• 1
  • 2
2017-10-06, 21:06
Medlem
Försökte att söka men inget träffas

Jag tror att det är bättre om ni färgar länkar med blå färg, då kan man inte misstänka eller blanda länkar med understruken.

Hoppas att ni ska acceptera detta förslag
Citera
2017-10-06, 21:09
Medlem
Varför inte grön?
Citera
2017-10-06, 21:10
Medlem
Blå färg är standard för länkar
Citera
2017-10-06, 21:16
Medlem
Det är bra om det åtminstone blir annan färg än svart. Det har hänt att jag har trott att understruken text har varit en länk. Man skulle annars kunna ta bort möjligheten att stryka under text, men det är så dags nu det, om man hittar gamla inlägg med understruken text som inte är länk.
Citera
2017-10-06, 21:26
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Aldrig haft detta problem.
Citera
2017-10-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Aldrig haft detta problem.

Jag också, men ibland missar andra medlemmar länkar från mina inlägg
Citera
2017-10-08, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
Jag tror att det är bättre om ni färgar länkar med blå färg, då kan man inte misstänka eller blanda länkar med understruken.

Bra förslag. Det vore kanske bättre att inte färga dem alls, så får besökta och ej besökta länkar de färger som webbläsaren har som standard (oftast blå respektive röd), eller de färger man själv har ställt in i den.

I Firefox vet jag att man kan gå till `Inställningar -> Språk och utseende -> Färger...` och välja att `Alltid` överskrida sidans färger med sina egna, men det påverkar alla länkar så det påverkar resten av sajters utseende. Men man kanske gillar att ha det så.
Citera
2017-10-08, 02:09
Bannlyst
Bra försök. Finns inget mer som irriterar mig än när idioter skriver understrykt över ett ord som man tror är en länk men som inte visar sig vara det.
Citera
2017-10-08, 08:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
Försökte att söka men inget träffas

Hoppas att ni ska acceptera detta förslag

Nej, inte ska vi börja klödda ner ett stilrent forum med färger.

Har du problem med att läsare missar någon länk får du förtydliga. "Här är en länk till..." (och sedan länken).
Citera
2017-10-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Bra förslag. Det vore kanske bättre att inte färga dem alls, så får besökta och ej besökta länkar de färger som webbläsaren har som standard (oftast blå respektive röd), eller de färger man själv har ställt in i den.

I Firefox vet jag att man kan gå till `Inställningar -> Språk och utseende -> Färger...` och välja att `Alltid` överskrida sidans färger med sina egna, men det påverkar alla länkar så det påverkar resten av sajters utseende. Men man kanske gillar att ha det så.

Såsom när man gå ur flashback, bra förslag

https://www.flashback.org/leave.php?...vid.me%2FPrFRQ

Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Bra försök. Finns inget mer som irriterar mig än när idioter skriver understrykt över ett ord som man tror är en länk men som inte visar sig vara det.

Det är jag

Men du har rätt, många gånger jag tror att de är länkar sen upptäcker jag att det är bara understruken , ibland är det tvärtom, jag tror att det är bara understruken sen det visar sig vara länk

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Har du problem med att läsare missar någon länk får du förtydliga. "Här är en länk till..." (och sedan länken).

Om du tror det, du får föreslå och inte bestämmer över alla.

Brukar göra jag så här, ännu jag betecknar länkar med fetstil, men det är bättre om man får det med blå färg då kan man spara tid och skriver mindre.

Här är en länk till dig (FB) Malmös teolog Salahuddin Barakat: Begreppet salafism är "INTE" problematisk och här är en annan länk (FB) Malmös teolog Salahuddin Barakat: Begreppet salafism är "INTE" problematisk

Hoppas att det är mer tydligt för dig nu
Citera
2017-10-08, 11:21
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Håller med dig här. Det är ju bara att föra muspekaren över texten så ser man om det är en länk eller ej.
Citera
2017-10-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Håller med dig här. Det är ju bara att föra muspekaren över texten så ser man om det är en länk eller ej.

Igen det är bättre om man får det med blå färg[/b] då kan man spara tid och [i]skriver mindre.

Här är en länk till dig (FB) Malmös teolog Salahuddin Barakat: Begreppet salafism är "INTE" problematisk och här är en annan länk (FB) Malmös teolog Salahuddin Barakat: Begreppet salafism är "INTE" problematisk

Hoppas att det är mer tydligt för dig nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in