• 1
  • 2
2017-10-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnsohlsson
Jag tror att det är så nu och har varit så. Men nu när vi inte lever i små kusinstammar längre, när individen och kärnfamiljen är allt du har typ och främlingar inte längre betyder något för dig... så kommer det nog bli i framtiden... vad händer med de svaga då? Då har man bara familjen. Om man inte har familje då? Då är det kanske kört. Kanske skapar dessa familjer egna ekonomiska tryggheter?
Du kan ju fråga vilken hemlös person som helst vad hen anser om samhället. Varför tror du att vi i ett framtida samhälle inte kommer bry oss om främlingar p.s.s. som idag? Tror du inte samhället kan utvecklas mot att bli vänligare och mer tolerant än idag?
Citera
2017-10-01, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Du kan ju fråga vilken hemlös person som helst vad hen anser om samhället. Varför tror du att vi i ett framtida samhälle inte kommer bry oss om främlingar p.s.s. som idag? Tror du inte samhället kan utvecklas mot att bli vänligare och mer tolerant än idag?

Jag vet inte, jag har ingen jävla aning. Jag har autism. Jag kan inte ens beställa en hamburgare utan att jag av misstag gör kocken förbannad och för spott i maten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in