2009-09-05, 17:09
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pherbl0w
Varför är kryptonet så jävla dyrt i jämnförelse med Kratom? Är väl i princip samma saker vi snackar om..eller?

Det är mkt mer potent än vanligt kratom.
Citera
2009-09-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Man får väl använda alkohol, men man bör vara väldigt försiktig, men dit räknas nog inte en fylla så jag förstår problemet. Det du bör akta dig för är såvitt jag kan förstå ett förhöjt blodtryck, detta gör att jag ställer mig tvekande till om Kratom/Krypton är så väldigt lämpligt. Vet inte med säkerhet att det höjer blodtrycket, men det känns lite så faktiskt då man går upp i varv och blir varm i kroppen av Kratom, i alla fall jag blev det.

Sökte lite på janusinfo.se och kollade interaktionerna för dina läkemedel bl a tillsammans med morfin, kodein och koffein, var väl det närmaste jag kom tror jag, och det skall vara lugnt att blanda dessa med Waran etc. Dock så finns det väl inte någon utbredd forskning angående Kratomets kroppsliga effekter vad jag vet, men det kan ju å andra sidan kommit något under de två-tre år som jag inte brytt mig om Kratom, så googla lite på kratom+blodtryck(fast kanske på engelska då) osv.

Jag hade inte chansat med kratom i din sits dock då jag inte vet precis vad som händer med blodtrycket under användning, men spontant så tror jag det ökar. Jag hade nog istället använt cannabis(sänker väl blodtrycket?), benso( ex diazepam eller alprazolam) eller opiater/opioider(såsom t ex morfin,kodein eller oxykodon). Dock bör man vara väldigt försiktig med sådana preparat, ja, kanske inte cannabis då, men morfin och xanor t ex är ju starkt beroendeframkallande och bör inte heller kombineras av den ovane... Dock så finns det rejält med forskning på dessa och hellre det än att chansa vilt med Kratom och dina mediciner...

Så hade jag resonerat iaf.

Peace!

Tack för svaret. ja jag vet att det verkar lungt med Morfin/Kodein mm men det fina med Kratomet är ju att det är lagligt fortfarande väll? jag åkte ju dit för Cannabis odling i samband med Tramadol härvan så ligger rätt lågt på det olagliga. Sen bor jag ju ien riktig liten håla så jag tvivlar att det enns finns att få tag på nånting, känner ingen annan i byn som änns verkar intresserad av annat än Alkohol.

Har btw Stesolid utskrivet av läkare men bara en burk med 25 5mg var tredje vecka och dom behövs för att åka och handla eller iväg nånstans osv. Lider ju av panikångest+GAD också.

Men ska söka lite och se om jag hittar något om blodtryck+kratom, Har inte märkt nånskillnad när jag testat men som sagt kan vara dumt att chansa för mkt.

Må bra.

Edit:
Kratom also contains alkaloids found in uña de gato, which are thought to play a beneficial role on the immune system and lower blood pressure, as well as epicatechin, a powerful antioxidant also found in dark chocolate and closely related to the EGCG that gives green tea its beneficial effects.

Det var väll typ vad jag hittade, källan är engelska wiki så man vet ju inte hur bra det stämmer.
Senast redigerad av ShaiTan83 2009-09-05 kl. 20:02.
Citera
2009-09-05, 20:16
Medlem
pherbl0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det är mkt mer potent än vanligt kratom.
Så om man ska ha "the real deal" så ska man alltså helst köpa krypton?
Citera
2009-09-05, 21:30
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaiTan83
Text.

Tänk två gånger innan du ger dig in i det här. Ångesten kommer förvärras och vara i det närmaste olidlig när du försöker sluta.

Man mår så otroligt bra av skiten att ett beroende formaktligen står och bankar på dörren efter bara ett par dagars användning.

Du gör givetvis som du vill, men ha mina ord i bakhuvudet ändå - för din egen skull.
Citera
2009-09-05, 21:48
Medlem
Tja gubbar har provat kratom förut utan efekt man den här krypton låter ju bra iaf.. Men var hitter jag den billigast? Vill bara känna ett kratom rus alså jag har ganska hög tolerans på Opiater men spelar det nån roll med Krypton?
Citera
2009-09-06, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Tänk två gånger innan du ger dig in i det här. Ångesten kommer förvärras och vara i det närmaste olidlig när du försöker sluta.

Man mår så otroligt bra av skiten att ett beroende formaktligen står och bankar på dörren efter bara ett par dagars användning.

Du gör givetvis som du vill, men ha mina ord i bakhuvudet ändå - för din egen skull.

Ja jag vet jag har testat det innan, tänkte mest köra 1dag ev 2dagar i veckan och absolut hålla det. har 2 påsar liggandes och vet inte enns om jag köper mer när dem är slut.

Trappar ner på Lyrica med så mår inge vidare atm så är säkert extra känslig att bli beroende av nått jag mår bra av.
Citera
2009-09-06, 04:22
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavel
Tja gubbar har provat kratom förut utan efekt man den här krypton låter ju bra iaf.. Men var hitter jag den billigast? Vill bara känna ett kratom rus alså jag har ganska hög tolerans på Opiater men spelar det nån roll med Krypton?
Jag har också provat vanligt kratom utan något rus, testade även Krypton och då fick jag ett rus men det var jobbigt efter ett tag och man ville fylla på ofta.

Spice Nordic har väl ungefär likadana priser som alla andra.

Att du har hög tolerans på opiater gör absolut ingenting för toleransen på kratom.
Citera
2009-09-06, 11:53
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pherbl0w
Så om man ska ha "the real deal" så ska man alltså helst köpa krypton?

Precis.
Citera
2009-09-06, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Precis.
Detta är nog väldigt inviduellt. Jag personligen tycker mest om krypton pga att man behöver mindre mängder. Sen finns det folk som tycker bättre om andra kratom extrakt, jag brukar mest bli illamående hur små doser jag än tar av vissa kratom sorter.

Deadset:
Vad jag tycker så är kratom något man inte ska ta varje dag, utan då och då.
Det är slöseri att köra för ofta enligt mig. Men får står hur du ser på ditt inlägg, bra tänkt!
Citera
2009-09-11, 15:35
Medlem
DonkeyFreshs avatar
Lagliga droger med samma effekter som Kratom?

Finns det några lagliga droger med samma effekter som Kratom?
Citera
2009-09-11, 16:25
Medlem
jaja1s avatar
Nja inte några som jag kan komma på just nu. Men varför inte köra på Kratom? Det är helt lagligt i Sverige. Däremot så finns det många andra lagliga droger som är bättre än Kratom. Jag tycker ruset är skit trots att jag tog hur mycket som helst blev jag bara lite tung i huvudet, och dessutom kostar det jävligt mycket.
Senast redigerad av jaja1 2009-09-11 kl. 16:28.
Citera
2009-09-11, 16:41
Medlem
DonkeyFreshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaja1
Däremot så finns det många andra lagliga droger som är bättre än Kratom.

Kratom(det är x15 jag har erfarenhet av) tycker jag har lite för klent rus och det är ju rätt dyrt om man behöver ta mycket.

Kan du nämna någon som funkar bra för att ta bort ångest/depression som är laglig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in