Så har även jag sett avsnitten.
Några tankar:
* I slutet på förra veckans avsnitt så visade trailern för denna vecka hur Alma sitter med Fredrikke och säger att hon inte är redo att åka hem. Detta var dock inte med i själva webbavsnittet.
Antar att det skjutits upp till nästa vecka men tycker det är rätt dåligt att vad de annonserar om inte stämmer, särskilt eftersom de andra inslagen var med.
* Varför ville Cattis stanna kvar på gården trots att Jörgen precis sagt att han blivit intresserad av Lena? Varför förnedra sig till den grad att Jörgen tvingar hem henne? Pinsamt verkligen.
* Efter att Wille har skickat hem Susanne så säger Lena till henne lite tröstande att hon ska "hitta en karl som vet vad han vill".
Wille visste vad han ville Lena, det var just därför som han skickade hem Susanne.
* Jag är lite förvånad över att Lena föll Jörgen i smaken. Hon ser ju rätt alldaglig ut och verkar inte särskilt bitchig av sig. Särskilt "tight" i kroppen är hon väl inte heller. Faktiskt så är hon väl ungefär samma typ som den första kvinnan han så abrupt skickade hem.
* Marcus "gillar allt" med Erica. Kärleken är verkligen blind.
Jag ser Erica som en betydligt värre partner än Liselott faktiskt. Liselott har i alla fall liv i sig och verkar ha en positiv inställning till olika aktiviteter, som t ex när de åkte och dansade. Tror även att hon hade varit lojal mot Dennis om han väljer henne. Bara hon får bukt med sin dåliga självkänsla och svartsjuka... Erica däremot har ett konstant surt uttryck, verkar inte särskilt flexibel av sig och håller inte inne sitt missnöje när det uppstår. Marcus kommer att få leva som en toffel resten av livet om han håller sig till henne. Tror inte att hon är särskilt lojal heller, dyker det upp någon snyggare - och längre - kompis till Marcus så blir det säkert fler nattliga möten i omgivningarna för hennes del...