Citat:
Jag har börjat fatta hur dåligt detta programmet har blivit. Från att ta med riktigt roliga original bönder som träffar kärleken på ett ganska fint och ovinklat sätt till att dom börja vrida programmet och ställa ut människor till att vara knäppa. Jag skulle också våga påstå att 1 vecka är för kort tid för att hinna bli kär i någon. Allt är rena rama gallimatias i detta program numera, tyvärr. För programmet skulle vara bra, om alla fick vara sig själva. Utan dessa fjantiga skådespeleriet.
Ja, tyvärr har vi denna säsong sett väldigt lite där det varit rent bondeliv och vi fått se brevskrivare vara med i det rena gårdsarbetet.
I webb-versionen där inte bönderna är på sina gårdar förstår jag det men i tv-diton borde mer sådant visats så man får en bild av hur tjejerna hanterar det arbetet som sedan vid en eventuell relation med bonden blir vardag.
En vecka är självfallet på tok för kort tid för att bli kär, förälskad/intresserad ja, men kär? Nej.
Citat:
Det är ju märkligt att det alltid är de som gör bort sig mest som klagar...
Erica har sagt vad hon har sagt och det är inget som hon kan skylla på vinkling.
Dessutom, så tror jag att hon hade framställts betydligt värre om hon inte hade varit Marcus val, med tanke på att det varit tillfällen när hon tjurat i bakgrunden som produktionen valt att inte lyfta fram.
Ännu ett fall av dålig självinsikt således. Hon borde lägga mer tid på att förbättra sin personlighet än på att gråta ut i media.
Det som framförallt är talande är att Jörgen inte beklagat sig. Han om någon har ju anledning om produktionen förvränger alla på det sätt som Liselott och Erica vill göra gällande.
Erica har sagt vad hon har sagt och det är inget som hon kan skylla på vinkling.
Dessutom, så tror jag att hon hade framställts betydligt värre om hon inte hade varit Marcus val, med tanke på att det varit tillfällen när hon tjurat i bakgrunden som produktionen valt att inte lyfta fram.
Ännu ett fall av dålig självinsikt således. Hon borde lägga mer tid på att förbättra sin personlighet än på att gråta ut i media.
Det som framförallt är talande är att Jörgen inte beklagat sig. Han om någon har ju anledning om produktionen förvränger alla på det sätt som Liselott och Erica vill göra gällande.
Precis, om det nu vinklas så förbannat som en del vill ha det till kan man ju undra varför inte vissa bönder som framställs som "mesiga" i rutan gnällt? Eller några av dom kvinnor som kanske inte framställts som det vackraste tv har att erbjuda etc?
Istället är det som du säger bara dom som framställts som galet svartsjuka/allmänt jobbiga som varit ute och gnällt.
Jörgen är som sagt den som verkligen borde gnällt men han inser att det inte är en sådan felvinkling som en del vill få det att verka.
Gnällandet i media är bara för att få mer ut av sina 15 minuter...
Citat:
Marcus o Johan måste tillhöra de tråkigaste o menlösaste karlar i hela riket, inte konstigt att inget kjoltyg vill stanna hos dem.
Hela programmet är ju också dåligt och bonde grejen lyser helt med sin frånvaro. Ovanligt att en bonde kan lägga veckor där han inte ägnar gården eller djuren någon tanke alls... ger en sned bild av livet som bonde eller småföretagare.
Hela programmet är ju också dåligt och bonde grejen lyser helt med sin frånvaro. Ovanligt att en bonde kan lägga veckor där han inte ägnar gården eller djuren någon tanke alls... ger en sned bild av livet som bonde eller småföretagare.
Ja, mer om bondelivet är att föredra. Givetvis måste det ha jobbats på gårdarna även nu även om vi inte fått se det denna säsong.
Marcus var ju tydligen ute och jobbade på kvällarna och sent när han började bli klar kom Erica ut så visst arbetades det men det visas otroligt lite av det denna säsong. Tråkigt.