Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-23, 22:27
  #25
Medlem
StickiestofIckys avatar
"Kan du hjälpa"
Citera
2017-10-24, 00:39
  #26
Medlem
Snabba skor har väl ingenting med droger att göra Vad jag vet är "snabb" numera ett positivt förstärkningsord bara... Inget som jag brukar slänga mig med. Har jag fattat rätt?
Citera
2017-10-24, 00:48
  #27
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Snabba skor har väl ingenting med droger att göra Vad jag vet är "snabb" numera ett positivt förstärkningsord bara... Inget som jag brukar slänga mig med. Har jag fattat rätt?
Snabba skor är ett slang för amfetamin. Rätt vanligt att man blir väldigt snabb och får mycket spring i benen under amfetaminpåverkan.
Citera
2017-10-24, 00:49
  #28
Avstängd
TB12Ps avatar
Macka-brorsan-bengen-TV-datan.telefonen- lite slangord så du vet vad du ska leta efter.
Citera
2017-10-24, 00:51
  #29
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Snabba skor har väl ingenting med droger att göra Vad jag vet är "snabb" numera ett positivt förstärkningsord bara... Inget som jag brukar slänga mig med. Har jag fattat rätt?

Snabba skor e tjack.
Citera
2017-11-20, 13:26
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
420 är då de flesta började röka weed i USA när det blev populärt, dvs. 20 minuter över 4 (skolan slutade 4 och det tog 20 minuter att ta sig hem och rulla en feting typ)

Naej tror 420 kommer från ett gäng snubbar från USA, typ "the waldos" eller nått sånt har ja för mig de hette. Kommer inte riktigt ihåg hur 420 blev känt men ska ha med dem att göra på nått vänster.
Citera
2017-11-20, 13:31
  #31
Medlem
FuGeeLalas avatar
kan du ses/hjälpa?

inte precis slangord men är kanske ändå något att vara uppmärksam mot
Citera
2017-11-20, 23:41
  #32
Medlem
Cring3s avatar
H = Heroin
Horse = Heroin
Torrpunda = Snacka om droger utan att bruka
Tjo = Amfetamin
Vaket = Amfetamin
Mecka en fet = Rulla en joint
Joint = Cannabis
Spliff = Cannabis
__________________
Senast redigerad av Cring3 2017-11-21 kl. 00:00.
Citera
2017-11-21, 00:13
  #33
Medlem
Lägger till några som inte nämnts

Ladd - Kokain
Ryger - Cannabis
Grönt - Gräs (Cannabis)
Brunt - Hasch (Cannabis)

Inom cannabis finns det namn på sorten som röks (strains), korsningar med Sativa & Indica.
Några exempel: Skunk, Power Plant, White Widow, Haze, Cronic, Northern Lights, Stinky Pinky....
Listan är oändlig, googla ”cannabis strains” för mer info.
Citera
2017-12-25, 20:58
  #34
Medlem
Slanguttryck för olika slags droger - Hjälp

Då nya uttryck för olika slags droger kommer upp hela tiden så skulle det vara bra ifall det finns en tråd där man kan ställa frågan till andra ifall de vet vad det handlar om för drog.

Här finns en liten lista på lite slanguttryck för vissa droger:
https://web4health.info/sv/answers/bio-drug-slang.htm

Ett uttryck jag hörde nyligen är "Serbiska bollar", någon som vet vad detta är?

Tack på förhand
Citera
2017-12-25, 21:00
  #35
Medlem
GastonLeMans avatar
Nåt som verkar beroendeframkallande är kaffe.
Det kallas även java.
Citera
2017-12-25, 21:00
  #36
Medlem
kumlafucker84s avatar
Serbiska bollar måste vara hasch. Horse=Heroin. Tjack=Amfetamin. Cocs=kokain. Ganja=Hasch och Marijuana.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback