Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-25, 21:13
  #37
Medlem
Som-Gjutens avatar
"Knark" är ett bra utryck som jag ofta använt
Oavsett vad det handar om!

Ska vi röka "knark" ?
Jag drack 1 liter "knark" igår.
Ska vi knarka "knark"?
Rulla en "knark"-cigarett.
Sniffa en lina "knark"!
Jag tycker det är gott att äta "knark".
osv.

Jag gillar hur "knark" ligger i munnen under uttalet
Det låter hemskt sammtidigt som det låter väldigt spännande och äventyrligt!

Speciellt när man inte vet VILKEN typ av knark man pratar om när man säger "knark"!
Det ger pluspoäng till upplevelsen när du knarkar ditt "knark"!

Citera
2017-12-25, 21:17
  #38
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Nåt som verkar beroendeframkallande är kaffe.
Det kallas även java.

Vet inte om jag är helt ute och cyklar, men detta knarket är inte riktigt i min liga...
men jag har hört utrycket "Häst-kaffe" någon gång..

Jag vet allvarligt talat inte om det syftar på amfetamin/kokain eller om det bara är det "coola" namnet när man kokat extra starkt kaffe :/
Citera
2017-12-25, 21:18
  #39
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Slanguttryck för olika slags droger - Hjälp" infogad./mod
Citera
2017-12-26, 02:13
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Serbiska bollar måste vara hasch. Horse=Heroin. Tjack=Amfetamin. Cocs=kokain. Ganja=Hasch och Marijuana.

Så serbiska bollar är hasch? Låter väldigt skumt att kalla det bollar :S
Citera
2017-12-29, 21:24
  #41
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxumb
Så serbiska bollar är hasch? Låter väldigt skumt att kalla det bollar :S

Tror förövrigt, oavsett innebörd, inte det är ett speciellt relevant uttryck i tråden.
Väldigt tveksam till att kidsen springer runt och snackar om "serbiska bollar".

Förövrigt har väl dom vanligaste smeknamnen nämnts, så som brunt, grönt och vitt och att "ses eller hjälpa".
Citera
2018-12-31, 00:23
  #42
Medlem
Plocka smultron slang för något?

Använder endast ett fåtal droger och nästan alla är vid fest tillfällen så är inte välldigt insant i vilka slang som finns, men har hört plocka smultron och undrade vad det kunde vara slang för?
Citera
2018-12-31, 01:30
  #43
Medlem
Taklampsfots avatar
Du tänker nog på "Plocka russin"

Ibland väljer och vrakar en del ur statistik och forskningsrapporter för att endast använda sig av ett begränsat urval som belägg och bevis för sitt påstående eller sin tes. Detta logiska felslut och argumentationsfel brukar kallas för ”att plocka russinen ur kakan”, ”cherry-picking”.

Annars finns ju dansmovet "Plocka äpplen" , tror den var rätt populär runt år 2000.
Citera
2019-10-18, 19:53
  #44
Medlem
Den bästa drogslang-tråden

Tjenare alla junkies på Flashback!
Det finns många nu för tiden som inte kan ungdomarnas slang, så ja tänkte att vi kör en ordlista med dom vanligaste orden med förklaringar och effekter!

Grönt, 🍫, W, Jolle me grönt, Wees, Gräs, M&Ms, Weed, 420, Blaze, Broccoli, chocolata, choklad, Bängt, Kush, Khalifa (från Wiz Khalifa), äzi, feting

= Marijuana, ganska vanligt bland ungdomar.
Marijuana kommer från plantan Cannabis Sativa och är den vanligaste narkotikan i världen – marijuanan består av torkade växtdelar, frön och blad från plantan.

Effekterna av marijuana är att känslorna förstärks, till exempel om man är glad blir man bara gladare. Så ”resan” beror på humöret.

Om man har rökt en joint per person så tar det ungefär 3-4 timmar innan man är som vanligt, 6 timmar är man helt ren på helt utan några rödsprängda ögon.


Brunt, haschish, 🍫, pollen (en annan metod av torkning/pressning), zutt, jolle, gås, zattla, chokolata, pollum (riktiga ordet för pollen, dock andvänds pollen mer eftersom att fler vet vad det är), lallish, kaka, lall,

=Hasch, allra vanligast bland ungdomar (iallafall i söderort, alltså gröna linjen, Skarpnäck, Bagarmossen, kärrtorp, björkhagen, Hammarbyhöjden, så är det väldigt svårt att hitta nåt annat än zutt/pollen)

Effekter: Torrhet i munnen, hunger och sug av sötsaker.
Man får också blodsprängda ögon som blir lite känsligare mot ljus, akta om föräldrarna kör upp en ficklampa i ögat när du kommer hem

Ruset känns i ungefär 20-30 minuter, och om du har tagit mer än vanligt så kan det vara upp till en timme.
Men du kan vara lite flummig och borta i 2-3 timmar, men efter 4 timmar kan du va hemma hos föräldrarna.

Nu till favoriterna:
Choco, smack, chica, häst, kabbe, thaismack (akta er för thaismack om ni inte vet vad ni gör, thaismack är väldigt ofta orent och kan lättare ge psykos, rekommenderar att hålla sig borta från det)
Black tar (rökheroin, svart)

= Heroin, när man tar heroin så känns det som om man går på moln, man får en varm känsla i magen och känner sig omtöcknad, heroin gör så att det känns som dåliga känslor (komplex, fysiska och psykiska smärtor, ångest och problem) försvunnit under ”resan”/högheten.
Det är därför många heroinister tidigare har haft depressioner.
Man är hög från 4-6 timmar, efter 10 timmar borde allt va lungt.

Cox, kox, puder, snö, abyat, tjofräs, norrut, äbi, (person som har tagit kokain kallas ofta ”helt jävla coxad” t.ex en kompis som kommer lite senare och frågar hur hög han är, då man kan svara: han e helt fucked. Eller han e helt coxad/koxad/joxas) Jox
Och den bästa: pundarpulver.

=kokain, kokain ger mer energi, ökad vakenhet och medvetenhet, kokain tar också bort hungerkänslorna (vilket är därför kokainmissbrukare ofta är undernärda och smala)
Ruset varar i ungefär 30 minuter till en timme

Av större doser kan man få feber, svettningar, huvudvärk och yrsel och andningen och pulsen kan gå mycket snabbare.

Dethär är alla droger jag orkar skriva ner just nu. Ni får skriva om ni vill veta nån annan drog, och alla vuxna som läser dethär och är oroliga för att era ungar är kokainmissbrukare, det är dom nästan aldrig, och sluta utreda era barn och låt dom prova nya och roliga saker i sina liv innan dom dör.
Citera
2019-10-21, 07:04
  #45
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
när jag va yngre brukade vi använda namn som slang för olika droger t.ex alfred = amfetamin, lasse = lsd, benny = benso, sandra = svamp, greger = gräs osv.
Citera
2020-06-12, 01:50
  #46
Medlem
vanligaste drogerna bland ungdomar är nog

cannabis - röka, brunt , grönt, hasch , äzi , zutt, brajj
tramadol - tram, tradd
kokain - ladd, äbi, kola
exstacy - e , molly , ( dom kallas ofta för hur dom ser ut t.ex philip plein eller superman)

men jag tror inte han kommer säga sånt framför dig. Du bör nog vara mer uppmärksam på vilka dina ungar hänger med. ha kontakt med hans vänners föräldrar. har dom jobb? har dom fungerande liv? Missbrukar dom?

Bor du i "orten"?
Lyssnar din unge på gangsterrap?
Hänger din unge med invandrare?
Gillar din unge märkeskläder?
Pratar din unge rinkebysvenska?

om ja, så är risken att han röker hasch större än om han bodde i ett svenskt radhus område.
Citera
2020-06-12, 07:59
  #47
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
när jag va yngre brukade vi använda namn som slang för olika droger t.ex alfred = amfetamin, lasse = lsd, benny = benso, sandra = svamp, greger = gräs osv.

Detta var nya ord för mig men jag håller med skall man gå säker så är det bästa att komma på egna ord & namn på varorna.
Citera
2020-06-12, 18:01
  #48
Medlem
Magnituds avatar
Mecka en jarra alternativt rulla en matta..
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback