2019-01-14, 12:07
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Artikeln har några månader på nacken men är ändå läsvärd.

‘Idiot,’ ‘Dope,’ ‘Moron’: How Trump’s aides have insulted the boss

Artikeln innehåller flera citat från människor som jobbat nära Trump och som bör vara kapabla att avge relevanta omdömen om Trump. Här är ett par omdömen:

"Defense Secretary Jim Mattis said Trump had the understanding of “a fifth- or sixth-grader,” according to accounts of Woodward’s book that were published by The Washington Post. The comments came after a National Security Council meeting on Jan. 19 in which Trump questioned why the government was using resources to maintain a U.S. military presence on the Korean Peninsula. Mattis told Trump that presence was necessary “in order to prevent World War III.”"

"White House chief of staff John Kelly called Trump “an idiot” and said he thought the president was “unhinged”"

"Former White House chief strategist Steve Bannon said in November 2017 that Trump was “like an 11-year-old child,” according to Vanity Fair. He also said that Trump had “lost his step.” Bannon had left the White House in August 2017."

https://www.politico.com/story/2018/09/04/trumps-insults-idiot-woodward-806455

Kan man avfärda sådana här uttalanden när dom kommer från personer som arbetat nära Trump och som bör ha god kunskap och som, under normala omständigheter, kan förväntas vara lojala gentemot Trump?

Det kan man inte IMO och då måste man ställa frågan:

– Har clownen i Vita Huset alla hemma?

Nu när dagisfröken Kelly har lämnat Donny daycare så är det tydligen vila västern igen.

It has devolved into anarchy," added another alumnus of Trump's White House.

"Someone mentioned to me a few days ago it's like the old [pre-Kelly] days of the administration, just with less people," this former official continued.
"The wild, wild west. ... At least during the early days, he had a bit of a buffer with Hope [Hicks] and [longtime bodyguard] Keith [Schiller] there."

Mulvaney inserted himself into the conversation and tried to negotiate a compromise sum of money, according to the sources in the room. Mulvaney said "that if Dems weren't OK with $5.7 [billion] and the president wasn't OK with $1.3 [the Democratic offer] ... he was trying to say we should find a middle ground," one of the sources said, paraphrasing Mulvaney's remarks.
"Trump cut him off ... 'You just fucked it all up, Mick,'" the source recalled Trump saying. "It was kind of weird."

Kul att Trumpeten förnedrar sin egen Chief of staff framför Schumer och Pelosi, det ska bli intressant hur många Scaramucci´s det tar innan Mulvaney inte orkar mer
Kan tänka mig att det ser ut såhär när Trumpeten blir sur och kränkt.

https://www.youtube.com/watch?v=7La25O1UR7s

Citera
2019-01-14, 12:18
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
"The wild, wild west. ... At least during the early days, he had a bit of a buffer with Hope [Hicks] and [longtime bodyguard] Keith [Schiller] there."

Mulvaney inserted himself into the conversation and tried to negotiate a compromise sum of money, according to the sources in the room. Mulvaney said "that if Dems weren't OK with $5.7 [billion] and the president wasn't OK with $1.3 [the Democratic offer] ... he was trying to say we should find a middle ground," one of the sources said, paraphrasing Mulvaney's remarks.
"Trump cut him off ... 'You just fucked it all up, Mick,'" the source recalled Trump saying. "It was kind of weird."

Kul att Trumpeten förnedrar sin egen Chief of staff framför Schumer och Pelosi, det ska bli intressant hur många Scaramucci´s det tar innan Mulvaney inte orkar mer

"The. World's. Greatest. Negotiator."
Det är tamejfan pinsamt hur sekteristerna valde det här praktmiffot att knyta och representera hela sin identitet till...

Choose stupid leaders, get stupid results!
Citera
2019-01-14, 12:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Nu när dagisfröken Kelly har lämnat Donny daycare så är det tydligen vila västern igen.

It has devolved into anarchy," added another alumnus of Trump's White House.

"Someone mentioned to me a few days ago it's like the old [pre-Kelly] days of the administration, just with less people," this former official continued.

Om YT-klippet:
En rolig påminnelse om familjen Trumps sätt att hantera sitt tyska ursprung...

»Now making up things sounds weird. This was pretty stupid to put down in writing for a publication:
" He stuck to Fred’s tale and wrote in his autobiography, “Trump: The Art of the Deal”, that his father was of Swedish descent."«

https://www.economist.com/node/21692909/comments?page=3

Den här trådens rubrik må vara tillspetsad. Man kan ändå ana att den långa rad av svårigheter som vi sett för Trump att samarbeta med de personer han själv valt ut nu börjar göra det svårt för honom att hitta någon alls som är någorlunda kvalificerad och som vill offra sin framtid för att få en plats i Trumps närhet. Hur långt kan republikanska partiet låta detta gå om det kommer att skada partiet allvarligt?

Är det ett tecken på att Trump är på väg att krackelera när han inte längre klarar av att prestera ett vilseledningsnummer för att ta uppmärksamheten från:
– Allt som är nedstängt av en orsak som inte är en rimlig orsak till "government shutdown".
– Att Trumps sätt att dra trupper från Syrien uppfattas som ett svek av flera allierade.
– Att Trump - Ryssland-kopplingarna blir allt mer besvärande ("Here are 18 reasons Trump could be a Russian asset")
– Att Trump tillåter Saudiarabien att mörda obekväma journalister.

Listan skulle kunna göras lång, men räcker inte detta?
Hade Bill Clinton eller Barack Obama haft en chans att överleva som president med sådant här i bagaget? Om inte, varför sitter Trump fortfarande kvar?

Citera
2019-01-14, 22:49
Medlem
lasternassummas avatar
Hur kan man blanda ihop New Orleans och Nashville?
Det är det många i USA som undrar idag.

Det gick att blanda ihop Paradise och Pleasure
Ungefär som när Trump var på besök i Paradise, CA, en stad som blev världsberömd när den förstördes helt i en av många skogsbränder i Kalifornien 2018.
https://www.youtube.com/watch?v=hdLL3ZGM8vM
Inte så känd i Vita Huset, kanske? Trump trodde att staden hette Pleasure, när han var där på besök.

New Orleans, Louisiana var det... Eller? Hoppas piloten på AF1 har koll...
Trump twittrade idag om att han skulle åka till Nashville, Tennessee. Nästan rätt. Det var New Orleans, Louisiana han skulle åka till...
https://ewscripps.brightspotcdn.com/dims4/default/30bc266/2147483647/strip/true/crop/920x518+0+138/resize/1280x720!/quality/90/?url=https%3A%2F%2Fewscripps.brightspotcdn.com%2F0 a%2F30%2Fb1c5b9eb416ca9fcf9182822e200%2Fscreen-sho t-2019-01-14-at-6.51.28%20AM.png

Citera
2019-01-14, 23:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Hur kan man blanda ihop New Orleans och Nashville?
Det är det många i USA som undrar idag.

Det gick att blanda ihop Paradise och Pleasure
Ungefär som när Trump var på besök i Paradise, CA, en stad som blev världsberömd när den förstördes helt i en av många skogsbränder i Kalifornien 2018.
https://www.youtube.com/watch?v=hdLL3ZGM8vM
Inte så känd i Vita Huset, kanske? Trump trodde att staden hette Pleasure, när han var där på besök.

New Orleans, Louisiana var det... Eller? Hoppas piloten på AF1 har koll...
Trump twittrade idag om att han skulle åka till Nashville, Tennessee. Nästan rätt. Det var New Orleans, Louisiana han skulle åka till...
https://ewscripps.brightspotcdn.com/dims4/default/30bc266/2147483647/strip/true/crop/920x518+0+138/resize/1280x720!/quality/90/?url=https%3A%2F%2Fewscripps.brightspotcdn.com%2F0 a%2F30%2Fb1c5b9eb416ca9fcf9182822e200%2Fscreen-sho t-2019-01-14-at-6.51.28%20AM.png

Inte för att vara den men det är inte så där jätte ovanligt att folk som reser runt och talar inför många i många olika stater blandar ihop vart det är.

Titta bara på rockband som råkar säga fel stad osv.
Citera
2019-01-14, 23:30
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte för att vara den men det är inte så där jätte ovanligt att folk som reser runt och talar inför många i många olika stater blandar ihop vart det är.

Titta bara på rockband som råkar säga fel stad osv.

Jag har rest en hel del, men aldrig lyckats med det.
Till skillnad från rockband har jag varit drogfri. Jag uppfattar Donald som ungefär lika drogfri som jag.

En del har ju svårt att komma ihåg namn eller siffror t.ex. Kanske en form av dyslexi?

Citera
2019-01-15, 01:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag har rest en hel del, men aldrig lyckats med det.
Till skillnad från rockband har jag varit drogfri. Jag uppfattar Donald som ungefär lika drogfri som jag.

En del har ju svårt att komma ihåg namn eller siffror t.ex. Kanske en form av dyslexi?

Det finns rykten om att han snortar amfetaminliknande mediciner så frågan om han är drogfri beror på vart man står i den diskussionen.

Men jag tror mer att hans minnes vurpa har mer med att han är över 70 år gammal
Citera
2019-01-15, 03:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Det finns rykten om att han snortar amfetaminliknande mediciner så frågan om han är drogfri beror på vart man står i den diskussionen.

Men jag tror mer att hans minnes vurpa har mer med att han är över 70 år gammal

Hmmm...

ADHD-medicinen Dexamfetamin säljs i USA under namnet Addreall
Noel Casler, som arbetat med Trump i Celebrety Apprentice, hävdar att Trump är en speed-freak.
"– Han kan inte läsa utan Addreall. I TV-showen och i debatter tar han piller. Det är därför han ofta snyftar."

https://www.bt.dk/udland/vilde-anklager-mod-trump-elsker-speed-og-adhd-medicin

Spännande att han som har tummen på den ultimata avtryckaren inte behöver drogtestas...

Citera
2019-01-15, 05:06
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Hmmm...

ADHD-medicinen Dexamfetamin säljs i USA under namnet Addreall
Noel Casler, som arbetat med Trump i Celebrety Apprentice, hävdar att Trump är en speed-freak.
"– Han kan inte läsa utan Addreall. I TV-showen och i debatter tar han piller. Det är därför han ofta snyftar."

https://www.bt.dk/udland/vilde-anklager-mod-trump-elsker-speed-og-adhd-medicin

Spännande att han som har tummen på den ultimata avtryckaren inte behöver drogtestas...

För någon som inte vet, är Addreall bättre eller värre än att röka Crack som det vittnats om att Kenyanen gjorde?
Får USAs president ta medecin utan att konspirationsteoretiker kommer med foliehattsteorier om att han snortar legala substanser? Undra vilka som är sinnessjuka och paranoida. Lol
Citera
2019-01-15, 06:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
För någon som inte vet, är Addreall bättre eller värre än att röka Crack som det vittnats om att Kenyanen gjorde?
Får USAs president ta medecin utan att konspirationsteoretiker kommer med foliehattsteorier om att han snortar legala substanser? Undra vilka som är sinnessjuka och paranoida. Lol
ADHD är en allvarlig sjukdom för många och handikappande.
Vad Obama skulle hjälpa med dig här, är ingen som ser.
Då inget du säger ändrar nått om trump.

Och kan man inte ens läsa utan att äta amfetamin derivat, ja, då börjar vi se en förklaring till mycket beteenden helt plötsligt.
ADHD är ingen konspiration, men supreme leader har väl idag gjort 19 hole in ones på golfbanans 18 hål redan före frukost
lOl, men vi vet dock skulle trumpen säga detta, så skulle du försvara detta genom börja prata om vänsterpsykopater vad nu dom har med trump och göra.
Men det fungerar inte så bra i din hjärna, så du kommer väl redan nu tro på 19 hole in ones.

Så vad som är värre eller mildare än kokain, det är irrelevant, då du gör en jämförelse som inte ger dig nått eller ändrar om trumpens medicin intag.

Även låter det som nån dyslexi på detta.
Citera
2019-01-15, 08:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder

Har du något bevis för att Obama skulle ha rökt Crack (kokain)?

Att ha någon som snortar amfetamin är inte något positivt (om det är sant) oavsett om det är legala substanser eller inte vi pratar om, för den som snortar medicin gör det inte för att den behöver medicinen utan för att den behöver amfetaminet i medicinen vilket betyder att den har ett beroende problem. (som sagt om det stämmer)

Om denne inte fungerar som en normal människa utan amfetamin i kroppen så är det livsfarligt för det betyder att om USA skulle utsättas för ett nytt 9/11 och han inte har fått i sig sitt amfetamin ännu så är han helt handlingsförlamad fram tills han får sin fix (För att vara övertydlig, jag pratar bara om hypotesen om att han skulle gå på amfetamin för jag anser personligen att det inte finns tillräckliga bevis för det) och beroende på hur känslig han är med sitt beroende så kanske han inte är fungerande på flera kritiska timmar.

Jag hoppas att det bara är ett dumt rykte om Trump för om han inte ens klarar av att göra simpla saker som att läsa utan amfetamin i kroppen så är det en risk för nationen, och jag skulle som sagt gladeligen vilja se dina bevis för att Obama röker crack för det låter som en lögn precis som ditt påstående om att Demokraterna skulle ha ljugit om att Trump lämnade mötet om goverment shutdown efter att Polosi sa nej till 5 miljarder dollar till muren. (vilket för övrigt var något som Trump och hans administration öppet erkände att han gjorde)
Citera
2019-01-15, 11:59
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Har du något bevis för att Obama skulle ha rökt Crack (kokain)?

Att ha någon som snortar amfetamin är inte något positivt (om det är sant) oavsett om det är legala substanser eller inte vi pratar om, för den som snortar medicin gör det inte för att den behöver medicinen utan för att den behöver amfetaminet i medicinen vilket betyder att den har ett beroende problem. (som sagt om det stämmer)

Om denne inte fungerar som en normal människa utan amfetamin i kroppen så är det livsfarligt för det betyder att om USA skulle utsättas för ett nytt 9/11 och han inte har fått i sig sitt amfetamin ännu så är han helt handlingsförlamad fram tills han får sin fix (För att vara övertydlig, jag pratar bara om hypotesen om att han skulle gå på amfetamin för jag anser personligen att det inte finns tillräckliga bevis för det) och beroende på hur känslig han är med sitt beroende så kanske han inte är fungerande på flera kritiska timmar.

Jag hoppas att det bara är ett dumt rykte om Trump för om han inte ens klarar av att göra simpla saker som att läsa utan amfetamin i kroppen så är det en risk för nationen, och jag skulle som sagt gladeligen vilja se dina bevis för att Obama röker crack för det låter som en lögn precis som ditt påstående om att Demokraterna skulle ha ljugit om att Trump lämnade mötet om goverment shutdown efter att Polosi sa nej till 5 miljarder dollar till muren. (vilket för övrigt var något som Trump och hans administration öppet erkände att han gjorde)
ojoj. Vilken jävla foliehattsteorie du svammla ur dig. Det är nog snarast du som är paranoid och bör nog uppsöka vård.

Det var SchmuckSchumer som ljög, som du vet. Och vad vet jag, men det var ju någon lirare som vittnade under ed om när han rökte crack och bögade med Kenyanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in