Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-25, 23:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Kalla fakta - Hotet inifrån SD
Sverigedemokraterna säger sig vilja ta krafttag mot kriminalitet och framförallt värna om kvinnors trygghet. Men frågan är vad som händer när Sverigedemokrater slår larm om brott i de egna leden.
https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta

Snacka om hycklare. Kriminalpolitiken ska dom nog inte yttra sig om öht. Sexbrott av blekfeta SD gubbar går bra eller? Fy fan så osmakligt. Kalla Fakta tog dom på bar gärning, och vid nästa tillfälle dom pratar om kriminalitet och hårdare tag, så vet alla vilket snömos det är.
Citera
2017-09-25, 23:08
Medlem
Har nu tittat på Kalla Fakta lite i efterskott. Måste säga;

Den satt så det sved.

Alla SD väljare med lite rättspatos är nu förlorade för partiet.
Men å andra sidan är de inte så många.
Senast redigerad av pajkaslusk 2017-09-25 kl. 23:13.
Citera
2017-09-25, 23:09
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Här i Sverige har vi 67 anmälda våldtäkter per 100000 invånare o i Danmark bara 6,4 , detta är alltså över tio ggr färre. Nog för att de har färre nydanskar än vi har nysvenskar men det är ändå slående på många sätt. Det tyder på en anmälarkultur där det inte ska mycket till för att man ska anse sig vara våldtagen eller ännu mindre utsatt för sextrakasserier. Världens mest lättstötta folk - svenskarna.
Ja att folk blir stötta av att få några fingrar upptryckta i kroppshålor
Citera
2017-09-25, 23:09
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Menar du allvar?
Du menar att bevisläget för att få någon dömd för våldtäkt på HW stärks om några andra påstår att Söder och Winge klämt dom på lökarna mot deras vilja?

Nej, men det räcker ju för att övertyga mig om att så kan fallet vara. Sedan vet jag ju inte vem saken gäller.

Man kan ju notera här i tråden att utan absoluta bevis absolut inte kan ha ägt rum. Jag undrar om ni skulle argumenterat likadant om det var era egna döttrar som påstod att de blivit våldtagna.
Citera
2017-09-25, 23:10
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja verkligen, så ovanligt på FB... Men nu är ju MGM från SD:s riksdagsgrupp vilket förstås är BO:s och medias fel.
Det är damage control... fast helt fel sätt! men jag vill höra fler namn på MGM

Min misstanke om att det är Mattias Karlsson bygger på detta från 2015 där HW får redan på att denna uppenbart mäktige person inom SD meddelar att han ska gör allt för att se till att HW inte får riksdagsplats efter nästa val
https://www.interasistmen.se/granskn...att-jag-kicks/
Citera
2017-09-25, 23:11
Medlem
Tycker inslaget liknar propaganda. Tydligt vinklat.

Inte ens SVT hänger på.
Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Det är väl källskydd om inte Wigh själv berättat utan de andra som inte valt att framträda i programmet. Jag finner Wighs resonemang jämställt med många andra våldtäktsoffer där man ifrågasätter vad det skulle tjäna till och hur man skulle kunna bevisa det hela. Det är inte ovanligt med offer som drar sig för att anmäla eftersom de ofta känner att de då återigen måste genomlida händelsen. Detta med ovisst slutresultat i domstol om det en når den instansen. På den här punkten är Wigh verkligen inte unik.
Du kanske borde läsa på vad källskyddet innebär...
TV4 ville inte gå ut med något namn eller polisanmäla på grund av källskyddet, en dum ursäkt eller så är TV4 lika okunniga som du när det kommer till vad källskydd innebär.
Om det är andra som berättat om våldtäkten så skulle dessa kunna gå under källskyddet, men eftersom Hanna själv träder fram så behöver inte ens hänvisa till några andra och prata om källskydd.
Dessutom så skulle "dom andra" antingen gå på rykten eller hörsägen eller så har dom sett det hela...med ett par vittnen så hade en våldtäktsman åkt dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Vad pekar mot Linus Bylund?
Någon som kan sammanfatta?
- Rökare i 40-års åldern.
- Varit aktivt väldigt länge, stått den innersta kretsen väldigt nära (se Kalla fakta) och har "immunitet".
- Är ett allmänt fyllo som ofta gör närmanden och haft en massa kvinnor som sista dagarna sagt att något är skumt eftersom han varit tyst på sistone.
Citera
2017-09-25, 23:13
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Det är vanligt att man först skuldbelägger sig själv för att sedan komma underfund med vad som verkligen hände, med tanke på att killarna i SD inte är några skarpa killar kan jag tänka mig att de inte vet om detta så de bara tolkar hennes slutgiltiga kommentarer som att hon hittar på.
Det ser vi ju bara i fallet när högsta hönset blev psykiskt labil och fick medicineras med SSRI, det blev ju genast kaos i leden och började talas om att han var psykiskt störd, noll kunskap om vad vetenskapen säger.

Jag sätter mina pengar på att Åkesson själv har vetat om vad som hände men att han har tyckt att det har varit helfräckt med knullande i partiet så att han liksom har sopat det under mattan eller så var det kanske det som fick det att brinna i huvudet på honom när han blev sjukskriven, men det tror jag inte, vet flera experter som är beredda att klassificera Åkesson som psykopat.

Men gud så intressant! Kan du inte berätta mer om dessa experter? Är en av dem Henrik Arnstad?
Citera
2017-09-25, 23:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Men du måste väl ändå hålla med om att en sådan allvarlig anklagelse måste upp i rätten, och då krävs naturligtvis en namngivning. Eller?
Sverigedemokraterna polisanmäler sig själva. Så det ser ju bra ut eller hur? Ingen rök utan eld kan jag tänka mig.

Citat:
2015 upptäckte Wigh att det försvunnit pengar från SD:s partikassa i Skaraborgs partidistrikt varför hon, enligt egen utsago, vände sig till partisekreteraren Richard Jomshof och berättade om den misstänkta förskingringen. Partiet valde att inte göra en polisanmälan, varpå hon själv gjorde det.

En riksdagsledamot kom senare att dömas till ett års fängelse för brottet. Trots det anlitar partiet, enligt TV4:s Kalla fakta, fortfarande den brottsdömde som konsult åt riksdagsgruppen.

Wigh anser att hennes anmälan ledde till utfrysning från sina partikollegor. Dessutom ska hon ha utsatts för ett sexuellt övergrepp i riksdagens lokaler av en manlig riksdagskollega.
http://helagotland.se/nyheter/efter-...m11976291.aspx

Så den lilla riksdagsledamoten ville hämnas för att HW anmälde ett brott, och efter detta så frös man ut henne. Herregud alla som gått har läckt som såll till media, och dom har inte lyckats sköta något snyggt.

Citat:
Vi är ett parti som företräder lag och ordning och för att lag och ordning ska fungera måste ordningsmakten få kännedom, att försvara någon åt höger eller vänster håller inte. Blir man utsatt för övergrepp ska man anmäla, gör man inte det låter det märkligt, säger Sverigedemokraternas Robert Håkansson till NSD.se.
https://www.skovdenyheter.se/article...mna-din-plats/
Skrattar ihjäl mig. Lag och ordning?
Citera
2017-09-25, 23:14
Medlem
Apropå det så kallade slagsmålet så ljuger Hanna. Den andra kvinnan är nästan 60 år och var på väg att lämna lokalen när Hanna springer ikapp och bröstar henne i ryggen. Båda ramlar ned på golvet i alla fall. Den ENDA skyldiga här är Hanna och sedan kan hon med att anmäla henne för misshandel. Ren lögn.
Citera
2017-09-25, 23:14
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det krävs inte mycket fantasi, och bara ett uns förståelse, för att begripa att media självklart inte ska spela ut nån som våldtäktsman (uttalat eller inte) utan att ha jäkligt mycket på fötterna. Det är därför det finns pressetiska regler. Du hade inte gillat att bli uthängd så själv.

Men nedmonteringen av synen på rättssäkerhet i Sverige har ju gått så långt att ingen längre vågar ifrågasätta vad kvinnor och barn säger om övergrepp, påståendet om att nån har utsatts för nåt räcker numera som bevis och dårarna skriker då glatt med och medverkar i det offentliga piskandet. Det är en äcklig, Trumplik utveckling som du bidrar till. Bara din syn på att nån ska bevisa oskuld istället för den självklara motsatsen visar hur illa det är, hur lite du fattar och vilken samhällsfarlig människotyp du representerar.
Det är ingen som är utpekad och alla har rätt att yttra sig. Man måste inte ha bevis för att påstå att man blivit våldtagen.

Att ingen vågar ifrågasätta en kvinna måste du fått om bakfoten. Våldtagna kvinnor ifrågasätts hela tiden, till och med uppe i domstol. Det var ju inte länge sedan kvinnan var tvungen att förklara vilka kläder man haft på sig innan våldtäkt som att det skulle vara relevant.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Men du måste väl ändå hålla med om att en sådan allvarlig anklagelse måste upp i rätten, och då krävs naturligtvis en namngivning. Eller?

Det är upp till offret, som bör uppmuntras till detta inte ifrågasättas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in