Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-07, 08:32
  #1
Medlem
Malmös teolog Salahuddin Barakat: Begreppet salafism är "INTE" problematisk

https://vid.me/PrFRQ

Ur Agenda 13/09/17. Hela program kan ses här, men de som vill bara se Salahuddin Barakats uttalande kan klicka på den länken https://vid.me/PrFRQ

Att vara ärlig, jag vet inte hur ska jag börja! Att SVT har fixat texter för Malmös teolog Salahuddin Barakat, och tagit bort "INTE" från texter i uttalandet. Eller att SVT accepterade detta uttalande som säger att det är ok att acceptera islamiska avvikande åsikter, som kommer att leda till miljontals radikala islamister istället för nuvarande siffran som är tusental.

Jag skulle använda ordet Islamisk fundamentalism istället för salafism därför att:

Citat:
Fundamentalism är ett återvändande till vad man uppfattar som en religions eller ideologis grundläggande och ursprungliga lära

Citat:
Salafismen (arabiska سلفية) är en riktning inom islam som vill gå tillbaka till religionen så som de själva uppfattar att den lärdes och praktiserades av de tre första generationerna av muslimer efter profeten Muhammed.

Salahuddin Barakat anser att det är inga problem att hjärntvätta och bilda en generation som tror på de radikal, extrema, fundamentala och "avvikande" islamiska åsikterna, som kommer att leda till tusental av sovande islamiska celler som väntar på att bli "våldsbejakande".

Att diskutera:
  • Vad tror ni om Salahuddin Barakats synvinkel av Salafism?
  • Har Salahuddin Barakat rätt att Salafism är inte problematisk?
  • Vart är Sverige på väg med detta uttalande?
  • Kommer Salahuddin Barakat att backa sitt uttalande?
  • Kommer SVT att diskutera det med tanke på att det skedde på SVT studio?
  • Vad tror Salahuddin Barakat och SVT om nazistiska avvikande åsikter?
  • Kommer vi att höra "inga islamister på våra gator" efter detta uttalande?
Citera
2017-10-07, 16:21
  #2
Medlem
Glömde att säga hur Agendas programledare Anders Holmberg försökte att get ursäkt för imamen Salahuddin Barakat, och att fixa imamen Salahuddin Barakats uttalande genom att säga och jag ska citera:

Citat:
Så övriga delar av salafism tycker du inte lika problematiska

Men den dumma imamen Salahuddin Barakat förstod inte budskapet från programledaren Anders Holmberg, och det är att man får inte säga på tal att salafism är inte problematisk, och fastställde imamen Salahuddin Barakat sitt uttalande genom att säga:

Citat:
De är inte problematiska från en demokratisk synvinkel

Allt kan ses i videon här https://vid.me/PrFRQ

Hittills kan jag inte förstå varför svenskar avgudar muslimer!!!!
__________________
Senast redigerad av idkidkidk 2017-10-07 kl. 16:30.
Citera
Cousin Cocaines avatar

Moderatormeddelande

Postat av Cousin Cocaine 2017-10-08, 14:31
Medlem
Kändisskvaller --> Religion
/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback