2015-01-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamdoe
vad vill du ha gjort? stänga ner instagram kontot? få tillgång till kontot? få reda på ip adressen? få reda på vem som ligger bakom kontot?
Allt jag velat har varit att får reda på vem som ligger bakom kontot så man börja med att lösa problemet därifrån genom att prata med föräldrar osv.
Men eftersom detta är på flera sociala medier detta pågår så kanske polisen är det att ta hjälp av!

Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Polisanmäl detta istället. Det är mycket bättre
Ja det börjar luta åt det!
Citera
2015-01-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersp12
Allt jag velat har varit att får reda på vem som ligger bakom kontot så man börja med att lösa problemet därifrån genom att prata med föräldrar osv.
Men eftersom detta är på flera sociala medier detta pågår så kanske polisen är det att ta hjälp av!

Ja det börjar luta åt det!

haller med om att det borde polisanmalas. hoppas polisen stanger ner kontona illa kvickt. annars finns det ju alltid andra satt att komma in pa kontona, men hoppas en polisanmalan gor susen.
Citera
2015-02-15, 09:00
Medlem
Jag skulle vilja anlita en hacker för att komma in på ett företags intranät och komma åt uppgifter om de anställda. De jävlas med mig och jag tänker ställa dem mot väggen. Helst nån svensk hacker som man kan prata med och casha till direkt. Förslag?
Citera
2015-02-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffan1962
Jag skulle vilja anlita en hacker för att komma in på ett företags intranät och komma åt uppgifter om de anställda. De jävlas med mig och jag tänker ställa dem mot väggen. Helst nån svensk hacker som man kan prata med och casha till direkt. Förslag?
Vet inte om några svenska hackare, men kolla på evo. Vet att det ska finnas några vendors där som erbjuder det. Däremot så är det ju inte direkt billigt att köpa.
Citera
2015-10-26, 17:40
Bannlyst
Hyra en hacker ?

Säg att man har en del info om en snubbe, vilket land han bor i, stadsdel, reddit-användarnamn och en hel del annat, förutom facebook då. Kan man hyra en hacker på deepweb eller så för att få fram hans riktiga namn? Hur stor chans är det att en hacker med stora kunskaper skulle ha lättare att få fram hans identitet jämfört med en som jag eller nån här på flashback som vet hur man googlar? (det går inte att få fram hans identitet genom googling, och varje gång han haft skype har han haft nya konton osv)
Citera
2015-10-26, 17:50
Medlem
link71s avatar
Såklart att det är större chans, fråga runt på forums på deepweb, om vem som är mest vouchad osv.
Citera
2015-10-26, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jag kan hjälpa dig, Beror på vad du ska göra med informationen. Ska du döda honom kan jag ej hjälpa.

Tvivlar på att du kan hjälpa, behövs mer än googlingskills. Nej det handlar verkligen inte om något brottsligt, snarare tvärtom, det snubben gör är brottsligt/trakasseri och behöver hans identitet för att få han att sluta. Hur skulle du gå till väga (på ett ungefär, du behöver inte berätta detaljer) för att få reda på hans identitet då utöver googling?
Citera
2015-10-26, 18:52
Avstängd
Ofta slutar det med att du själv blir brottsoffer, eftersom den du köpt tjänsten av, får mer betalt av motparten, för att avslöja vem som jagar honom.
Citera
2015-10-26, 18:55
Bannlyst
[quote=PatricHbg|55171518]Ofta slutar det med att du själv blir brottsoffer, eftersom den du köpt tjänsten av, får mer betalt av motparten, för att avslöja vem som jagar honom.[/QUOTE

Tvivlar verkligen på att detta skulle gå så långt, det är knappast maffia vi pratar om (han som jag vill ha reda identiteten på) utan en helt vanlig datanörd/privatperson med psykopatiska drag
Citera
2015-10-26, 19:36
Bannlyst
Förlåt att jag inte förstår vad "en hel del annat" betyder
Citera
2015-10-26, 19:38
Medlem
swebarbs avatar
finns nån rent a hacker på deep web som tar sig an allt hacka facebook mails osv, sen om han verkligen är så bra det vettefan..
Citera
2015-10-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
finns nån rent a hacker på deep web som tar sig an allt hacka facebook mails osv, sen om han verkligen är så bra det vettefan..

Menar du Flip är han och hans crew duktiga, men kostsamma. Du betalar samma pengar som för ett fullfjädrat pentest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in