Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Utförd betalning. Från: 210 112...
Mottagare: 473-2756 *Smartbar Sweden AB
Belopp: 219,00
Betaldatum: 2010-03-15
Meddelande: 400000044
(/start Henke)
Aj då .. Vår kära Pinkskin har faktiskt rätt i sin kritik i ärendet, det ÄR vårt fel det här... Betalningen gjordes innan vi var klara över att bara för att kontohistoriken vi tittar på är från igår betyder det inte att inga fler betalningar kommer komma in på den dagen. När vi kollade kontot den 16'e och 17'e mars så låg inte dina pengar där, men nu när jag idag kollar kontot från 2010-03-15 så ligger din överföring där indeed.
Vi har på senare tid uppdaterat vårt förfarande så att betalningar som görs på måndag tas ut och kobntrolleras först på onsdag (därav fördröjningen på 2 dagar när man betalar till bankgiro) så sådana här problem inte skall uppstå igen, och du verkar vara en av de sista (hoppas jag verkligen) som vi helt sonika glömt bort/försummat att dubbelkolla.
Jag sätter ihop en REJÄL kompensation åt dig Pinkskin, och ser till att grejerna skickas omgående.
Jag måste ändå få försvara oss litegrann här i ärendet eftersom det inte hos någon bank framgår att kontoutdraget från igår inte går att lita på utan att det är kontoutdraget från i förrgår som stämmer korrekt. Samtliga bankkunder är därmed förpassade till att få reda på sådant själv när kunderna ringer och undrar var fan deras pengar är... Det var så VI fick reda på problemet. Eftersom alla banker funkar så så tycker man ju att det borde stå i leveransavtalet att man måste vänta 2 dagar innan man kollar inkommande pengar. Det här med "16.30"-regeln som banken gör reklam för är ju inte sann anywhere...
(/end Henke)