2006-01-14, 00:19
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
...

Annars tittar jag mest på "Star News Asia" med de viktigaste nyheterna från FOX och SKY NEWS varje kväll.

Och innan du sätter dig bekvämt för att suga Rupert Murdochs gamla flagnande snopp så bläddrar du väl raskt igenom NY Post och News of the World?

.
Citera
2006-01-14, 00:22
Medlem
462s avatar
john gibson är obehagligast, avgjort.

john kasics med sin simpla framtoning och sina Light-mässiga inslag tror jag är väl så farlig som de stora sakerna.

bill, förstås.
Citera
2006-01-14, 00:32
Medlem
P.Gs avatar
Tycker att alla är så äckligt konservativa och dryga så att det inte är sant
Citera
2006-01-14, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Och innan du sätter dig bekvämt för att suga Rupert Murdochs gamla flagnande snopp så bläddrar du väl raskt igenom NY Post och News of the World?

Varför är det så kontroversiellt att gilla FOW och SKY? Bara för att man tittar på TV4 så rövknullar man väl inte Jan Scherman?

Jag tycker helt enkelt att "Star News Asia" sammanfattar dagens nyheter på en bra sätt. Att nyheterna kommer från FOX och SKY beror bara på att det är Murdoch som äger STAR.

Förresten tycker jag att Murdoch gjort en enorm insats för yttrandefriheten och den mediala mångfalden i USA, Europa och Asien. Innan hans satsningar inom media tillhörde i stort sett alla tidningar och TV-kanaler samma mediala vänstersörja. Han skulle behövas i Sverige också...
Citera
2006-01-14, 01:56
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Varför är det så kontroversiellt att gilla FOW och SKY? Bara för att man tittar på TV4 så rövknullar man väl inte Jan Scherman?

Jag tycker helt enkelt att "Star News Asia" sammanfattar dagens nyheter på en bra sätt. Att nyheterna kommer från FOX och SKY beror bara på att det är Murdoch som äger STAR.

Förresten tycker jag att Murdoch gjort en enorm insats för yttrandefriheten och den mediala mångfalden i USA, Europa och Asien. Innan hans satsningar inom media tillhörde i stort sett alla tidningar och TV-kanaler samma mediala vänstersörja. Han skulle behövas i Sverige också...

Så allvarligt menat var inte mitt lilla inlägg.
Du behöver inte rövknulla Scherman.

Jag själv tittar ohälsosamt mycket på FOX News och jag tycker även att SKY är en helt OK kanal.
Bättre än mycket annat skit.

.
Citera
2006-01-14, 02:52
Citat:
Fox News är den absolut bäst nyhetskanalen. Speciellt gillar jag Bill O´Reily och Shepard Smith.
CNN och BBC däremot...:thumbsdow

Annars tittar jag mest på "Star News Asia" med de viktigaste nyheterna från FOX och SKY NEWS varje kväll.

I en värld där de flesta(politiskt och allmänblidnings-)intresserade i USA (som f.ö även kan vara konservativa i sin politiska läggning) dissar FOX som alldeles för vinklade nyheter, försöker alltså Haye föra facklan i Sverige? Men så trivsamt.

Själv blir jag bara irriterad av Fox- av den enkla anledningen att man för sig med tabloidretorik och rapporterar mindre sakligt än svenska kvällstidningar.
Citera
2006-01-14, 04:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
I en värld där de flesta(politiskt och allmänblidnings-)intresserade i USA (som f.ö även kan vara konservativa i sin politiska läggning) dissar FOX som alldeles för vinklade nyheter, försöker alltså Haye föra facklan i Sverige? Men så trivsamt.

Själv blir jag bara irriterad av Fox- av den enkla anledningen att man för sig med tabloidretorik och rapporterar mindre sakligt än svenska kvällstidningar.

Nu bor jag inte i Sverige, men skriver här på FB så du har delvis rätt där. vad är det för politiska och intellektuella giganter du yrar om? Menar du Michael Moore, Al Franken och Noam Chomsky?

Att påstå att det bara är FOX som har vinklade nyheter är ju bara löjligt. Vi vet att de flesta amerikanska medier ofta är vinklade, men det åt vänster förstås...En del tar ju sig till och med friheten att hitta på nyheter! Men du behöver ju inte gå längre än till BBC för att hitta samma fenomen. Eller varför inte läsa dagens TT-telegram, lyssna på nästa Eko-sändning eller titta på kvällens "Rapport"-sändning...

För övrigt är jag inte konservativ utan betecknar mig som libertarian.
Citera
2006-01-14, 04:13
Citat:
Nu bor jag inte i Sverige, men skriver här på FB så du har delvis rätt där. vad är det för politiska och intellektuella giganter du yrar om? Menar du Michael Moore, Al Franken och Noam Chomsky?

Att påstå att det bara är FOX som har vinklade nyheter är ju bara löjligt. Vi vet att de flesta amerikanska medier ofta är vinklade, men det åt vänster förstås...En del tar ju sig till och med friheten att hitta på nyheter! Men du behöver ju inte gå längre än till BBC för att hitta samma fenomen. Eller varför inte läsa dagens TT-telegram, lyssna på nästa Eko-sändning eller titta på kvällens "Rapport"-sändning...

För övrigt är jag inte konservativ utan betecknar mig som libertarian.

Med svenska mått är de flesta USAbaserade nyheter högervinklade. Intellektuella giganter? Jag pratar bara om allmänna bekantskaper av ALLA politiska åsikter (någon väldigt vänster, en annan så otroligt konservativ att han bannar folk från sitt forum om de härlar över i för mycket vänsterretorik, och allt däremellan).

Vi kan ju säkerligen enas om att vi alla tolkar nyheter utifråm källkritikens alla konster samt något slags medianvärde av sammantagen rapportering. Kontentan blir var vi själva väljer att lägga tyngden- och allt det sammantaget så väljer jag bort Fox. Och cnn. Tittar, visst, men som sagt, lägger till i något slags självkonstruerad uträkning.
Citera
2006-01-14, 05:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Med svenska mått är de flesta USAbaserade nyheter högervinklade.

Med svenska mått mätt är Tyskland nyliberalt...Det är val bara Kuba och Nordkorea som är vänster ur svensk synvinkel.
Citera
2006-01-14, 06:16
Medlem
Not_mes avatar
När jag känner att jag mår alldeles för bra en dag, så lyssnar jag på en konservativ radiokanal. Speciellt mellan 12 och 14 då är det O'Reilly som snackar. Jag får spel efter fem minuter och måste ändra kanal för jag blir så förbannad på det han säger!!

Så det är han som jag hatar mest!
Citera
2006-01-14, 11:36
Medlem
Hitta henne

Kossa jobbade på cnn inte fox som jag först trodde men jag postar en länk iallafall
http://en.wikipedia.org/wiki/Nancy_Grace
Citera
2006-01-14, 12:14
Medlem
OSOs avatar
FOX ser jag som en parodi av en nyhetskanal. Visst vart jag spyfärdig när jag såg kanalen i första början men sen började man små skratta lite åt smörjan. Ett undantag måste dock och det gäller de tre mupparna som brukar sitta och svammla (brukar vara 2 killar och en tjej) i nåt som kan liknas vid FOX morgonsoffa. Där skulle jag med nöje gå in med en bensindriven motorsåg och svinga lite. Maken till små kräk får man leta efter.

FOX är en komedikanal och ingen nyhetskanal...kolla bara på Geraldo som ritar kartor i sanden under brinnande krig och förklarar för tittarna världen över var dom befinner sig... det är komedi mina herrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in