Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-12, 13:36
  #1
Medlem
Hej. Undrar om det finns nåt känt ämne/medicin eller liknade som kan höja CDT värdet förutom då alkohol.
Citera
2017-10-12, 18:11
  #2
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firtal
Hej. Undrar om det finns nåt känt ämne/medicin eller liknade som kan höja CDT värdet förutom då alkohol.
Nej. Ingenting. Håller du dig helt ifrån varje form av alkohol så halveras värdet varje dag. Bäst är att inte ens dricka en lättöl och på köpet kommer du må mycket bättre.
__________________
Senast redigerad av Zoom008 2017-10-12 kl. 18:16.
Citera
2017-10-12, 22:05
  #3
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firtal
Hej. Undrar om det finns nåt känt ämne/medicin eller liknade som kan höja CDT värdet förutom då alkohol.
Nej, det finns inget att skylla på så sluta att kröka och inse att du är ett alko.
Citera
2017-10-13, 11:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det finns inget att skylla på så sluta att kröka och inse att du är ett alko.

Kan inte vara så enkelt. Har relativt höga värden men inget utslag på b peth samt är defenetivt inget alko då jag dricker sällan
Citera
2017-10-13, 12:30
  #5
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firtal
Kan inte vara så enkelt. Har relativt höga värden men inget utslag på b peth samt är defenetivt inget alko då jag dricker sällan
Höga CDT tyder på annat och gäller det körkort så gör oss andra en tjänst och sätt dig inte bakom ratten. Ta tag i dina problem istället.
Citera
2017-10-13, 13:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Höga CDT tyder på annat och gäller det körkort så gör oss andra en tjänst och sätt dig inte bakom ratten. Ta tag i dina problem istället.

Varför har jag då inget utslag på b peth? Om du inte har nåt konkret att tillföra så behöver du inte svara. Har heller inte sagt att cdt värdena är för höga utan bara höga. Strax under gällande gränsnivå.
Citera
2017-10-13, 13:48
  #7
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firtal
Varför har jag då inget utslag på b peth? Om du inte har nåt konkret att tillföra så behöver du inte svara. Har heller inte sagt att cdt värdena är för höga utan bara höga. Strax under gällande gränsnivå.
Sluta att supa i lönndom!
Citera
2017-10-13, 14:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sluta att supa i lönndom!

Suck
Citera
2017-10-13, 14:12
  #9
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firtal
Suck
Här har du en som inte verkar ljuga för sig själv iaf:

(FB) Tolka provsvar?
Citera
2017-10-13, 15:56
  #10
Medlem
Ämne eller medicin vet jag inte men tydligen kan värdet ligga högt pga genetiska betingelser http://fof.se/tidning/2014/5/artikel...ns-alkoholbruk
Citera
2017-10-13, 16:39
  #11
Medlem
Vad är anledningen till att man testat CDT och b-peth? Har du förhöjda levervärden annars? Ex . g-GT, ALP, ALAT, ASAT?

Är du frisk i övrigt? Äter du någon medicin?

Det är ju lite anmärkningsvärt att PEth inte ger utslag...
Citera
2017-10-13, 19:32
  #12
Medlem
Finns ärftliga tillstånd med förhöjt CDT, rätt ovanligt dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback