2015-10-26, 20:35
Medlem
SWAGINATIONs avatar
[quote=Xodiac|55171555]
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ofta slutar det med att du själv blir brottsoffer, eftersom den du köpt tjänsten av, får mer betalt av motparten, för att avslöja vem som jagar honom.[/QUOTE

Tvivlar verkligen på att detta skulle gå så långt, det är knappast maffia vi pratar om (han som jag vill ha reda identiteten på) utan en helt vanlig datanörd/privatperson med psykopatiska drag

Jag kanske kan hjälpa dig, jag använder darknet rätt mycket. Men vad får jag för det?
Citera
2015-10-26, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Menar du Flip är han och hans crew duktiga, men kostsamma. Du betalar samma pengar som för ett fullfjädrat pentest.

Vad är det för pris ungefär? Någon som har nån koll på vad det skulle kosta på ett ungefär? Behöver inga lösenord hackade, bara en identitet på någon jag redan vet rätt så mycket om, men som varit duktig på att sopa igen spåren efter sig på nätet så att säga, bytt användarnamn hela tiden osv
Citera
2015-10-27, 02:06
Medlem
jagfunderars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Menar du Flip är han och hans crew duktiga, men kostsamma. Du betalar samma pengar som för ett fullfjädrat pentest.
Hur mycket pratar vi om?
Citera
2015-10-27, 03:33
Bannlyst
[quote=SWAGINATION|55172980]
Citat:
Ursprungligen postat av Xodiac

Jag kanske kan hjälpa dig, jag använder darknet rätt mycket. Men vad får jag för det?

Hur kan du hjälpa mig är den största frågan. Leda mig till bra kontakter som i sin tur kan hjälpa mig med min situation? Vouchade hackers ? osv
Citera
2015-10-27, 13:12
Medlem
Du söker en "doxer", inte en hacker.
Stor skillnad faktiskt.

En doxer använder google (och andra tjänster), logiskt tänkande, "thinking outside the box" samt lite socialengineering för att få reda på mer information om personen.

Vill du ha hjälp kan du skicka PM, du har mycket information om grabben, borde inte vara alltför svårt.

Edit: Går du in på "darkweb" lär du bli scammad så det ryker om det, detta är inte alls avancerade grejer.
Du tror väl inte hackern skulle hacka gamla bloggar, hemsidor osv?
Citera
2015-10-27, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Du söker en "doxer", inte en hacker.
Stor skillnad faktiskt.

En doxer använder google (och andra tjänster), logiskt tänkande, "thinking outside the box" samt lite socialengineering för att få reda på mer information om personen.

Vill du ha hjälp kan du skicka PM, du har mycket information om grabben, borde inte vara alltför svårt.

Edit: Går du in på "darkweb" lär du bli scammad så det ryker om det, detta är inte alls avancerade grejer.
Du tror väl inte hackern skulle hacka gamla bloggar, hemsidor osv?

Nja att doxa är ju något som man själv kan göra utan några större kunskap, vilket är något jag och vänner har försökt redan, anledningen till att jag helst söker en hacker var för att jag trodde att IP-adressen framförallt kunde vara till nytta när det gäller att spåra aktiviteter/kanske hitta säkerhetsbrister i hans dator och få reda på information genom det, jag vet inte. Kanske skickar ett PM snart om det blir aktuellt dock! Tack för erbjudandet
Citera
2015-12-05, 11:03
Medlem
Anlita hacker hjälp!!

Hej jag undrar vart man kan anlita en hacker som kan hacka in i persons facebook/dator.

En tjej anmälde en bekant för våldtäkt och fick med sig två vittnen som vittnade emot den åtalade. Ena vittner försökte även få med sig andra vittnen genom att be dom ljuga i rätten. Målsägande hade ekenomiska problem och skulle även få sparken. Som tur är såg rätten igenom detta och friade den åtalade efter 50 dagar i häktet.

Anledningen till att anlita en hacker är för att förhoppningsvis få fram bevis som kan leda till en fällande dom för de inblandade som ljugit i rätten. Kan någon snälla hjälpa mig!
Citera
2015-12-05, 11:06
Medlem
Xer0s avatar
Hur skall du bevisa att "bevisen" är äkta sen hade du tänkt?
Senast redigerad av Xer0 2015-12-05 kl. 11:09.
Citera
2015-12-05, 11:06
Bannlyst
Om personen i fråga döms så blir det ändå bara några månader i fängelse, så det är inte värt det. Sprid informationen sakligt istället så kommer hans sociala liv bli en katastrof.
Citera
2015-12-05, 11:19
Medlem
Visst det är olagligt att skaffa fram bevis på det sättet.
Men jag har pratat med försvarsadvokaten och det gäller som bevis. Vill rätten sen verifiera dessa uppgifter så kontaktar dom väl facebook för att se om det stämmer.

Du har rätt det leder till fängelse i några månader bara. Men man får ju inte hänga ut en person förrens den i fråga är dömd. Men självklart kommer det spridas till så många som möjligt ifall det blir en fällande dom. Allt är ju offentligt så man kan inte få skit för det.
Citera
2015-12-14, 11:04
Medlem
zarrelitos avatar
silkroad och liknande darknet sidor brukar vara bra
Citera
2015-12-16, 05:58
Medlem
MasterShakes avatar
Gör det själv. http://www.hacoder.com/2015/10/brute...ds-99-working/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera