Citat:
Ursprungligen postat av
Antidemokretin
Dessa rättshaverister som skor sig på ensamkommande / skattebetalarna börjar se inkomsterna försvinna när fler blir åldersuppskrivna och därmed får avslag på asylansökan och sen blir (i teorin) utvisade.
Jag skulle vilja veta NÄR tänker polisen boka en ny resa till Kabul. Planen borde gå i skytteltrafik med den mängd afghaner som är kvar
Exakt, det du skriver i första stycket stämmer till 100%, jag jämförde det todigare med att det var som när Bert Karlsson bråkade med fildelare, han försvarade sina ekonomiska intressen men fick det att låta som någon moral-/ond och god fråga.
Sen finns det självklart ett par vilsna förlorade själar som hänger på utan att de tjänar ekonomiskt eller annat på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Big Boss
Vilken jävla storm i ett vattenglas det blev av att man ska utvisa 15 afghaner, när det borde utvisas 1.
De fick inte ens iväg 15, jag har för mig att jag läste att sju fick det uppskjutet. Men inget talar till deras fördel i längden, jag tror att utvisningarna kommer öka i både antal "flyktingar" och antalet tillfällen.