2017-10-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men nu är det ju så att folk sparar ner det man en gång har lagt upp på nätet, så sina tidigare inlägg kommer ju att dyka upp igen.

Japp, saker och ting kommer ikapp. Lite ironiskt att hon som sagt sympatiserar med en våldtagen 14-årig tjej 2012. men nu när det gäller denna Arif försöker hon förringa allt.

https://samnytt.se/uppgifter-s-politiker-bakom-motet-med-lofven-visste-om-utredning-mot-sexbrottslingen/
Citera
2017-10-12, 21:33
Medlem
Är det ingen på detta forum som känner el är bekant med någon av dessa kvinnor(och fåtal män) som skrivit på i blodvite(faceb,twitter,bloggar) att denna underbara Arif är oskyldig?
Hade varit riktigt intressant att få innsikt hur de är på det privata när det inte gäller intregrering m.m.
Citera
2017-10-12, 21:35
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jag bryr mig föga om vad du tycker är misslyckat eller inte. Vad som är ännu mer misslyckat är det svenska samhällets bristande förmåga att ta tag i detta oerhört perversa svindleri.

Att du tycker mitt samtal till en människa som står för det här samhällets misslyckande. Är misslyckat. Gör dig till en svuren fiende.

Dessa människor måste ställa mot väggen. Och jag har inga som helst problem med att ställa en samhällsförstörande människa mot väggen.

Är du en av dem?

Du ringer ett samtal som är fullkomligt misslyckat och postar det i textform på flashback.
Jag ifrågasätter inte att du ringde, utan att du postar något som var ett totalt misslyckat.
Du har ju inte ställt någon mot väggen utan enbart visat att du inte ens är kapabel att ringa ett enkelt samtal. Du kunde ju lika gärna vrålat hora och lagt på.
Citera
2017-10-12, 21:41
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMagnus
Denna Lottie Fallman har nu raderat allt på sin facebook. Hon har haft massor med bilder på denna afghan. Kvar finns iaf om man scrollar ner på hennes sida att hon sympatiserar med en våldtagen 14-årig flicka år 2012.....
någon som har kvar vad hon skrivit?
hittar inget i dumparna från Janouch om att hon skrivit där
Citera
2017-10-12, 21:45
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag har nu tagit mig igenom FUP och domen med mina allra mest neutrala glasögon, fupen lämnar en del att önska, domen är redig och korrekt.

OKLARHETER MED TALESMANNENS FÖDELSEÅR
Arif sökte asyl i Oktober 2015, han försökte åldersljuga och sa att han var ett ensamkommande barn under 18 men MIV skrev upp hans födelseår till 1997, han var alltså 18 år och fick ingen asyl. 1997 är även hans födelseår i FUP men av någon anledning så är han enligt domen född 1998, har han blivit åldersuppskriven och sedan åldersnedskriven? Om han är född 1998 så var han bara 17 år 2015 och han skulle beviljats uppehållstillstånd. Detta utesluter inte att han kan vara något eller flera år äldre än dom 19/20 år som vi nu har att gå på.

LÅNG HANDLÄGGNING

Förundersökningar där barn är inblandade skall bedrivas skyndsamt, prioriteras och vara klara inom tre månader. Denna flicka har lidit i nästan ett helt år vilket påverkat hennes skolgång och det har påverkat hela familjen. Lärarna tyckte inte 'hon var med på lektionerna längre' och ringde hem till mamman och sa att hon skulle sluta 'älta'.

November 2016
2016-11-12/13 Övergreppet
2016-11-17 Anmälan
December 2016
2016-12-28 Förhör med BO's mamma
2016-12-30 Förhör med jämnårigt vittne
2016-12-30 Förhör med vittnet Eva-Lotta Martinsson
Januari 2017
2017-01-17 Förhör med prästen (kl 13)
2017-01-17 Förhör 1 med BO (kl 15)
2017-01-19 Förhör med vittne, ledaren som sov i rummet
2017-01-27 Förhor med ARIF
Februari 2017 Inga förhör tre månader har nu gått och ärdendet skall vara hanterat
Mars 2017
April 2017
Maj 2017
2017-05-05 Förhör 2 med BO
Juni 2017
2017-06-01 Slutdelgivning och ARIF fick ta del av förundersökningen
Juli 2017
Augusti 2017
September 2017
Oktober 2017

2017-10-11 Dom faller efter 11 månader

FÖRHÖRET MED TALESMANNEN ARIF
I normalfallet så finns där, försvarsadvokat, tolk, god man och socialtant på afghanens 'sida' nu fick han vara ensam precis som alla svenska pojkar. Han fick heller aldrig någon fråga om sitt stånd.

ÄVEN DEN 14-ÅRIGA FLICKAN FÖRHÖRDES HELT ENSAM
Även flickan lämnades helt ensam under sina förhör trots att hon inte ens fyllt 15, målsägarbiträdet fanns med via mehörning. Varför dom valt att göra på detta vis är olklart.

FÖRHÖREN MED DOM VUXNA
Dom har i princip bara redogjort för sina intryck över telefon utan motfrågor.

ADVOKATEN VILLE PRESSA FLICKAN
Arifs advokat Caroline Irander gjorde ett försök att styra förhöret med flickan genom att skicka ett mail med olämpliga och insinuanta frågor som skulle ställas till den 14-åriga flickan, något förundersökningsledaren ignorerade:

Vet du vad du sände ut för signaler till honom?
Har du reflekterat över det?

Jag undrar hur advokatsamfundet ser på hennes mail (sid. 12 i FUP)

SLUTKOMMENTAR
Arif hade redan ett utvisningsbeslut som om det verkställts inneburit att flickan hade tagit sin konfirmation och att skolan fungerat bättre, istället har han fjantat runt i media gjort sig till talesman för illegala migranter samtidigt som han skakat tass med självaste svetsarSteffe, fan vet vilka fler han ofredat.

• Varför kontaktades inte hennes föräldrar omedelbart?
  • Varför ville skolan att mamman skulle sluta älta?
  • Varför fick familjen inget stöd?
  • Varför har han olika födelseår?
  • Varför förhördes barnen helt utan stödpersoner i rummet?
  • Varför var han inte redan utvisad då han fick ett utvisningsbeslut redan förra hösten?
  • Varför tog man öht in en illegal muslimsk flykting med utvisningsbeslut på ett kristet läger tillsammans med minderåriga flickor?
  • Varför lät SÄPO den illegala flyktingen approchera vår statsminister alldeles efter ett terrordåd?
  • Varför tog det 11 månader innan domen föll?

Domen kommer inte att prövas i högre instans och jag hoppas att det görs en JO-anmälan.

/Provokatör
Mycket bra frågor du ställt, men de kommer med all sannolikhet att förbli obesvarade
Citera
2017-10-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews

Hoppas verkligen det kommer fram mer kring denna representant för socialdemokraterna

Lottie Fallman Söderköping
Citera
2017-10-12, 21:47
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Och vad menar du att du gör? Din ohederliga jävel. Det du säger luktar illa och du verkar vara en oärlig typ.

Det är sådana som du - som inte vill ha de radikala åtgärder, som behövs för att återställa samhället till det normala.
Nej, LGD, du beter sig som en hormonfylld tonårspojke som försöker sig på en aggressiv ton när man faktiskt, om man hade tänkt lite, hade kunnat försöka spela dum och få henne att erkänna ett par obekväma detaljer och åsikter som man givetvis spelar in nu när det hela är så nytt. Idiotiskt hanterat.

Riktigt intressant tråd i övrigt. Kul att se hur det utvecklar sig. Hur mycket kommer det tas upp i media och vilken vikt kommer i så fall läggas på det?
Citera
2017-10-12, 21:49
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews

Du kan kolla i denna post: (FB) Talesperson för afghanska migranter dömd för sexuellt ofredande mot minderårig

Där finns det iaf en Fallman som skrev:

Joakim Fallman
Jag tror på dig! Och, tror inte du är skyldig till detta. Hoppas du kan resa dig ur detta och gå vidare. Du har många som stöttar dig.❤❤

Av en händelse verkar hon vara gift med en Joakim

/Provokatör
Citera
2017-10-12, 21:50
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMagnus
Japp, saker och ting kommer ikapp. Lite ironiskt att hon som sagt sympatiserar med en våldtagen 14-årig tjej 2012. men nu när det gäller denna Arif försöker hon förringa allt.

https://samnytt.se/uppgifter-s-politiker-bakom-motet-med-lofven-visste-om-utredning-mot-sexbrottslingen/
Citat:
Enligt uppgifter till Samhällsnytt var det f.d. ordföranden för Socialdemokraterna i Söderköping, Lottie Fallman, som arrangerade ett möte mellan statsministern och den illegala sexbrottslingen Arif i våras. Fallman ska ha vetat om att Arif samtidigt hade både ett pågående utvisningsärende och var under utredning för ett sexualbrott mot en minderårig flicka
Ja man kan undra om hon hade berättat för Svetsarn att det var en utredning inledd och att Svetsarn själv ansåg att det var viktigare att visa upp sig med Arif än att ta hänsyn till tösen som ju bara är ett av många brottsoffer för dessa ensamkommande baaarn
Citera
2017-10-12, 21:52
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Du kan kolla i denna post: (FB) Talesperson för afghanska migranter dömd för sexuellt ofredande mot minderårig

Joakim Fallman
Jag tror på dig! Och, tror inte du är skyldig till detta. Hoppas du kan resa dig ur detta och gå vidare. Du har många som stöttar dig.❤❤

/Provokatör
Se där, en väldig slump.

Snart dags för en kartläggningstråd för dessa människor som inte skäms för att stötta kriminella asyl cosplayare.

Ps: Grymt jobba med alla gräv du bistår med
Citera
2017-10-12, 21:55
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ja det är ju otroligt radikalt att ringa ett misslyckat samtal, det är ju precis vad som behövs för att komma tillrätta med problemet.
Tycker du själv att det gick bra?

Att det gick bra, kan jag väl erkänna att det inte gjorde.

Men när du, ser en liknande verklig situation. Hur reagerar du? Försöker du, tala med förnuftets röst och hoppas att det har någon verkan?

Försöker du tala pedagogiskt och genom att föra ett intelektuellt samtal, få människan att förstå att den har betett sig dumt?

Så funkar inte jag. Jag visar avsky och förakt mot det jag känner mig förtryckt och bortvisad av. Så försök förfan inte tala mig till rätta.
Citera
2017-10-12, 21:57
Medlem
Citat:

Joakim Fallman

/Provokatör

Lottie Fallman socialdemokrat i kommunstyrelsen i Söderköping är alltså gift med en man som trots dom i ärendet står på en illegal sexdömd migrants sida......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in