2017-10-02, 23:03
  #4537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Om själva - påstådda - händelsen håller jag med dem som hävdar att det låter svårt att genomföra med en ovillig person. Tror inte det finns rörelseutrymme för att inkräkta så på någon i ett svep... alltså borde väl HW hunnit parera... genom att knipa ihop benen eller ta bort handen eller dra upp byxorna igen eller vad som helst?

Hur svårt kan det då vara för 'Jimmie Åkessons personliga livvakt' att köra upp ett finger i en kjolbeklädd Hanna Wigh?
Citera
2017-10-02, 23:33
  #4538
Medlem
Fel av mig. Hanna Wigh hade INTE kjol utan byxor.

Jag tror ändå Linus Bylund klarar det.

Källa: https://m.youtube.com/watch?v=LZbx0IisVyE
Citera
2017-10-03, 02:53
  #4539
Medlem
RingRing2014s avatar
Bylund är anklagad för våldtäkt och han gör inte mycket för att försvara sig, närmare bestämt nästan ingenting. En oskyldig, som dessutom är van twittrare, hade inte låtit Kalla Fakta-programmet passera utan att totalkonfrontera den anklagande personen direkt.

Jag tycker det är tråkigt att se partiet på det här vissna viset. Usch!

Bylund känns inte helt oskyldig här tyvärr


Detta var inte vad SD behövde, fan också. Men eftersom det är så pass långt kvar till valet har partiet nu chans att rannsaka sig självt och implementera mer öppenhet och mer trygghet för kvinnor som vill vara företrädare för partiet.

Man bör även på något sätt försöka se till att knepiga människor med svajiga psyken hålls utanför tunga uppdrag.

Det är bara att kämpa på! Belöningen kommer om partiet gör de rätta sakerna och är tydliga med det.

SD 2018 i brist på annat 👍🏻
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2017-10-03 kl. 03:12.
Citera
2017-10-03, 05:36
  #4540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Bylund är anklagad för våldtäkt och han gör inte mycket för att försvara sig, närmare bestämt nästan ingenting. En oskyldig, som dessutom är van twittrare, hade inte låtit Kalla Fakta-programmet passera utan att totalkonfrontera den anklagande personen direkt.

Jag tycker det är tråkigt att se partiet på det här vissna viset. Usch!

Bylund känns inte helt oskyldig här tyvärr


Detta var inte vad SD behövde, fan också. Men eftersom det är så pass långt kvar till valet har partiet nu chans att rannsaka sig självt och implementera mer öppenhet och mer trygghet för kvinnor som vill vara företrädare för partiet.

Man bör även på något sätt försöka se till att knepiga människor med svajiga psyken hålls utanför tunga uppdrag.

Det är bara att kämpa på! Belöningen kommer om partiet gör de rätta sakerna och är tydliga med det.

SD 2018 i brist på annat 👍🏻

Så länge han inte är uthängd i alla media så kan det möjligen vara klokt att ligga lågt utåt. ”Här är jag - jag är oskyldig”-innebär förstasidorna i varenda tidning och kan bli svårt att tvätta bort även om man är oskyldig.
Citera
2017-10-03, 10:47
  #4541
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Bylund är anklagad för våldtäkt och han gör inte mycket för att försvara sig, närmare bestämt nästan ingenting. En oskyldig, som dessutom är van twittrare, hade inte låtit Kalla Fakta-programmet passera utan att totalkonfrontera den anklagande personen direkt.

Jag tycker det är tråkigt att se partiet på det här vissna viset. Usch!

Bylund känns inte helt oskyldig här tyvärr


Detta var inte vad SD behövde, fan också. Men eftersom det är så pass långt kvar till valet har partiet nu chans att rannsaka sig självt och implementera mer öppenhet och mer trygghet för kvinnor som vill vara företrädare för partiet.

Man bör även på något sätt försöka se till att knepiga människor med svajiga psyken hålls utanför tunga uppdrag.

Det är bara att kämpa på! Belöningen kommer om partiet gör de rätta sakerna och är tydliga med det.

SD 2018 i brist på annat 👍🏻

Ja, eller så har SD redan nu en bra öppenhet och en bra trygghet för kvinnor då det var åtskilliga kvinnliga ledamöter som skrev under på att dom inte kände igen sig i bilden av vad Kalla fakta framhävde. Inte så konstigt då Kalla fakta enbart tog med 3 bittra människor som av olika anledningar inte hade något förtroende i paritet. Klart som fan att det går att måla upp en totalt missvisande bild hur partiet är om man bara tar dom 3 personerna.
Citera
2017-10-03, 12:00
  #4542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Bylund är anklagad för våldtäkt och han gör inte mycket för att försvara sig, närmare bestämt nästan ingenting. En oskyldig, som dessutom är van twittrare, hade inte låtit Kalla Fakta-programmet passera utan att totalkonfrontera den anklagande personen direkt.

Jag tycker det är tråkigt att se partiet på det här vissna viset. Usch!

Bylund känns inte helt oskyldig här tyvärr


Detta var inte vad SD behövde, fan också. Men eftersom det är så pass långt kvar till valet har partiet nu chans att rannsaka sig självt och implementera mer öppenhet och mer trygghet för kvinnor som vill vara företrädare för partiet.

Man bör även på något sätt försöka se till att knepiga människor med svajiga psyken hålls utanför tunga uppdrag.

Det är bara att kämpa på! Belöningen kommer om partiet gör de rätta sakerna och är tydliga med det.

SD 2018 i brist på annat 👍🏻
Bra skrivet! Håller med om vartenda ord.
Citera
2017-10-03, 17:03
  #4543
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Så länge han inte är uthängd i alla media så kan det möjligen vara klokt att ligga lågt utåt. ”Här är jag - jag är oskyldig”-innebär förstasidorna i varenda tidning och kan bli svårt att tvätta bort även om man är oskyldig.

Du har en poäng där. Men ändå, att veta att någon pekat ut en i media och att namnet börjar bli allmänt känt, och att man är TOTALT oskyldig. Jag har ändå lite svårt att se att man inte skulle bemöta det i det läget.

Detta bli knepigt för Bylund, men de får skylla sig själva att de tagit in denna lösa kanon Hanna Wigh i toppen av partiet.

Hanna Wigh ska ändå ha stor cred att hon visade kurage när hon anmälde den förskingrande partikollegan som snodde pengar från SD och som sedan blev dömd. Denna rättskaffenhet går inte att bortse ifrån. Det agerandet ökar hennes trovärdighet.

SD 2018 i brist på annat!
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2017-10-03 kl. 17:10.
Citera
2017-10-04, 12:34
  #4544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är mycket märkligt.

Det enda som är märkligt är att Bylund gömmer sig och inte säger ett knyst från sitt gömställe. Skäms han möjligen?



Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014


Hanna Wigh ska ändå ha stor cred att hon visade kurage när hon anmälde den förskingrande partikollegan som snodde pengar från SD och som sedan blev dömd. Denna rättskaffenhet går inte att bortse ifrån. Det agerandet ökar hennes trovärdighet.


Hanna ÄR mycket trovärdig och den person SD borde behållt framför en sexualbrottsling som Bylund.


Det klagas mycket på att Bylund hängs ut utan att först ha prövats i domstol. Är det inte komiskt?

http://www.expressen.se/nyheter/sd-topp-hangde-ut-unga-liknade-dem-vid-terrorist/

Citat:
SD-topp hängde ut unga – liknade dem vid terrorist

I ett inlägg på Facebook har Mattias Karlsson, gruppledare för Sverigedemokraterna, lagt upp en bild föreställande en polis och några ungdomar. Till bilden skriver han: ”Ett halvår efter att en illegal invandrare, som borde ha utvisats, dödade och skadade 19 svenskar i ett terrorattentat, så tar polisen selfies med invandrare som vistas här illegalt och som borde utvisas...”

Han hävdar att ungdomarna befinner sig illegalt i Sverige, trots att de båda har uppehållstillstånd.

Den ena är Fatemeh Khavari, som är talesperson för protesten mot utvisningarna till Afghanistan.

– Det var jättehemskt att se bilden. Han tar vår bild och förtalar oss och hävdar att vi är illegala trots att vi har permanent uppehållstillstånd. Sedan kallar han oss också terrorister. Det gjorde mig väldigt upprörd, säger hon till Aftonbladet.

Expressen söker Mattias Karlsson.
__________________
Senast redigerad av becknaren99 2017-10-04 kl. 12:39.
Citera
2017-10-04, 18:11
  #4545
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
Kan lägga upp en del som folk grävt upp om Hanna och Bylund. Stay tuned!


En av Hannas barndomsvänner talar ut och en annan som träffat på henne via tidigare aktivt medlemskap i SD.




(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)

(FB) Slagsmål mellan Hanna Wigh och en annan kvinna på SD-möte, Falköping 2017-09-12

(FB) Är HANNA WIGH tablettmissbrukare?


SD talar ut om Hannas plötsliga utspel.
https://nyheteridag.se/sd-i-totalattack-tv4-utnyttjar-brottsoffer-och-valjer-att-undanhalla-for-polisen-for-sensationsverka n/




Hanna Wigh pratar om sin användning av narkotikaklassade Citadon och att partimedlemmar märkt av att hennes hälsa verkade vackla och var oroliga för henne.

https://www.skovdenyheter.se/article/wigh-sjalvklart-ar-jag-sarad/


Mer on Hanna Wighs utbrott, kriminella släkt och oegenheter.

(FB) Är HANNA WIGH tablettmissbrukare?


Hanna Wigh "snurrig" i sitt jobb pga droger/mediciner.

http://falkoping.media.fnf.nu/51/kommunfullmaktige_27_april_2015




Åkesson, Jomshof berättar att Hanna Wigh varit mycket vag i sin antydan att en trakasseri hänt och bet henne att anmäla när hon nämnde det men Hanna Wigh ville inte anmäla och varken uppge namn på GM eller detaljer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gb5RB/akesson-ar-det-sant-sa-springer-det-runt-en-valdtaktsman-i-vara-loka


http://www.expressen.se/nyheter/akesson-om-wigh-fallet-helt-omojligt-att-varja-sig/


Så uppenbarligen har denna donnan Wigh kriminell och känd för både bråk och falska anklagelser.
Citera
2017-10-04, 18:12
  #4546
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
Fortsättning.

Hanna Wigh berättar att SD partiet, Bylund och Söder varit mycket stöttande i att hjälpa henne vid tidigare incident.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab



SD anmäler det påstådda sexuella brottet då Hanna Wigh in i det längsta vägrar att anmäla samt vill fortarande inte varken uppge namnet på GM eller kan bestämma sig om när det hände.

http://www.expressen.se/nyheter/sd-avhopparen-hanna-wigh-angrar-tv-intervjun-om-sexovergreppet/






Hanna Wigh tappar omdömet och misshandlar en 60 årig kvinna på Sverigedemokraternas budgetmöte i Falköping.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xnKzX/slagsmal-pa-sds-budgetmote



Kvinnorna i SD uttalar sig och menar de inte kan relatera till Hanna Wighs påståenden som är främmande för de samt att de är lättade att hon lämnat partiet då hon var en bråkmakerska och inkompetent.

https://www.skovdenyheter.se/article/sd-kvinnor-bilden-av-oss-totalt-frammande/



Signerat av:
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande SD Skaraborg

Åse Nicklasson, kommunordförande SD Tibro

Marita Ljus, kommunordförande SD Falköping

Therese Wellbrant, kommunordförande SD Vara

Denise Magnusson, kommunordförande SD Tidaholm

Helené Granbom Angerheim, kommunordförande SD Götene

Barbro Magnusson, kommunordförande SD Skara

Riona Hansson, kommunfullmäktigeledamot SD Grästorp

Lornalyn Karlsson, ledamot SD Hjo

Lisbeth Åhström, ledamot SD Skövde

Diana Goldhammer, ledamot SD Karlsborg

Nina Terenziani, sekreterare SD Töreboda

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6786042



Sverigedemokraternas länsordförande i Norrbotten, Robert Håkansson menar att det är underligt att Hanna Wigh vägrar anmäla.

https://www.skovdenyheter.se/article/toppolitikerns-uppmaning-till-hanna-wigh-polisanmal-och-lamna-din-plats/



Ett litet axplock ur ett så kallat vittnes Twitter som försöker smutskasta Bylund och ska ha varit ett tidigare ex eller kk. Hon försöktes användas av vänsterfalangen som ett trovärdigt vittne iom Twitter inlägg hon gjorde där hon rantade om Bylund men en koll på hennes Twitter inlägg visar på att hon likt Hanna Wigh är en borderline och psykiskt sjuk.

https://twitter.com/Flickalillas/status/910568558123524097

https://twitter.com/Flickalillas/status/906157875676020736

https://twitter.com/Flickalillas/status/855428169691738112

https://twitter.com/Flickalillas/status/899894476658888704

https://twitter.com/Flickalillas/status/898995257777373184

https://twitter.com/Flickalillas/status/898607793233698816

https://twitter.com/Flickalillas/status/888134316139712513


https://twitter.com/Flickalillas/status/906098624874078209

Det är synd att Bylund råkat på dessa borderline patienter och nu blir falsk anklagad.
Citera
2017-10-04, 18:41
  #4547
Medlem
Jag kan väl ha fel men är inte det här med 'borderline' något som Svennebanan2000 har kommit på?
Citera
2017-10-04, 20:21
  #4548
Medlem
Vedklyvens avatar
Både "Hanna Wigh-affären" och den senaste attacken mot Mattias Karlsson är bara exempel hur rätt-tänkande PK-Media bedriver en allt intensivare kampanj mot SD efersom 2018 års val börjar närma sig. Det kommer att bli mycket av den här varan framöver. Det gäller att hitta "skandaler" som man kan blåsa upp och sprida ut.

"Hanna Wigh-affären" kom ju lägligt. Hela Medie-etablissemanget fick tillfälle att storkräkas över SD: "Ett toppstyrt rasistiskt sexistiskt parti".

Uppenbarligen har Hanna Wigh och Bylund haft en långvarig relation och hon tyckte väl det var lämplig tidpunkt att "mörda" partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in