Tycker ingenting speciellt om någon av programledarna men jag förstår varför de väcker så mycket känslor hos tittarna. De beter sig liksom inte åt som på andra tv-kanaler. De är inte pk och de har inte samma vinkel som CNN, BBC mfl. Det och den skjutgärns- journalistik som FOX har gjort kanalen till den snabbväxare som det är. De har väl to.m gått om CNN i popularitet?
FOX News Channel är annars ett intressant fenomen med gapiga, ignoranta och självupptagna programledare/bokförsäljare. Ett par ämnen avhandlas per show och vips så har man förmedlat dagens händelser.
Jag hade också länge Bill O'Reilly som hatobjekt nummer ett men har faktsikt ändrat mig där. Respekterar honom för att han är rak ("no spin"), klar och proffsig.
De jag har svårt för är främst Bill O'Reilley (visst för att man är höger, men den liraren är bara för dryg, klarar inte av honom, snacka om att skrämma intervjuobjekten!) och Neil Cavuto (alla vet att han har en sjukdom, han behöver väl inte mässa om det i varenda avsnitt samt vara så urbota tråkig/gnällig?)
Edit: Klicka på bilden föreställande Letterman för att få igång filmen. Den är i Mov format...om det inte funkar i firefox, opera lr vad ni använder så testa den i övrigt värdelösa Explorer
Jag träffade faktiskt Herr Rivera under en av mina resor till Mellanöstern. Han gav ett ganska sansat och vettigt intryck när han inte stod framför kameran... Frågan jag alltid ställer mig är dock varför alla amerikanska reportrar alltid har en lapp med sin blodgrupp fastsatt på skyddsvästen? Det ser ruskigt töntigt ut.
På tv älskar jag däremot Bill O´reilly. Det är en man som räddat många tråkiga nätter och som alltid livar upp.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!