Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-09, 22:26
  #13
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Natriumhydroxid kan knappast användas till att göra något explosivt.
Han har säkert stopp i avloppet, men det är fel metod, ring en rörkille som kommer med spolbilen istället!

Det enda jag kan tänka mig som kan vara farligt är om han gör en massa vätgas, sätter i en soppåse och blandar i rätt mängd syre. Poff så får alla i närheten brännskador.

Men eftersom han inte köpte folie så är det antagligen inte så.

"Flaskbomber" gör ju ingen större skada förutom att det kan bli varmt samt att det inte är så bra för ögonen. Men det är ju ett ganska så dåligt sätt att skada någon.
Citera
2017-10-10, 07:48
  #14
Medlem
Tror inte det är för bombtillverkning så vida han inte framställer glycerin med triglycerider och metanol för dynamit tillverkning. Men med ett par flaskor kalstiksoda och ett badkar kan man gå breaking bad och lösa upp lik i.
Citera
2017-10-10, 09:13
  #15
Medlem
Okej om det är som ni säger, att det inte går att tillverka något sprängbart så anmäler jag inte. Med tanke på deras ibland amatörmässiga metoder så skulle jag ju iofs inte bli förvånad om dom börjar använda flaskbomber...

Hur frätande är det? Antar att det finns andra kemikalier som inte är helt omöjliga att få tag på som är betydligt mer frätande och ett bättre alternativ om man skulle vilja skada någon?
Citera
2017-10-10, 09:29
  #16
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0s7
Okej om det är som ni säger, att det inte går att tillverka något sprängbart så anmäler jag inte. Med tanke på deras ibland amatörmässiga metoder så skulle jag ju iofs inte bli förvånad om dom börjar använda flaskbomber...

Hur frätande är det? Antar att det finns andra kemikalier som inte är helt omöjliga att få tag på som är betydligt mer frätande och ett bättre alternativ om man skulle vilja skada någon?

En mättad lösning med kaustiksoda i varmt vatten kan nog göra en del skada. Men jag tror att saltsyra är värre.

För att lösa upp ett normalstort lik så tror jag att man behöver minst 30kg
Citera
2017-10-10, 13:12
  #17
Medlem
Mulla Krekars avatar
Det är ju kraftigt frätande, o den nya "trenden" är ju att kasta frätande medel på kvinnor...
Citera
2017-10-10, 14:02
  #18
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Det är ju kraftigt frätande, o den nya "trenden" är ju att kasta frätande medel på kvinnor...

Är inte saltsyra från bauhaus mer frätande? Om man nu ska skada någon dvs.
Citera
2017-10-10, 14:07
  #19
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Är inte saltsyra från bauhaus mer frätande? Om man nu ska skada någon dvs.
Tror inte det. På saltsyra står det: Frätande, o på Natriumhydroxid står det: Starkt frätande. Se Riskfraser:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Riskfraser

R35-produkter får inte säljas utan speciella tillstånd, undantaget just natriumhydroxid. Jag köpte dock 5 liter starkt frätande svavelsyra i färgaffären som de hade på lagret sedan det blev förbjudet.
Citera
2017-10-10, 14:08
  #20
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tror inte det. På saltsyra står det: Frätande, o på Natriumhydroxid står det: Starkt frätande. Se Riskfraser:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Riskfraser

R35-produkter får inte säljas utan speciella tillstånd, undantaget just natriumhydroxid.Jag köpte dock 5 liter starkt frätande svavelsyra i färgaffären som de hade på lagret sedan det blev förbjudet.

Okej

Jag har aldrig använt saltsyra men natriumhydroxid är inte så skönt att få på händerna.
Citera
2017-10-10, 14:11
  #21
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Okej

Jag har aldrig använt saltsyra men natriumhydroxid är inte så skönt att få på händerna.
Nä, först blir det rätt varmt, sen börjar det fräta sönder händerna. Men man känner att det är halt, så vet man att man fortfarande har natriumhydroxid på händerna. Något liknande känns inte vid syror.
Citera
2017-10-10, 14:18
  #22
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nä, först blir det rätt varmt, sen börjar det fräta sönder händerna. Men man känner att det är halt, så vet man att man fortfarande har natriumhydroxid på händerna. Något liknande känns inte vid syror.

Det enda som hände var att huden blev som slime, följt av torra händer i några dagar.
Citera
2017-10-10, 20:48
  #23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
En "flaskbomb" är när man blandar kausticsoda och aluminiumfolie och varmt vatten i en petflaska. Sodan och folien reagerar och bildar vätgas vilket skapar ett tryck som leder till att flaskan exploderar. Sök på causticsoda bomb på youtube
Är det inget värre så är det inte mycket att haka upp sig på. Jag tror inte kaustiksoda är användbart till några riktiga sprängmedel, det enda farliga är nog att kasta/spruta det på folk.

Citat:
Ursprungligen postat av P0tatisplanteraren
Tror inte det är för bombtillverkning så vida han inte framställer glycerin med triglycerider och metanol för dynamit tillverkning. Men med ett par flaskor kalstiksoda och ett badkar kan man gå breaking bad och lösa upp lik i.
Det får vara en ovanligt kemiintresserad bombmakare som ställer sig och gör eget glycerin när det finns att köpa färdigt litervis utan att någon ställer några frågor. Det är ju att pissa i motvind så det är nog inte fallet.

Lösa upp mjuk vävnad på lik går nog fint med kaustiksoda men skelettet rår det inte på.

Citat:
Ursprungligen postat av 0s7
Okej om det är som ni säger, att det inte går att tillverka något sprängbart så anmäler jag inte. Med tanke på deras ibland amatörmässiga metoder så skulle jag ju iofs inte bli förvånad om dom börjar använda flaskbomber...

Hur frätande är det? Antar att det finns andra kemikalier som inte är helt omöjliga att få tag på som är betydligt mer frätande och ett bättre alternativ om man skulle vilja skada någon?
Det är djävligt frätande men sköljer man bort det snabbt så klarar man sig.

Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Det enda som hände var att huden blev som slime, följt av torra händer i några dagar.
Provar man att gnugga lite NaOH löst i vatten mellan fingrarna när man har gummihandskar på sig så känns det ju inte särskilt halt men har man inte handskar på så känns det som man hade tvål på fingrarna som inte går bort. Det är sodan som förvandlar hudens fett till just tvål, tvål görs ju av soda+fett.

Fast jag har aldrig fått det att löddra...
Citera
2017-10-10, 20:51
  #24
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Provar man att gnugga lite NaOH löst i vatten mellan fingrarna när man har gummihandskar på sig så känns det ju inte särskilt halt men har man inte handskar på så känns det som man hade tvål på fingrarna som inte går bort. Det är sodan som förvandlar hudens fett till just tvål, tvål görs ju av soda+fett.

Fast jag har aldrig fått det att löddra...

Det känns ju exakt som tvål på händerna. Eftersom det är tvål. Jag är korkad och har inte använt handskar.
__________________
Senast redigerad av LekandePyromanen 2017-10-10 kl. 20:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback