Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-03, 10:44
  #1
Medlem
theralenas avatar
Hej!

Jag har varit psyksjuk i 10 år och har inte hängt med i strumputvecklingen, jag kör vanliga vita tubsockor oftast utan märke, kör jag märke så är det HH och CAT.

I somras började jag köra tunna ankelstrumpor vita och tunna tubsockor vita, måste berätta att tunna vita tubsockor om dom nu heter så är jätte svåra att få tag i jag hittade på nätet bara i bambu,
Jag tänkte nu i vinter kan man köra vita tubsockor vita eller måste man ha tunna längre strumpor?
Citera
2017-10-03, 11:38
  #2
Medlem
franges avatar
Har du tittat på ditt lokala Ica Maxi, City Gross eller Ullared?
Citera
2017-10-03, 11:38
  #3
Medlem
note-its avatar
Jag använder strumpor jag tycker är sköna. Tubsockor hade jag på 80-talet. Men nu är jag så pass gammal att jag inte känner mig osäker på vad som är modernt eller inte.
Citera
2017-10-03, 11:39
  #4
Medlem
Ankel höga strumpor i svart. Happy socks och bambustrumpor från Frank Dandy.
Citera
2017-10-03, 11:57
  #5
Medlem
Trolltestets avatar
Jag tycker att Dressmans grå bommullsstrumpor som säljs i 3-pack duger alldeles utmärkt.
Citera
2017-10-03, 12:42
  #6
Medlem
Kör du med tubsockar fortfarande måste du haft dem minst 30-35 år. Tubsockar är de som gjorde som ett rör, klipptes och sydes igen på tvären. Ej formade efter en fot. De slutade väl tillverkas en bit in på 80-talet.

Nåväl, du kan väl egentligen välja de strumpor du själv vill. Det säljs där andra kläder säljs samt i mataffärer, bensinstationer osv. Du tänker nog på sportstrumpor och de duger hur bra som helst. Prova dig fram och välj sedan flera av dem som känns bekväma!
Citera
2017-10-03, 18:48
  #7
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Svarta strumpor är snyggare tycker jag. Fördelen är också att de inte blir lika smutsiga och bytas ut.
De flesta som säljer vita billiga strumpor brukar ha svarta alternativ.
Citera
2017-10-03, 19:32
  #8
Avstängd
56Kmodems avatar
Har du inte haft strumpor på dig när du varit sjuk?
Citera
2017-10-03, 19:44
  #9
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Har bara svarta strumpor, då behöver man inte hålla på och para ihop dom.
Citera
2017-10-03, 22:22
  #10
Avstängd
56Kmodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Har bara svarta strumpor, då behöver man inte hålla på och para ihop dom.

Det är så vi riktiga män rockar, synd bara att det finns ett gäng olika modeller men fortfarande mycket mindre bekymmer.
Citera
2017-10-04, 09:57
  #11
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Har bara svarta strumpor, då behöver man inte hålla på och para ihop dom.
Jag köper också alla mina strumpor i samma färg och från samma tillverkare. När de börjar se slitna ut slänger jag alla och köper nya i samma färg. Jag hatar att sortera strumpor.
Citera
2017-11-04, 01:13
  #12
Medlem
Vita tubsockor är väldigt inne, du ska helst använda gummiband för att fästa dem över jeansen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback