Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
I en värld där de flesta(politiskt och allmänblidnings-)intresserade i USA (som f.ö även kan vara konservativa i sin politiska läggning) dissar FOX som alldeles för vinklade nyheter, försöker alltså Haye föra facklan i Sverige? Men så trivsamt.
Själv blir jag bara irriterad av Fox- av den enkla anledningen att man för sig med tabloidretorik och rapporterar mindre sakligt än svenska kvällstidningar.
Nu bor jag inte i Sverige, men skriver här på FB så du har delvis rätt där. vad är det för politiska och intellektuella giganter du yrar om? Menar du Michael Moore, Al Franken och Noam Chomsky?
Att påstå att det bara är FOX som har vinklade nyheter är ju bara löjligt. Vi vet att de flesta amerikanska medier ofta är vinklade, men det åt vänster förstås...En del tar ju sig till och med friheten att hitta på nyheter! Men du behöver ju inte gå längre än till BBC för att hitta samma fenomen. Eller varför inte läsa dagens TT-telegram, lyssna på nästa Eko-sändning eller titta på kvällens "Rapport"-sändning...
För övrigt är jag inte konservativ utan betecknar mig som libertarian.