaffefilter. Smaken kan närmaste beskrivas som väldigt starkt och beskt té, men det var fullt drickbart även om det gav en eftersmak som var svår att bli av med på hela kvällen. Provade att tugga lite på sumpen som var kvar, men då de inte smakade speciellt mycket och gav mig kväljningar p.g.a. sin konsistens så sket jag i den.

Effekten då? Ingen speciell faktiskt. Ingen eufori eller välbefinnande. Jag kände av ett litet buzz under de första två timmarna, men det tog aldrig riktig fart. Dessutom blev jag illamående och hade doften av avkokat kratom i lägenheten resten av kvällen.

För mig blir det inget fortsatt experimenterande med kratom. Att gå från Krypton till Kratom är i mitt fall ungefär som att gå från amfetamin till kaffe.
Citera
2011-01-28, 11:49
Medlem
ak88s avatar
är det bara prylshoppen som har krypton ?.
Citera
2011-01-28, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwing
Testade Smartbars Kratom Maeng Da efter att brukat Krypton till och från i ett år med regelbundna uppehåll. Kokade upp ca. 7.5 g i ca. 15 min, och filtrerade bort bladen m.ha. ett kaffefilter. Smaken kan närmaste beskrivas som väldigt starkt och beskt té, men det var fullt drickbart även om det gav en eftersmak som var svår att bli av med på hela kvällen. Provade att tugga lite på sumpen som var kvar, men då de inte smakade speciellt mycket och gav mig kväljningar p.g.a. sin konsistens så sket jag i den.

Effekten då? Ingen speciell faktiskt. Ingen eufori eller välbefinnande. Jag kände av ett litet buzz under de första två timmarna, men det tog aldrig riktig fart. Dessutom blev jag illamående och hade doften av avkokat kratom i lägenheten resten av kvällen.

För mig blir det inget fortsatt experimenterande med kratom. Att gå från Krypton till Kratom är i mitt fall ungefär som att gå från amfetamin till kaffe.

Det du beskriver är vad jag kände igår, det blir att försöka hitta någon som säljer krypton istället för min del. Man mår max "bra" i 10-20min sen är det typ inget. Värdeslöst skit på mig iaf.

MVH
Citera
2011-01-28, 15:36
Medlem
Maergs avatar
Undrar av nyfikenhet följande: Är det fler här som brukar tänka att man ska göra något under ruset (till exempel röka en cigarett, hämta vatten, gå och pissa eller liknande) utan att orka göra slag i saken. Därefter ligger man och föreställer sig scenariot kring hämtandet av vatten/rökande av cigarett, eller vad aktiviteten nu skulle gälla, för att efter ett tag tro att man faktiskt gör/har gjort det på riktigt och därefter bli mäkta irriterad när man kvicknar till från dvalan och inser att man legat på sängen med en dräggelsträng från mungipan hela tiden när man trodde att man gjorde det man skulle.
Citera
2011-01-28, 15:38
Bannlyst
Om ni skulle rekommendera mig, vilken? Krypton eller Tramadol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in