2020-02-14, 10:24
Medlem
Verkligen galet underhållande hur (den uppenbart frusterade) justitieministern Bill Barr säger ifrån i ett tv-program: presidenten måste sluta hoppa in och lägga sig i aktuella rättsfall via freebasande kommentarer på twitter, jag kan i längden inte göra mitt jobb om han ska klampa in när som helst. Detta efter att Trumpen gastat om att det är en opatriotisk häxjakt att hans gamle kompis Roger Stone riskerade dömas till 7-9 år på kåken för grova brott som mened, hotelser mot vittnen osv.

Citat:
Ursprungligen postat av CNN
While there is a growing parade of Trump aides publicly criticizing the President's temperament and behavior once they leave office, few have been so public as Barr was Thursday in faulting the President's tweeted rhetoric.

That must at least raise the possibility that this may have been the moment -- amid a backlash against Trump's post-impeachment power grabs -- that Barr's concern for his own reputation began to outweigh his deference to a President tearing at basic judicial norms.

And was it also the day that the first cracks emerged in the relationship between Trump and the attorney general and protector, the Bobby Kennedy or Eric Holder he's always longed for?
Trump has a highly developed sense that subordinates -- even those who owe allegiance first to the Constitution and an independent duty to impartial justice -- owe him deep personal loyalty. The failure to carve out such a relationship of patronage was an early reason he began to sour on fired FBI Director James Comey.

Barr said in the interview Thursday that he would not be "bullied or influenced by anybody ... whether it's Congress, a newspaper editorial board, or the President."

"I'm going to do what I think is right. And you know ... I cannot do my job here at the department with a constant background commentary that undercuts me," he said.

A cynic might argue that Barr's remarks could be read as a dressing down of media and legal commentators who have savaged him as a tame enabler of an unbridled President as much as they are directed at Trump himself. He seems to be taking exception to the idea that public criticism could change what he regards as his principled approach.

https://edition.cnn.com/2020/02/14/politics/donald-trump-william-barr-justice-loyalty/index.html

Undrar just vad Trumps reaktion blir....
Citera
2020-02-19, 12:35
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Verkligen galet underhållande hur (den uppenbart frusterade) justitieministern Bill Barr säger ifrån i ett tv-program: presidenten måste sluta hoppa in och lägga sig i aktuella rättsfall via freebasande kommentarer på twitter, jag kan i längden inte göra mitt jobb om han ska klampa in när som helst. Detta efter att Trumpen gastat om att det är en opatriotisk häxjakt att hans gamle kompis Roger Stone riskerade dömas till 7-9 år på kåken för grova brott som mened, hotelser mot vittnen osv.

https://edition.cnn.com/2020/02/14/politics/donald-trump-william-barr-justice-loyalty/index.html

Undrar just vad Trumps reaktion blir....

Det är inget annat än att bryta talking points från fake media i presumtivt syfte. Det kommer att behövas i vad som kommer komma😁.
Citera
2020-02-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det är inget annat än att bryta talking points från fake media i presumtivt syfte. Det kommer att behövas i vad som kommer komma😁.

Presidenten som tv- eller twitterclown, va? Yeah right...
Citera
2020-02-20, 11:47
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Presidenten som tv- eller twitterclown, va? Yeah right...
Du har verkligen ingen aning vad jag syftar på? Trodde ni hängde med lite. Tänk angrepp på Barr. Barr Trumps bitch. Trumps knähund blir istället, fan va braaa Barr står upp emot Trump!! Just den inriktningen är bra för att mildra skitstormen som dom kommer dra igång när det hettar till lite längre fram.
Citera
2020-02-20, 20:52
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Så ser världen tyvärr ut. Jag tillhör de välställda och skor mig gärna på arbetarklassen. Det är deras problem.

Vad hade du haft för position om du hade det väldigt dåligt ställt, att du var tvungen att jobba 2-3 jobb för att få ihop ekonomin?
Citera
2020-02-21, 13:10
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Beskriv ordentligt varför du tjatar om fake media?
Vad är det som är fake?
Citera
2020-02-21, 14:08
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Beskriv ordentligt varför du tjatar om fake media?
Vad är det som är fake?

I det som du uppfattar som korrekt och logiskt men som i själva verket är osant/ vridet/inte hela sanningen/ saker tagna ur kontex/ direkta lögner etc etc. I detta specifika fall som jag refererar till är angreppen på Barr. Underminera och spä misstro då han kommer stå som galjonsfigur när åtalen mot korrupta byråkrater och politiker med främst demokratisk politisk tillhörighet äntligen kommer få se sin början så fort Durhams
utredning är klar. Journalistiken är mer eller mindre död och har du inte insett det ännu så vet jag inte om jag skall gratulera eller kritisera dig. Happily unaware är ju kanske en mer tilltalande tillvaro än inte.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-02-21 kl. 14:14.
Citera
2020-02-21, 14:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
I det som du uppfattar som korrekt och logiskt men som i själva verket är osant/ vridet/inte hela sanningen/ saker tagna ur kontex/ direkta lögner etc etc. I detta specifika fall som jag refererar till är angreppen på Barr. Underminera och spä misstro då han kommer stå som galjonsfigur när åtalen mot korrupta byråkrater och politiker med främst demokratisk politisk tillhörighet äntligen kommer få se sin början så fort Durhams
utredning är klar. Journalistiken är mer eller mindre död och har du inte insett det ännu så vet jag inte om jag skall gratulera eller kritisera dig. Happily unaware är ju kanske en mer tilltalande tillvaro än inte.
Journalistiken är mer nödvändig än någonsin, och den sakliga journalistiken med fakta och forskning som stöd.
Det är vad ni kallar fake news, då sanningarna är för jobbig att hantera annars med samma = fakta, forskning och saklighet.
Ett tag försökte man med alternativt fakta, men den sprängdes rätt upp i ansiktet, för då visste alla nu ljuger man.(Då man berättade detta genom den.)

Men varför ljuger trumpen så ofta är en bra fråga, troligtvis pga han inte vet bättre.
Citera
2020-02-23, 22:59
Medlem
hjaelploskilles avatar
Trump tycks få dessa brain glitches allt oftare nuförtiden. Är det stressen?

https://twitter.com/TomJChicago/status/1231264452097593345

Citat:
And nothing happens to her. Right? And yet... Enish. Vie. Violate. That... that, he made a little mistake
Citera
2020-02-29, 20:56
Medlem
Såg Trump hålla presskonferens, dvs hålla tal till media om Coronaviruset och om det nya avtalet med Talibanerna, och uppriktigt sagt: han såg rätt nergången ut. Halvt disträ, med släpig röst och noll scennärvaro harvade han sig igenom sin text, med utstuderat trötta ordval och mycket pauser. Dessutom såg han verkligen inte bra ut i ansiktet: mycket rynkor verkade det, djupa påsar i ögonlocken och någon sorts röda prickar i hyn. Pence, som sedan tog över, verkade klart piggare.
Citera
2020-02-29, 21:31
Medlem
Citat:
Såg Trump hålla presskonferens, dvs hålla tal till media om Coronaviruset och om det nya avtalet med Talibanerna, och uppriktigt sagt: han såg rätt nergången ut. Halvt disträ, med släpig röst och noll scennärvaro harvade han sig igenom sin text, med utstuderat trötta ordval och mycket pauser. Dessutom såg han verkligen inte bra ut i ansiktet: mycket rynkor verkade det, djupa påsar i ögonlocken och någon sorts röda prickar i hyn. Pence, som sedan tog över, verkade klart piggare.

Han såg verkligen hängig ut. Hela kroppen såg dödstrött ut. Han pratade helt tonlöst om coronaviruset men levde upp när börsen kom på tal. Då vart det roligt igen. Men när han gick ut gick han som om han var sjuk. När någon frågade om hade vidtagit åtgärder för att Trump inte skulle drabbas, svarade han lite förvirrat att han tror det.
Citera
2020-02-29, 21:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Det sliter att vara president, jag tror nog vi ska vara glada över att Trump är så lat som han är, för hade han faktiskt tagit sitt jobb lika seriöst som sina föregångare så hade det nog funnits en risk för att hans kropp inte skulle orka med.

Jag har sagt det i många år nu, det bör finnas en övre åldersgräns på runt 70, delvis för att sjukdomsbilder tenderar att uppstå lättare hos de som är i den ålderskategorin men även för att det är ett tungt jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in