Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Man får väl använda alkohol, men man bör vara väldigt försiktig, men dit räknas nog inte en fylla så jag förstår problemet. Det du bör akta dig för är såvitt jag kan förstå ett förhöjt blodtryck, detta gör att jag ställer mig tvekande till om Kratom/Krypton är så väldigt lämpligt. Vet inte med säkerhet att det höjer blodtrycket, men det känns lite så faktiskt då man går upp i varv och blir varm i kroppen av Kratom, i alla fall jag blev det.
Sökte lite på janusinfo.se och kollade interaktionerna för dina läkemedel bl a tillsammans med morfin, kodein och koffein, var väl det närmaste jag kom tror jag, och det skall vara lugnt att blanda dessa med Waran etc. Dock så finns det väl inte någon utbredd forskning angående Kratomets kroppsliga effekter vad jag vet, men det kan ju å andra sidan kommit något under de två-tre år som jag inte brytt mig om Kratom, så googla lite på kratom+blodtryck(fast kanske på engelska då) osv.
Jag hade inte chansat med kratom i din sits dock då jag inte vet precis vad som händer med blodtrycket under användning, men spontant så tror jag det ökar. Jag hade nog istället använt cannabis(sänker väl blodtrycket?), benso( ex diazepam eller alprazolam) eller opiater/opioider(såsom t ex morfin,kodein eller oxykodon). Dock bör man vara väldigt försiktig med sådana preparat, ja, kanske inte cannabis då, men morfin och xanor t ex är ju starkt beroendeframkallande och bör inte heller kombineras av den ovane... Dock så finns det rejält med forskning på dessa och hellre det än att chansa vilt med Kratom och dina mediciner...
Så hade jag resonerat iaf.
Peace!
Tack för svaret. ja jag vet att det verkar lungt med Morfin/Kodein mm men det fina med Kratomet är ju att det är lagligt fortfarande väll? jag åkte ju dit för Cannabis odling i samband med Tramadol härvan så ligger rätt lågt på det olagliga. Sen bor jag ju ien riktig liten håla så jag tvivlar att det enns finns att få tag på nånting, känner ingen annan i byn som änns verkar intresserad av annat än Alkohol.
Har btw Stesolid utskrivet av läkare men bara en burk med 25 5mg var tredje vecka och dom behövs för att åka och handla eller iväg nånstans osv. Lider ju av panikångest+GAD också.
Men ska söka lite och se om jag hittar något om blodtryck+kratom, Har inte märkt nånskillnad när jag testat men som sagt kan vara dumt att chansa för mkt.
Må bra.
Edit:
Kratom also contains alkaloids found in uña de gato, which are thought to play a beneficial role on the immune system and lower blood pressure, as well as epicatechin, a powerful antioxidant also found in dark chocolate and closely related to the EGCG that gives green tea its beneficial effects.
Det var väll typ vad jag hittade, källan är engelska wiki så man vet ju inte hur bra det stämmer.