Citat:
Ursprungligen postat av
JaneMarple
Ständigt denna Wigh. Från dag ett i partiet har hon bråkat, obstruerat och sprungit som en skållad råtta till media.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab
Oftast med lite allmänt skvaller som hon inte vill ut med vad det gäller konkret.
Nu har startskottet för valkampanjen 2018 börjat och då är hon där. Det var precis samma visa förra gången, då 2013:
(FB) SD-topp anmäld för våldtäkt på kollega under Almedalsveckan:
Och:
Alltid är Hanna Wigh med på ett hörn, och alltid med självberöm och halvkvävda visor. Jag vet inte om det finns en del oönskat beteende inom SD, det finns det säkert som överallt annars, men om Wigh brydde sig om det och inte först och främst sin riksdagsplats hade hon agerat mer resolut. Här blir intrycket för mig tyvärr en hälsning till partiet från henne som ungefär lyder: där fick ni, vågar ni ta bort mig från riksdagslistan nu va?
Vilket jag tror att de skulle vilja. Ryktet säger att hennes sjukskrivningar och ständiga frånvaro har samma orsaker som Margareta Larssons. Psykiska problem och pillertrillande. Sant eller inte är jag dödstrött på att se hennes nuna överallt i bladen.
Ja, denna Wigh gör politik av olika personliga konflikter.
Det spelar ingen roll om det har hänt eller inte, för sanningen kommer inte fram efter 5 år. Just med tanke på en massa konflikter där samma person är i centrum. Brottet är antagligen preskriberat och går inte att utreda, då kvinnan inte är trovärdig. Hon vägrar uppge vem det är så varför någon då bryr sig, måste ju vara att det handlar om SD.
Sverige är ett land med konflikter överallt och folk gör olika märkliga utspel, typ sexuella utspel a la Anna Book, då blygheten hos befolkningen arbetas systematiskt bort av media. Allt från fingrar i fittan, till trekanter, partnerbyte ger billiga poäng, berömmelse och pengar. Men att det nu sker i politiken är ett nytt bottennapp.
Är det ett led i att normalisera det ökande våldet mot kvinnor och alla gruppvåldtäkter?
För ju mer man skriver om sex och snusk ju mer härdas befolkningen. Toleransen för det avvikande ökar, blattesvenska tar över i media och reklam, och snart är det där med araber som våldtar bara en del av vardagen.
Det är debatten i sig som är märklig, då en kvinna som faktiskt inte är blyg, får media med sig, men utan att nämna vem som är gärningsman. Vi som vet hur det går till IRL, när kvinnor blir sexuellt trakasserade vet att mannen kommer blåneka. Just därför blir det ett absurt sätt att attackera alla män i SD. Journalisten vet ju hur det slutar. Mycket spektakel för ingen ting.
Att påstå att hon var rädd och sen inte anmäler blir ju extra absurt, för då låter hon ju en livsfarlig man löpa!
Jag tror hon är rädd för nu städar SD upp bland kriminella och nazister, och idioter som henne. Vad ska hon försörja sig på, när hon gör sig osams med de som gett henne försörjning?