2017-10-11, 15:25
Medlem
Bengrots avatar
Även om det är väldigt få som skickas tillbaka så är det värt det. Vi måste visa att det inte lönar sig att komma hit och ljuga om det mesta för att få stanna i Sverige och leva på bidrag resten av livet. Vi har ingen användning för dem och vi måste visa att vi inte har någon som helst anledning att ta emot dem.

De ska återföras till sina hemländer även om det så tar hundra år, här är de inte välkomna!
Citera
2017-10-11, 15:27
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Dessa rättshaverister som skor sig på ensamkommande / skattebetalarna börjar se inkomsterna försvinna när fler blir åldersuppskrivna och därmed får avslag på asylansökan och sen blir (i teorin) utvisade.

Jag skulle vilja veta NÄR tänker polisen boka en ny resa till Kabul. Planen borde gå i skytteltrafik med den mängd afghaner som är kvar
Exakt, det du skriver i första stycket stämmer till 100%, jag jämförde det todigare med att det var som när Bert Karlsson bråkade med fildelare, han försvarade sina ekonomiska intressen men fick det att låta som någon moral-/ond och god fråga.

Sen finns det självklart ett par vilsna förlorade själar som hänger på utan att de tjänar ekonomiskt eller annat på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Vilken jävla storm i ett vattenglas det blev av att man ska utvisa 15 afghaner, när det borde utvisas 1.
De fick inte ens iväg 15, jag har för mig att jag läste att sju fick det uppskjutet. Men inget talar till deras fördel i längden, jag tror att utvisningarna kommer öka i både antal "flyktingar" och antalet tillfällen.
Senast redigerad av FiffelMona 2017-10-11 kl. 15:29.
Citera
2017-10-11, 15:29
Medlem
Mostafa Gholami skulle utvisas - får stanna

https://www.expressen.se/gt/mostafa-gholami-19-utvisas-till-afghanistan-i-kvall/

De påstår att han är 19 år. Han ser ut att vara far till 19-åringar. Hur fan kan man bli lättlurad ?

Citat:
I år har ungefär 8 100 afghanska medborgare fått beslut om utvisning från Sverige. Enligt Guna Graufelds, pressinformatör på Migrationsverket, har ungefär 800 av dessa självmant lämnat Sverige – samtidigt samtidigt som ungefär 1 000 personers återvändandeärenden överlämnats till polis.
– Utöver det har inga uppgifter om hur många personer som befinner sig i Sverige, eftersom många personer avviker och alltså bryter all kontakt med myndigheten. Ofta är det dessa ärenden vi lämnar till polisen. Samtidigt kan det finnas personer som lämnat Sverige självmant utan vår vetskap, säger Guna Graufelds.
På tisdagskvällen ska ett plan med ungefär 15 personer som nu tvångsutvisas lyfta från Göteborg. Enligt uppgifterna ska planet vara chartrat, alltså inget vanligt passagerarplan, och lyfta klockan 21 på tisdagen. Destinationen är Kabul, dit de beräknas anlända på onsdagsmorgonen.
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-10-11 kl. 15:33.
Citera
2017-10-11, 15:37
Medlem
Innerfittefetts avatar
Några rapporter ännu från Kabul om dödade hazarer! De 5 minuterna som de påstod att de hade att leva efter att hamnat i Kabul är ju nu passerade med råge.
Citera
2017-10-11, 15:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
10 kom till Afghanistan, en fick flyga hem igen: https://www.expressen.se/gt/utvisades-till-afghanistan-fick-vanda-pa-flygplatsen/

Jag får erkänna att jag hade 100% fel i går kväll. Jag trodde två skulle få kalla handen av gränspolisen i Kabul. Känner att mitt förtroende är skadat...

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det finns inte på kartan att den afghanska gränspolisen släpper in hela bottensatsen på tio.

Mitt tips är att minst två får komma "hem" till Sverige igen.

https://www.flashback.org/sp62028347
Citera
2017-10-11, 15:43
Medlem
Gyllentands avatar
Så ja. Nu väntar vi på att några hundra tusen till slängs ut. Detta folk har inget i vårt land att göra!

Batiktanterna får gärna hänga på och stalka sina "leksaker" ute i öknen.
Citera
2017-10-11, 15:44
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Några rapporter ännu från Kabul om dödade hazarer! De 5 minuterna som de påstod att de hade att leva efter att hamnat i Kabul är ju nu passerade med råge.

Om dom bara ser sig om när dom går över gatan, så kommer dom att leva länge.
Citera
2017-10-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Exakt, det du skriver i första stycket stämmer till 100%, jag jämförde det todigare med att det var som när Bert Karlsson bråkade med fildelare, han försvarade sina ekonomiska intressen men fick det att låta som någon moral-/ond och god fråga.

Sen finns det självklart ett par vilsna förlorade själar som hänger på utan att de tjänar ekonomiskt eller annat på det.

De fick inte ens iväg 15, jag har för mig att jag läste att sju fick det uppskjutet. Men inget talar till deras fördel i längden, jag tror att utvisningarna kommer öka i både antal "flyktingar" och antalet tillfällen.

Om det var fler och mer välmatade tillfällen så skulle det också vara mycket färre som fick en "livboj i sista minuten" med hjälp av asyltanterna. Med ett högre tempo på utvisninagrna skulle man rycka sönder förmågan hos VISU m fl att köra in nya överklaganden och så varje gång. Nu är det litet grann som studnter som börjar plugga en vecka före tentan - när det förutskickas en gruppavvisning så skjuter adrenalinet i höjden hos afghankramarna och de har lätt att mobilisera folk till sådana tillfällen.
Citera
2017-10-11, 15:51
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Om dom bara ser sig om när dom går över gatan, så kommer dom att leva länge.
Och skull de drabbas av allt för stark längtan till Iran där de vuxit upp och har sina nära och kära är det bara att lägga drygt 6000 kronor av de 30 de fått av oss svenskar och köpa en biljett till Teheran. I morgon 16:30 finns det massvis av platser.

https://www.momondo.se/flightsearch/?Search=true&TripType=1&SegNo=1&SO0=KBL&SD0=THR&SD P0=12-10-2017&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false&currency=SEK
Citera
2017-10-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.gp.se/image/policy:1.4719097:1507662593/image/_Y1_1119.jpg?$p=8b85d9d&w=2200&$w=c3f6653

Den ena ser fan mer psyksjuk ut än den andre...

Årets bild i humorklassen?
Citera
2017-10-11, 15:55
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Och skull de drabbas av allt för stark längtan till Iran där de vuxit upp och har sina nära och kära är det bara att lägga drygt 6000 kronor av de 30 de fått av oss svenskar och köpa en biljett till Teheran. I morgon 16:30 finns det massvis av platser.

https://www.momondo.se/flightsearch/?Search=true&TripType=1&SegNo=1&SO0=KBL&SD0=THR&SD P0=12-10-2017&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false&currency=SEK
Får de som även måste avvisas med tvång pengar? Jag har förstått det som att det är de som åker frivilligt som får en månadslön som tack, men får verkligen även de som körs ut ur landet pengar??

De behöver inte boka via momondo om de ska ut och resa, de tog sig hit via smugglare så de kan säkert hyra en smuggelåsna i en vecka och rida in på den.
Citera
2017-10-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Källkritik är inte att man faktakollar det Donald Trump säger, det innebär att man kritiskt förhåller sig till påståenden och gör en bedömning av källan.

Ett pedagogiskt exempel för idioter (dig):
En sopåkare talar om för dig hur man flyger ett flygplan. Har han certifikat? Kan han flyga? Har han flugit? är rimliga frågor att ställa. Vi säger att alla svar är nej, det innebär att sopåkarens trovärdighet är låg och vi bör vara försiktiga med att tro på det han påstår. När vi sedan lyssnar till en pilot med 30000 flygtimmar säger han något helt annorlunda än sopåkaren, han har flugit i hela sitt liv, forskat, skrivit böcker om hur man flyger som används i utbildning mm.

Är det rimligt att förkasta det piloten säger och tro på sopåkaren?

För det är precis det du gör i dina påståenden om åldersbedömning..

Personen som bedömde felrisken till 19% är enligt uppgift rättsläkare. En sådan bör ha erfarenhet av åldersbedömning utifrån skelettdelar etc. och därmed vara en ytterst trovärdig källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in