• 43 223 online
  • 1 139 951 medlemmar
  • 59 055 417 inlägg
  • 1
  • 2
2017-10-03, 16:11
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...son-i-halmstad

Citat:
– Vi har både uppgifter om personen ska ha skjutits i benet och magen
Citat:
Larmet kom in till polisen klockan 15.51, om en skottlossning i stadsdelen Andersberg i Halmstad.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...stad-1.4695232

Citat:
En bil ska ha åkt från platsen i hög fart med flera personer i.

Nån som sett nåt mer om det här?
Kan det ha koppling till tidigare skjutningar?
Senast redigerad av Universell 2017-10-03 kl. 16:20.
Citera
2017-10-03, 16:21
Medlem
Skippps avatar
Befann mig där i ett jobbärende men lämnade vid 15:45, och jag märkte inte av någon skottlossning under tiden jag var där.
Citera
2017-10-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippp
Befann mig där i ett jobbärende men lämnade vid 15:45, och jag märkte inte av någon skottlossning under tiden jag var där.

Både blind och döv?
Citera
2017-10-03, 17:54
Medlem
Andersberg såklart, Halmstads rövhål.
Citera
2017-10-03, 18:35
Medlem
encephalizations avatar
Sköts igår på Gustavsfält så..

Ålder på BO?
Citera
2017-10-03, 18:59
Medlem
Skippps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Både blind och döv?
Nope kan både se och höra, men av bilderna att döma så befann jag mig en bit bort på Andersberg. Det verkar ha skett vid Andersbergs centrum, jag körde visserligen ut vid korsningen vid Arkå men missade nog kalaset med någon minut. Intressant att veta om det finns något samband med gårdagens skottlossning på Gustavsfält.
Citera
2017-10-03, 19:14
Medlem
-Andreas-s avatar
Skjutits med kolsyra/teknikmagasinet pistol eller krutvapen?
Framgår inte riktigt.
Citera
2017-10-03, 19:32
Medlem
Citat:
– En person har blivit skjuten och skottskadad i buken, säger Peter Adlersson, polisens presstalesperson i region väst. Mannen var i alla fall initalt vaken och talbar.
– Någon ska ha kunnat prata med honom lite lätt, så han var vid medvetande just då, säger Adlersson.

Han fördes till sjukhus och har opererats under kvällen.
– Han är opererad och nedsövd, så vi kommer inte kunna höra honom under kvällen.

Hur allvarligt skadad är han?
– Det är klart, blir man skjuten i buken så är det allvarlig, men jag kan inte svara på exakt hur allvarlig skadan är, säger Adlersson.

Polisen ska ha larmats vid 15.51 på tisdagen. Enligt vittnesuppgifter ska en bil ha åkt från platsen i hög fart i samband med händelsen.
– Vi tror att den kan ha med skottlossningen att göra. Det var flera personer i bilen och den drog i väg i hög fart i samband med skottlossningen, så vi tror att den kan vara inblandad, säger Peter Adlersson.

Polisen har tagit två bilar och en moped som kan vara intressanta för utredningen i beslag. Det är oklart om bilen som sågs gasa från platsen är lokaliserad.

Polisen har många enheter på plats och har spärrat av ett stort område på parkeringen vid Andersbergs centrum.
– Vi har flera polispatruller på plats, så även hundförare. Helikoptern finns också med på ärendet, men om de är där ännu vet jag inte. Vi jobbar febrilt på att få fram fler uppgifter.

Mannen hittades skjuten på pakeringen vid Andersbergs centrum. Polisen tror dock inte att det är där han har blivit skjuten. Bland annat har man spärrat av en skogsdunge i närheten.
– Antagligen har han blivit skjuten en bit därifrån, så vi har spärrat av ett annat område.

Det är den andra skottlossningen i Halmstad på två dagar. Under måndagskvällen larmades polisen till en skottlossning på Gustavsfält. Det är oklart om det finns någon koppling mellan skjutningarna.
– Det kan vi inte med säkerhet säga, men vi utesluter inget samband.
Man skjuten på Andersberg – förd till sjukhus
Citera
2017-10-03, 20:19
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...-pa-andersberg

Citat:
– Jag hörde ett antal skott och såg flera beväpnade personer springa i väg. De var tre-fyra stycken och alla såg ut att ha en pistol, säger vittnet till SVT Nyheter Halland.

3-4 med pistoler
Sköt de en gång vardera eller vad?
Eller räknade de med en större uppgörelse?
Citera
2017-10-03, 22:11
Medlem
Verkar som att Halmstadpolisen kallade in förstärkning. För insatsstyrkan från Gbg kom iaf med 3 bilar på E6.
Troligtvis ska dom stöka runt Andersberg eller Vallås.
Citera
2017-10-03, 23:05
Medlem
Men verkligen får hoppas att detta handlar om självsanering och inga civila är inblandade...
Citera
2017-10-03, 23:34
Medlem
Iwinyoulooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Men verkligen får hoppas att detta handlar om självsanering och inga civila är inblandade...

Självsanering hit, självsanering dit. Det snacket kommer inte lösa ett skit. Kommer bara bli värre om övriga i samhället stoppar huvudet i sanden.
Citera
  • 1
  • 2