Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-10, 14:57
  #1
Medlem
chilly_c_canes avatar
Ok.
Here is the thing:

Jag har idag ett jobb som av olika orsaker ger mig ca 120 timmar att göra annat varje månad.
80 av dessa timmar är jag rörlig, medan 40 timmar innebär att jag "sitter fast" vid en dator.

Jag har ofta funderat på vad jag ska fylla tiden med, för att inte bara slösa bort den på Flashback och Youtube.

Även om det verkar konstigt, är dom här timmarna inget som drabbar vare sig familj eller nuvarande arbetsgivare. Jag sköter mitt jobb till 100% och mer eller mindre uppmanas av arbetsgivaren att nyttja övrig tid till något värdefullt, så länge jag inte jobbar så pass mycket att det går ut över min produktiva arbetstid.

Så... vad har ni för tips?
Vad ska jag fylla tiden med?

Jag vill tjäna ordentligt med pengar (nähä...?!).
Jag kan mycket väl tänka mig att ta kurser så länge det går att genomföra på distans.
Jag kan inte programmera, men lär mig gärna. Vad och hur isf.?
Jag hade gärna startat eget men har inte fått den perfekta idén än.

Ge mig tips och idéer!
Citera
2017-10-10, 15:08
  #2
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
köp och sälj kryptovalutor, krävs start pengar ioförsig, men gör man rätt val så kan det bli väldigt lönsamt då det svänger upp och ner väldigt mycket.

har man tid över så kan man lus läsa alla nyheter och fånga nästa hype tidigt och tjäna endel, ethereum är en sådan som flög till månen och gjorde många små grabbar rika

annars aktier ?
Citera
2017-10-10, 15:22
  #3
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Aktier och kryptovalutor kräver ju som sagt investering annars är det väl typ programmering som gäller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback