2017-10-11, 19:17
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Men nu flögs han ju tillbaka mot en fin och trygg framtid här. Måste varit konstig känsla att ensam som barn/ungdom på en jumbojet med vakter. Hoppas han får en ursäkt från svenska regeringen och Ribbenvik.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Problemet är ju att Sverige inte blir tryggare när dessa kommer tillbaka. Men det skiter väl klimakteriekåta batikhäxor i
Citera
2017-10-11, 19:32
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommelier
Dom här kärringarna håller på att bli ett riktigt samhällsproblem med sina kåta, plaskvåta fittor.

Dom är ju inte friska. Det framgår ju med all tydlighet.
Citera
2017-10-11, 19:49
Medlem
RolfPeterAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja, så länge svensk arbetsmarknad kräver perfekt svenska med kommatecken och betoningar på rätt ställe för att tillsvidareanställning ska komma ifråga. Men respektera lite språkliga brister så går det att ändra på det, kanske får man till och med dubbla jobbet för halva priset som ned litauiska byggjobbare utan kollektivavtal. Men då kommer det att låta "de tar våra jobb" från rasistkören.
I borlänge får du lärarjobb utan att kunna svenska så lägg ner med ditt jävla snack
Citera
2017-10-11, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Av de 17 som skulle utvisas (ungefär vad Sverige tar emot per dag av "ensamkommande") var alltså två kriminella. 7 kunde inte utvisas pga det dök upp nya omständigheter i sista stund, varav två som plötsligt konverterat till kristendom. Av de 10 som åkte fick en åka tillbaka pga Afghanistan inte tog emot honom.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/skulle-tvangsutvisas-nu-omprovas-sju-asylfall

Okej jag måste bara få släppa ur mig några känslor för jag saknar ORD för hur bisarrt det är med hela den jävla snyftkommittén för 9 jävla snor-vuxna varav 2 troligen grovt kriminella.
Och hur mycket kostar detta kalaset?

Hur kan någon på flashback glädjas åt detta? Det är som om ens hus brinner ner och så vinner man 50 kr på triss. Det är ju fan inget alls, hela systemet är fucked.

Jag vill inte se ett enda inlägg till om "vad bra". Det finns inget bra alls med detta.
I pressen skapas sympati för de "stackars barnen" som skickas till "en säker död".

Det blir inte mer horribelt än så här. Afghanen lär ha varit tungt kriminell så att Afghanistan inte vill ta emot honom, men här i Sverige är han välkommen. Det är bara för honom arr ta för sig av välfärden. Det är ändå bara vi som betalar hans kostnader för en icke-utvisning och framtida försörjning här. Kul, riktigt kul!
Citera
2017-10-11, 20:09
Medlem
Stefan Krakowski, överläkare i psykiatri skriver idag:

Citat:
Unga asylsökande och Sugar Mamas
----
I Tyskland och Österrike kallas de för ”sugar mamas”, (dasbiber), kvinnor som har sex med män som sökt asyl som i gengäld får betalt i form av kläder eller mobiltelefoner.

Under knappt ett år har fall där kvinnor, anställda på HvB-hem, inlett denna typ av relationer uppmärksammats i Dalarna, Småland, Västernorrland, Västmanland och andra platser.

Jag samtalar med två anställda på Migrationsverket som gått med på att tala med mig med löfte om anonymitet.

De berättar att problemet med sexuella relationer mellan asylsökande män och kvinnliga anställda redan börjar på flyktingförläggningarna men man anar även oråd ibland då asylsökande inställer sig på Migrationsverket med sina goda män.

”Man kan se när en god man utväxlar moderliga blickar med sin klient och när det är frågan om något annat”.
---
Den politiska stensättningen av migrationspolitiken i Sverige har resulterat i ett asylkaos där en grupp unga män lockats hit under falska föresatser och där vissa utnyttjas sexuellt av samvetslösa kvinnor.

Jag har mött ett flertal av dessa unga män när de sökt akut för psykiska besvär.
https://stefankrakowski.wordpress.com/2017/10/11/unga-asylsokande-och-sugar-mamas/

Klart det blir kaos när tanternas sexleksaker ska utvisas.
Citera
2017-10-11, 20:28
Medlem
ArctiumLappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Av de 17 som skulle utvisas (ungefär vad Sverige tar emot per dag av "ensamkommande") var alltså två kriminella. 7 kunde inte utvisas pga det dök upp nya omständigheter i sista stund, varav två som plötsligt konverterat till kristendom. Av de 10 som åkte fick en åka tillbaka pga Afghanistan inte tog emot honom.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/skulle-tvangsutvisas-nu-omprovas-sju-asylfall

Okej jag måste bara få släppa ur mig några känslor för jag saknar ORD för hur bisarrt det är med hela den jävla snyftkommittén för 9 jävla snor-vuxna varav 2 troligen grovt kriminella.
Och hur mycket kostar detta kalaset?

Hur kan någon på flashback glädjas åt detta? Det är som om ens hus brinner ner och så vinner man 50 kr på triss. Det är ju fan inget alls, hela systemet är fucked.

Jag vill inte se ett enda inlägg till om "vad bra". Det finns inget bra alls med detta.
I pressen skapas sympati för de "stackars barnen" som skickas till "en säker död".

Precis exakt detta ja!

Jag kommer inte vara ett dugg glad och nöjd förrän utflödet är större än inflödet. Orkar inte ens läsa om det patetiska, kostsamma spektaklet. Jag vill se hundratals främlingar skickas hem varje dag, allt annat är helt meningslöst så som det ser ut i landet nu.

Tyvärr har jag börjat inse att det enda som kommer att hjälpa är att ett antal tusen svenskar börjar göra som Peter Mangs fast gärna mer skickligt och sofistikerat. Då kanske främlingarna börjar åka hem frivilligt och batikkärringarna måste erkänna att risken att deras kära skäggbarn bli dödad är större i Sverige än i deras hemländer.
Citera
2017-10-11, 20:35
Medlem
Vad är "ensamkommande flykting"? Aldrig hört den grupperingen innan.
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-10/jourhemmet-blev-hans-permanenta-hem?utm_source=fb&utm_term=29098720-5818-41fd-b561-85f89c2521fd&utm_medium=list-bottom&utm_campaign=ushares
Citera
2017-10-11, 20:43
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Sd har inte haft möjlighet att kasta ut några... Vad var det för poäng han gjorde? Hade sd haft egen majoritet skulle det nog vara fler än 10-20 per år som blev utvisade
Nej SD har inte haft möjligheten att kasta ut nån, poängen bestod väl i att jag drog en smula på smilbanden när jag läste.
Citera
2017-10-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja, så länge svensk arbetsmarknad kräver perfekt svenska med kommatecken och betoningar på rätt ställe för att tillsvidareanställning ska komma ifråga. Men respektera lite språkliga brister så går det att ändra på det, kanske får man till och med dubbla jobbet för halva priset som ned litauiska byggjobbare utan kollektivavtal. Men då kommer det att låta "de tar våra jobb" från rasistkören.

Håller med dig, man ska inte kasta sten i glashus. ☺️
Citera
2017-10-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Är det nån som jobbat med juridiken kring detta, det låter helt bisarrt ur ett processuellt perspektiv att man ska kunna hålla på o komma in med yrkanden i oändlighet efter en prövning i tre instanser.

Om det nu handlar om inhibition för verkställighetshinder måste det väl fan vara nåt krav på det för att man ska få inhibition. Att nån konverterar till kristendomen helt plötsligt?! Att förhållandena ändras i landet?!! För en utomstående låter det helt bisarrt. Normalt brukar det ju finnas nån slags grundkrav på sannolikhet för ändring för att man ska ge inhibition. Sen att man har advokater som debiterar enligt taxa för att göra dessa obstruktioner i sista stund framstår oxå som mkt märkligt.

Låter som det behöver göras en översyn av utlänningslagen.

Vistårinteut tanterna jobbar intensivt med att hitta kryphål, och advokaten Viktor Banke (judisk?) skrattar hela vägen till banken. Hans lön betalas givetvis av staten. Man kan gå in på vistårinteut Facebook och se alla knep tanterna sprider.
Föreligger det omedelbar fara för någons liv kanske det är ett skäl.

Vad detta spektakel iaf fått mig inse är att vi inte kan leva i en värld där "vi alla är bröder". De har förstås skäl stanna här, nämligen att Afghanistan är ett skitland, men ibland måste man ignorera snyftargument och låta en befolkning gå före en annan, annars kollapsar landet så småningom.
Citera
2017-10-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Är det nån som jobbat med juridiken kring detta, det låter helt bisarrt ur ett processuellt perspektiv att man ska kunna hålla på o komma in med yrkanden i oändlighet efter en prövning i tre instanser.

Om det nu handlar om inhibition för verkställighetshinder måste det väl fan vara nåt krav på det för att man ska få inhibition. Att nån konverterar till kristendomen helt plötsligt?! Att förhållandena ändras i landet?!! För en utomstående låter det helt bisarrt. Normalt brukar det ju finnas nån slags grundkrav på sannolikhet för ändring för att man ska ge inhibition. Sen att man har advokater som debiterar enligt taxa för att göra dessa obstruktioner i sista stund framstår oxå som mkt märkligt.

Att man anmäler verkställighetshinder behöver inte innebära något alls. Utvisningsbeslutet inhiberas inte om det inte finns någon substans bakom invändningen. Det krävs dessutom dels att det är nya uppgifter som framkommer, dels att det är ursäktligt att dessa nya uppgifter inte förts fram i processen tidigare. Rörelsen kring de afghanska s.k. ensamkommande verkar tro att det bara är att "göra verkställighetshinder" när man gått igenom hela domstolskedjan, men att få framgång med det är inte så lätt som det ibland verkar på sociala media. Man beviljas inte heller automatiskt uppehållstillstånd efter att framgångsrikt ha anmält verkställighet, utan det man uppnår är en ny prövning. Beviskravet för att man ska beviljas en ny prövning är lägre än för att man ska beviljas uppehållstillstånd. Så även efter en ny prövning är det många som får avslag igen.
Citera
2017-10-11, 21:46
Medlem
BaraBiffens avatar
Får dom Socbidrag medan de väntar på att utvisas eller vilka pengar lever dom på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in