• 1
  • 2
2006-01-13, 14:48
Medlem
nachos avatar
Är det några andra här som brukar se på FoxNews? Jag har utvecklat en hatkärlek till den kanalen och har den ofta på i bakgrunden på TVn medan jag sitter vid datorn. Vilka har ni andra FoxNewstittare som favoriter och favorithatobjekt bland profiler som t.ex. Bill O'Reilly, Sean Hannity, Alan Colmes, Greta van Susteren, Neil Cavuto, Brit Hume, Steve Doocy, John Gibson och Shepard Smith? Och vad är det ni gillar och ogillar med dom?
Citera
2006-01-13, 14:59
Medlem
Bill O'Reilly
Citera
2006-01-13, 15:45
Medlem
ReNus avatar
För några år sedan var det givtvis Bill O'Reilly, men jag tycker den lilla fittan Sean Hannity har tagit över platsen som det största kräket.

Han är inte bara vidrig, han tror också att han har något viktigt att säga.
O'Reilly har ju blivit sågad av så många, speciellt av min lilla idol Al Franken, men det känns som det är dags för att lägga in den sista stöten på Hannity(Franken har drivit med Hannity i flera år nu, men inte lika hårt som han har gjort med O'Reilly).

Men om vi ska prata amerikansk TV i allmänhet och inte bara fokusera på Fox News så är den överlägset vidrigaste och största nollan Tucker Carlson på MSNBC.

Den lilla idioten klarar jag inte ens av att titta på!

.
Citera
2006-01-13, 15:54
Medlem
spajdamans avatar
Oh, det var lätt!
Geraldo Riviera (Tror han heter så)
ni vet säkert vem det är, det är den där jönsen med feta mustachen.

Han är helt tokig. har sett han flera gånger stå och i princip skälla ut reportrar som rapporterar eller använder någon formulering som Geraldo inte gillar.

Sen hans rapportering från New Orleans efter orkanen Katrina var vidrigt nedlåtande mot de drabbade, trots att han där faktiskt framförde lite försiktig kritik om räddningsinsatsen, men skyllde det då naturligtvis på räddningschefen och inga politiker.

Nä, han kan man klara sig utan.. Som hela Fox News egentligen.
Citera
2006-01-13, 16:14
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Oh, det var lätt!
Geraldo Riviera (Tror han heter så)
ni vet säkert vem det är, det är den där jönsen med feta mustachen.

Han är helt tokig. har sett han flera gånger stå och i princip skälla ut reportrar som rapporterar eller använder någon formulering som Geraldo inte gillar.

Sen hans rapportering från New Orleans efter orkanen Katrina var vidrigt nedlåtande mot de drabbade, trots att han där faktiskt framförde lite försiktig kritik om räddningsinsatsen, men skyllde det då naturligtvis på räddningschefen och inga politiker.

Nä, han kan man klara sig utan.. Som hela Fox News egentligen.

Hehe, härliga Geraldo!

Minns när han under Irak-krigets inledning var "embedded" med de amerikanska trupperna och det lilla snillet fick för sig att lite avslappnat rita i sanden under direktsändning för att visa var i Irak dom befann sig.

Pentagon lackade och Fox sparkade stackars Geraldo.
Men nu är han tillbaka, galnare än någonsin!

.
Citera
2006-01-13, 17:29
Medlem
nachos avatar
Jag hade också länge Bill O'Reilly som hatobjekt nummer ett men har faktsikt ändrat mig där. Respekterar honom för att han är rak ("no spin"), klar och proffsig. Det är bra tv han gör. Geraldo Rivera, ja, suck, tycker nästan lite synd om den mannen för han älskar rampljuset med sån entusiasm att det så lätt blir fel. Som nu senast när han var och firade det felaktiga beskedet med gruvarbetarfamiljerna i West Virginia och polaren Bill O'Relly fick hjälpa honom att förklara bort det dan därpå.

Mina favorithatobjekt är dock ett par andra. Det där lismande pomaderade babyfacet Neil Cavuto tål jag bara inte. Alltid lika inställsamma och innehållslösa frågor till alla gäster och alltid samma smörande för Wall Street-folket. "The Beltway Boys", Fred Barnes och Mort Kondracke, är två andra överåriga råkonservativa nollor som inte gör nåt annat än rapar upp floskler som de snappat upp på Washington DCs cocktailpartyn. Det blir dock lite kvalitets-TV när de har Charles Krauthammer med i programmet (eller när de alla tre sitter i panelen hos Brit Hume). Säga vad man vill om unilateralisten Krauthammer, men han är inte dum i huvudet.
Citera
2006-01-13, 19:07
Medlem
Film

Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
För några år sedan var det givtvis Bill O'Reilly, men jag tycker den lilla fittan Sean Hannity har tagit över platsen som det största kräket.

Han är inte bara vidrig, han tror också att han har något viktigt att säga.
O'Reilly har ju blivit sågad av så många, speciellt av min lilla idol Al Franken, men det känns som det är dags för att lägga in den sista stöten på Hannity(Franken har drivit med Hannity i flera år nu, men inte lika hårt som han har gjort med O'Reilly).

Men om vi ska prata amerikansk TV i allmänhet och inte bara fokusera på Fox News så är den överlägset vidrigaste och största nollan Tucker Carlson på MSNBC.

Den lilla idioten klarar jag inte ens av att titta på!

.

http://www.snabbstart.com/film/john-...crossfire.aspx
Om du inte redan sett den så lär du garanterat älska den
Citera
2006-01-13, 19:08
Medlem
wonderlands avatar
Håller med om att det handlar om hatkärlek, men numera så är jag enbart allergisk gentemot FOX News. Men skulle jag välja någon får det väl bli Mr Rivera. Maken till människa!
Citera
2006-01-13, 19:17
Medlem
Bill

Jag skulle inte heller sörja om bill skulle råka sätta i halsen och dö, men det fanns en tjej vet dock inte om hon jobbade på fox men tror det.
Hon satt med mycket under jacksson rättegången.
Tror hon var åklagare eller föredetta åklagare.
Nån som har en aning.
Citera
2006-01-13, 23:33
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legenden
http://www.snabbstart.com/film/john-...crossfire.aspx
Om du inte redan sett den så lär du garanterat älska den

Jo, det där är ju en liten modern klassiker. Skönt att se hur mycket Stewart verkligen hatar Tucker. Han kan inte ens säga något vettigt bara för att Tucker är en sådan avskyvärd människa.

John Stewart och Al Franken är två favotitpersonligheter inom amerikansk media, men jag blev jävligt besviken när Franken besökte The Daily Show, det fanns ingen gnista överhuvudtaget.

.
Citera
2006-01-13, 23:51
Bannlyst
Fox News är den absolut bäst nyhetskanalen. Speciellt gillar jag Bill O´Reily och Shepard Smith.
CNN och BBC däremot...:thumbsdow

Annars tittar jag mest på "Star News Asia" med de viktigaste nyheterna från FOX och SKY NEWS varje kväll.
Citera
2006-01-14, 00:02
Medlem
WSEs avatar
Det jobbigaste med Bill O'Reilly är att han aldrig kan sluta tjata om något. Du behöver inte ägna varje dag åt att prata om någon tjej som försvann i Aruba för ett halvår sedan. Jag behöver inte en daglig uppdatering om vad som händer med Scott Peterson.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in