• 1
  • 2
2017-09-29, 00:10
Bannlyst
Ja är rädd för att folk som mig (autister) ska radas upp och skjutas i huvudet och slängas in i ugnar. Jag tänker att jag kanske förtjänar det, för jag är inte riktigt klar i huvudet. Jag är förvirrad och oförstående. Jag tycker att det som händer untomkring oss är mycket märkligt. Jag tycker att vi är märkliga varelser.

Så jag är nog ganska fri, tills någon med makt sätter sig ner och börjar verka för att sådana som jag ska dö. Det vore nog ganska kontraproduktivt också. Det är inte rktigt praktiskt att ta ifrån arbetande föräldrar deras barn och slänga in dem i ugnen, jag tror inte det håller riktigt.

En dag kommer nog gener som vill betala för autister att dö ut. Då dör autisterna ut. Bör jag hänga mig och vara en god människa fram tills dess? Den dagen den sorgen? Kan vara imorgon.

När man ger människor ansvar så får vi kristallnätter och krig och etnisk resning.

Vad fan är det som händer? Jorden är ett skämt.

Suck. Blir trött på er och mig själv.

kommer inte ihåg vad jag ville ha sagt, men diskutera vad ni vill.
Citera
2017-09-29, 00:16
Bannlyst
Det är antingen någon som har kontrollen och ser till att autister dör. Det kan vara ett samhälligt antagande attt autister är till skada för samhället, så man har ihjäl dem.

Det kan vara en snäll farbror med makt eller en allmän okontrollerad hysteri som i afrika där de går igång på nästan allt möjligt, eller så kan det vara hitler själv som sitter och kommenderar utrotning av autister.

Ingen vet att jag är autist? Eller vet de? kommer de att skvallra? är jag i fara? vad ska de göra? utfryst blir jag iallafall, av alla.
Citera
2017-09-29, 00:21
Bannlyst
ta ett steg tillbaka nu.... ja, det finns folk som vill ha ihjäl autister, ingen gillar autister. Det finns dem som tar hand om dem också. tänk tänk.

vad vill samhället mig? får jag vara ifred? Ingen bryr sig.. folk är upptagna med sitt. Jag ... så har det alltid varit... vi går inte runt och tar tag i folk och dödar dem för att de är autister eller kriminella. funkar ännu inte.

det kan hända dock. men nu är det inte så. Det är jag, och de jag har en relation med, och främlingar. så är det just nu. och systemet.. och internet. hej alla ni som läser.

och familjen så klart. vilka fler? VArför ska jag få leva medan andra jobbar?

jag ska försöka dra mitt strå till stacken.

varför anses alla andra normala??????

ok, mänsligheten..nu vet du en del. MEn ajg är ju på rätt sida, är jag inte det? Jag är ju på den goda sidan. MEn det tycker varken nordkorea, trump eller någon godtycklig kommuniststat.

jag är verkligen i ett stort dagis
Citera
2017-09-29, 00:26
Bannlyst
få vet vem jag är, de är civila.. de har ingen kontroll.. korruption är isåfall mitt hot, och folk med makt och kriminella människor och relationer och sånt shit.

och främmande makter.

tror jag är rädd för spöken bara.
Citera
2017-09-29, 00:43
Medlem
Starkast överlever, så har det alltid varit fram tills våra moderna dagar. Nu föraktar vi den starke och hyllar den svage. Om du tillhör "de svaga" i dagens samhället lever du bra med tanke på omständigheterna, men denna värld kommer förmodligen att återgå till ett hårdare och därmed mer naturligt tillstånd där svaghet kommer att bli en stor nackdel.
Citera
2017-09-29, 01:09
Medlem
BewilderedHulders avatar
Ansvar är ett djävla skämt.

Det finns inget ansvar!

Om du föddes med en hyfsat fungerande hjärna så kan den allt jämtbli sönderknullad av allt helvete i samhället som bara negligeras av så kallade utbildade, som bara är intresserade av att ge sina egna barn en tryggare tillvaro. Och sedan kvittera ut en fet pension på det.
Citera
2017-09-29, 02:37
Medlem
Yxzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekland
Starkast överlever, så har det alltid varit fram tills våra moderna dagar. Nu föraktar vi den starke och hyllar den svage. Om du tillhör "de svaga" i dagens samhället lever du bra med tanke på omständigheterna, men denna värld kommer förmodligen att återgå till ett hårdare och därmed mer naturligt tillstånd där svaghet kommer att bli en stor nackdel.

Det känns som att de starka anpassar sig oavsett. De som har känn för hur det sociala spelet ska spelas, har starkt psyke och hyfsad fysik samt ledarskap som är upptränad eller infött har stora möjligheter att hamna över många människor i den samhällshierarki som råder idag både i ekonomiskt och i social kontext. Dock krävs det en del resurser och egenskaper som man kan behöva från det man födds men kommer man ifrån medelklass eller högre så ska det nog vara mindre problematiskt.

"De starka" som enbart fysiskt starka vet jag inte om de har haft så mycket flyt de senaste århundradena visst var de bra att vara fysiskt stark när vi levde i ett "samlare och jägar samhälle" men som jag ser det har dessa herrar varit de som blivit tränade och inskickade i krig först av alla när stora och mindre civilisationer började kriga mot varandra i långa krig. Hög risk för att bli dödad eller lemlästad.
Citera
2017-09-29, 11:17
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzz
Det känns som att de starka anpassar sig oavsett. De som har känn för hur det sociala spelet ska spelas, har starkt psyke och hyfsad fysik samt ledarskap som är upptränad eller infött har stora möjligheter att hamna över många människor i den samhällshierarki som råder idag både i ekonomiskt och i social kontext. Dock krävs det en del resurser och egenskaper som man kan behöva från det man födds men kommer man ifrån medelklass eller högre så ska det nog vara mindre problematiskt.

"De starka" som enbart fysiskt starka vet jag inte om de har haft så mycket flyt de senaste århundradena visst var de bra att vara fysiskt stark när vi levde i ett "samlare och jägar samhälle" men som jag ser det har dessa herrar varit de som blivit tränade och inskickade i krig först av alla när stora och mindre civilisationer började kriga mot varandra i långa krig. Hög risk för att bli dödad eller lemlästad.
Survival of the fittest is survival of the smartest.

Den som är smartast inom sociala regler och innovativ teknik är dom generna som kmr överleva längst.
Citera
2017-09-29, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Survival of the fittest is survival of the smartest.

Den som är smartast inom sociala regler och innovativ teknik är dom generna som kmr överleva längst.

Nej. Folk som knullar och går på bidrag får fler barn.
Citera
2017-09-29, 14:50
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnsohlsson
Nej. Folk som knullar och går på bidrag får fler barn.
Vilka är socialt smarta då?

Över tid, över generationer så kommer samhällssystem och gener som inte klarar av att överleva att dö ut.
Citera
2017-10-01, 12:36
Medlem
Frågan som jag tycker TS väcker är om vi någonsin kommer skapa ett samhälle där den starke hjälper den svage.
Citera
2017-10-01, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Frågan som jag tycker TS väcker är om vi någonsin kommer skapa ett samhälle där den starke hjälper den svage.

Jag tror att det är så nu och har varit så. Men nu när vi inte lever i små kusinstammar längre, när individen och kärnfamiljen är allt du har typ och främlingar inte längre betyder något för dig... så kommer det nog bli i framtiden... vad händer med de svaga då? Då har man bara familjen. Om man inte har familje då? Då är det kanske kört. Kanske skapar dessa familjer egna ekonomiska tryggheter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in