Om själva - påstådda - händelsen håller jag med dem som hävdar att det låter svårt att genomföra med en ovillig person. Tror inte det finns rörelseutrymme för att inkräkta så på någon i ett svep... alltså borde väl HW hunnit parera... genom att knipa ihop benen eller ta bort handen eller dra upp byxorna igen eller vad som helst?
Hur svårt kan det då vara för 'Jimmie Åkessons personliga livvakt' att köra upp ett finger i en kjolbeklädd Hanna Wigh?
Bylund är anklagad för våldtäkt och han gör inte mycket för att försvara sig, närmare bestämt nästan ingenting. En oskyldig, som dessutom är van twittrare, hade inte låtit Kalla Fakta-programmet passera utan att totalkonfrontera den anklagande personen direkt.
Jag tycker det är tråkigt att se partiet på det här vissna viset. Usch!
Bylund känns inte helt oskyldig här tyvärr
Detta var inte vad SD behövde, fan också. Men eftersom det är så pass långt kvar till valet har partiet nu chans att rannsaka sig självt och implementera mer öppenhet och mer trygghet för kvinnor som vill vara företrädare för partiet.
Man bör även på något sätt försöka se till att knepiga människor med svajiga psyken hålls utanför tunga uppdrag.
Det är bara att kämpa på! Belöningen kommer om partiet gör de rätta sakerna och är tydliga med det.
SD 2018 i brist på annat 👍🏻
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2017-10-03 kl. 03:12.
Bylund är anklagad för våldtäkt och han gör inte mycket för att försvara sig, närmare bestämt nästan ingenting. En oskyldig, som dessutom är van twittrare, hade inte låtit Kalla Fakta-programmet passera utan att totalkonfrontera den anklagande personen direkt.
Jag tycker det är tråkigt att se partiet på det här vissna viset. Usch!
Bylund känns inte helt oskyldig här tyvärr
Detta var inte vad SD behövde, fan också. Men eftersom det är så pass långt kvar till valet har partiet nu chans att rannsaka sig självt och implementera mer öppenhet och mer trygghet för kvinnor som vill vara företrädare för partiet.
Man bör även på något sätt försöka se till att knepiga människor med svajiga psyken hålls utanför tunga uppdrag.
Det är bara att kämpa på! Belöningen kommer om partiet gör de rätta sakerna och är tydliga med det.
SD 2018 i brist på annat 👍🏻
Så länge han inte är uthängd i alla media så kan det möjligen vara klokt att ligga lågt utåt. ”Här är jag - jag är oskyldig”-innebär förstasidorna i varenda tidning och kan bli svårt att tvätta bort även om man är oskyldig.
Bylund är anklagad för våldtäkt och han gör inte mycket för att försvara sig, närmare bestämt nästan ingenting. En oskyldig, som dessutom är van twittrare, hade inte låtit Kalla Fakta-programmet passera utan att totalkonfrontera den anklagande personen direkt.
Jag tycker det är tråkigt att se partiet på det här vissna viset. Usch!
Bylund känns inte helt oskyldig här tyvärr
Detta var inte vad SD behövde, fan också. Men eftersom det är så pass långt kvar till valet har partiet nu chans att rannsaka sig självt och implementera mer öppenhet och mer trygghet för kvinnor som vill vara företrädare för partiet.
Man bör även på något sätt försöka se till att knepiga människor med svajiga psyken hålls utanför tunga uppdrag.
Det är bara att kämpa på! Belöningen kommer om partiet gör de rätta sakerna och är tydliga med det.
SD 2018 i brist på annat 👍🏻
Ja, eller så har SD redan nu en bra öppenhet och en bra trygghet för kvinnor då det var åtskilliga kvinnliga ledamöter som skrev under på att dom inte kände igen sig i bilden av vad Kalla fakta framhävde. Inte så konstigt då Kalla fakta enbart tog med 3 bittra människor som av olika anledningar inte hade något förtroende i paritet. Klart som fan att det går att måla upp en totalt missvisande bild hur partiet är om man bara tar dom 3 personerna.
Bylund är anklagad för våldtäkt och han gör inte mycket för att försvara sig, närmare bestämt nästan ingenting. En oskyldig, som dessutom är van twittrare, hade inte låtit Kalla Fakta-programmet passera utan att totalkonfrontera den anklagande personen direkt.
Jag tycker det är tråkigt att se partiet på det här vissna viset. Usch!
Bylund känns inte helt oskyldig här tyvärr
Detta var inte vad SD behövde, fan också. Men eftersom det är så pass långt kvar till valet har partiet nu chans att rannsaka sig självt och implementera mer öppenhet och mer trygghet för kvinnor som vill vara företrädare för partiet.
Man bör även på något sätt försöka se till att knepiga människor med svajiga psyken hålls utanför tunga uppdrag.
Det är bara att kämpa på! Belöningen kommer om partiet gör de rätta sakerna och är tydliga med det.
Så länge han inte är uthängd i alla media så kan det möjligen vara klokt att ligga lågt utåt. ”Här är jag - jag är oskyldig”-innebär förstasidorna i varenda tidning och kan bli svårt att tvätta bort även om man är oskyldig.
Du har en poäng där. Men ändå, att veta att någon pekat ut en i media och att namnet börjar bli allmänt känt, och att man är TOTALT oskyldig. Jag har ändå lite svårt att se att man inte skulle bemöta det i det läget.
Detta bli knepigt för Bylund, men de får skylla sig själva att de tagit in denna lösa kanon Hanna Wigh i toppen av partiet.
Hanna Wigh ska ändå ha stor cred att hon visade kurage när hon anmälde den förskingrande partikollegan som snodde pengar från SD och som sedan blev dömd. Denna rättskaffenhet går inte att bortse ifrån. Det agerandet ökar hennes trovärdighet.
SD 2018 i brist på annat!
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2017-10-03 kl. 17:10.
Det enda som är märkligt är att Bylund gömmer sig och inte säger ett knyst från sitt gömställe. Skäms han möjligen?
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Hanna Wigh ska ändå ha stor cred att hon visade kurage när hon anmälde den förskingrande partikollegan som snodde pengar från SD och som sedan blev dömd. Denna rättskaffenhet går inte att bortse ifrån. Det agerandet ökar hennes trovärdighet.
Hanna ÄR mycket trovärdig och den person SD borde behållt framför en sexualbrottsling som Bylund.
Det klagas mycket på att Bylund hängs ut utan att först ha prövats i domstol. Är det inte komiskt?
SD-topp hängde ut unga – liknade dem vid terrorist
I ett inlägg på Facebook har Mattias Karlsson, gruppledare för Sverigedemokraterna, lagt upp en bild föreställande en polis och några ungdomar. Till bilden skriver han: ”Ett halvår efter att en illegal invandrare, som borde ha utvisats, dödade och skadade 19 svenskar i ett terrorattentat, så tar polisen selfies med invandrare som vistas här illegalt och som borde utvisas...”
Han hävdar att ungdomarna befinner sig illegalt i Sverige, trots att de båda har uppehållstillstånd.
Den ena är Fatemeh Khavari, som är talesperson för protesten mot utvisningarna till Afghanistan.
– Det var jättehemskt att se bilden. Han tar vår bild och förtalar oss och hävdar att vi är illegala trots att vi har permanent uppehållstillstånd. Sedan kallar han oss också terrorister. Det gjorde mig väldigt upprörd, säger hon till Aftonbladet.
Expressen söker Mattias Karlsson.
__________________
Senast redigerad av becknaren99 2017-10-04 kl. 12:39.
Kan lägga upp en del som folk grävt upp om Hanna och Bylund. Stay tuned!
En av Hannas barndomsvänner talar ut och en annan som träffat på henne via tidigare aktivt medlemskap i SD.
Jag tvivlar på att mitt svar kommer göra dig eller andra nöjda men jag skall försöka ge min bild av hur jag och andra har upplevt Hanna under åren..
Låt oss säga att du skulle ha en människa i din omgivning och uppväxt som var elak och som visade illavarslande signaler på brist till känsla för folk i sin omgivning. En som agerar elakt mot svagare människor och är högst manipulativ mot sin omgivning. Så var hon hela vägen ifrån barnsben upp tills vuxen ålder. Ponera sen att denna människan senare i livet skulle ta sig till positioner inom politiken? En sådan människa vill jag verkligen inte ha över mitt huvud. Hanna har under åren sabbat många relationer med människor runt sig men jag hoppas faktiskt helhjärtat att hon fått mer erfarenhet under livets gång och insett hur hon har varit och bättrat på sig.
Som barn var hon alltid (när jag träffande henne) intresserad att dominera och styra gruppen och hon utnyttjade gärna sin position som kvinna för att få den kontrollen. I samma veva så njöt hon av att trycka ner svaga människor och mobba folk om hon fick chansen. När jag ser tillbaka på händelser så får man vibbar att hon var som en katt som leker med sitt offer, inte för att det alls var nödvändigt utan enbart för att få plåga den (socialt och verbalt). Om en vuxen blev inblandade så spelade hon alltid "oskyldig och söt flicka" och försökte mygla sig ur problemen hon själv skapat.
Minns specifikt en gång där hon fysiskt skadade en person med sina naglar och hur det sken en intensiv lycka in hennes ögon när hon gjorde det. Det var ingen allvarlig skada (även om det blödde) men just det beteende syns oftast hos barn som har en problematik med empatin för andra. Man såg hur hon njöt att skada och det var helt klart ett wake up call för mig då det var riktigt obehagligt. Många jag känner som varit bekanta med henne har berättat liknande saker för mig, om hur hon ofta varit falsk och manipulativ både vuxen som ung.
Senare när vi alla blev vuxna så har jag också sett hennes sadistiska beteende fortsätta, tråkigt nog. Jag har varit närvarande flera gånger när hon verbalt skada svagare i individer grupper enbart för att höja sig själv och känna sig stor (förmodligen) och en del av dessa individer har varit snälla och mjuka personer som inte förtjänat elakheterna som kommentarer hur de ser ut. Hon har i dessa stunder återigen bevisat för mig att hon som vuxen erhöll kapaciteten och intresset att vara elak mot folk som inte förtjänat det. Hon har njutit av att skada andra helt enkelt. En del av oss växer ifrån sådant medans andra förblir som så livet ut. Trist. När vi blev unga vuxna så började hon också hänga runt folk som var farliga men också en del alkoholister och en del knarkare, vilket kanske säger en del. Trasiga människor drar sig ofta till varandra.
Med allt detta i bagaget så kan jag bara gissa hur hon betett sig i sitt fortsatta vuxna liv och i politiken.
Jag har en bakgrund hos Sverigedemokraterna, det har jag talat om i andra trådar. Hanna Wigh har jag träffat vid ett antal tillfällen. Om vi säger såhär; Hanna är inte den stabilaste av individer och framförallt inte den trovärdigaste. Hon har en benägenhet att vrida saker i sin egen riktning, så att säga. Utan att själv vara inblandad i vad som nu påstås ha hänt så känns det som att Hanna har varit involverad i någon form av liaison med någon, med ömsesidigt kännande och klämmande. Det är emellertid bara motpartens kännande och klämmande som Hanna nu minns när hon försöker koka ihop en trakasserisoppa att basera sitt utträde ur partiet på.
Jag har själv ingen orsak att skydda SD eftersom jag tagit flera kliv högerut sedan dess, men Hanna är ingen korg att lägga alla sina ägg i.
– Det vet inte vi. När vi frågar TV4 vägrar de berätta det för oss. Vi får ingen information alls om det här, därför har jag vänt mig till polisen eftersom TV4 vägrar medverka.
Hon måste väl ha pratat med någon i partiet om det som hänt?
– Inte vad vi vet, nej.
Ingen alls?
– Nej, inte vad vi vet. Jag fick den här informationen sent igår eftermiddag. Då fick jag information om att hon ska ha blivit utsatt för ett övergrepp. Då sa jag att det första jag gör imorgon bitti, på måndag, är att kontakta polisen och be dom hjälpa oss utreda det här. Så i morse vände jag mig till polisen och berättade det jag hade fått höra från TV4.
Hanna Wigh pratar om sin användning av narkotikaklassade Citadon och att partimedlemmar märkt av att hennes hälsa verkade vackla och var oroliga för henne.
1. Hanna Wighs agerande på det lokala företaget är filmat, även ljudinspelning och vittnen finns och Wighs beteende är närmast att betrakta som övergrepp i rättssak vilket är ett brott.
2. Det är Hanna Wigh som inför polisen påstår att den stulna hästutrustningen (värde 250 000 kronor) som en av hennes släktingar befattat sig med var "betalning för en begagnad bil". Riksdagsledamot Wigh riskerar alltså att motbevisas som lögnare inför polisens utredare.
Så ja, Hanna Wigh, hennes beteende och att hon är inblandad i flera polisutredningar börjar allvarligt skada förtroendet partiet.
Hanna Wigh "snurrig" i sitt jobb pga droger/mediciner.
Släpig gång, osammanhängande spydigheter, hon säger ju till och med själv att hon "inte vet vart hon är idag". Den kvinnan mår inte bra.
Åkesson, Jomshof berättar att Hanna Wigh varit mycket vag i sin antydan att en trakasseri hänt och bet henne att anmäla när hon nämnde det men Hanna Wigh ville inte anmäla och varken uppge namn på GM eller detaljer.
Åkesson säger att varken han eller partisekreteraren Richard Jomshof känt till uppgifterna tidigare, trots att Wigh uppger att hon informerat.
– Richard säger själv att han inte känner till detta, åtminstone inte på den nivån att man kan agera på något sätt, säger Åkesson i AB Morgon.
Partisekreteraren Richard Jomshof svarar skriftligt på DN:s frågor om mötet med Hanna Wigh i våras och uppger att han försökt reda ut vad som är sant. ”Jag var mycket tydlig med att hon skulle anmäla allt”, skriver han till DN.
Så uppenbarligen har denna donnan Wigh kriminell och känd för både bråk och falska anklagelser.
Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.
SD anmäler det påstådda sexuella brottet då Hanna Wigh in i det längsta vägrar att anmäla samt vill fortarande inte varken uppge namnet på GM eller kan bestämma sig om när det hände.
Efter TV4-programmet "Kalla Faktas" rapportering tidigare i veckan valde Sverigedemokraternas partiledning att polisanmäla det påstådda övergreppet och under tisdagen fattade en åklagare beslut om att inleda en förundersökning.
Vad är det för problematik?
– Om man tittar på hur man väljer att behandla visselblåsare, hur de agerar gentemot partikamrater som slår larm om oegentligheter och liknande... Det är det som jag känner är ett väldigt stort problem. Det är ett parti som gör anspråk på regeringsmakten, men som inte klarar av att följa grundläggande demokratiska värderingar i sitt eget politiska arbete.
Många ställer sig ändå frågan varför du valde att inte polisanmäla när detta hände?
– När det hände blev jag väldigt chockad och väldigt rädd. Jag ville verkligen dra mig undan från hela världen, och dessutom kände jag en oerhörd skam. Det kändes som att jag hade gått in i en fälla.
Hanna Wigh tappar omdömet och misshandlar en 60 årig kvinna på Sverigedemokraternas budgetmöte i Falköping.
Det finns nu polisanmälningar om både misshandel och olaga hot.
Orsaken till slagsmålet mellan partikollegorna – en av dem slog den andre två gånger på kinden och i pannan – är att de ska haft olika åsikter i en rad frågor.
Kvinnorna i SD uttalar sig och menar de inte kan relatera till Hanna Wighs påståenden som är främmande för de samt att de är lättade att hon lämnat partiet då hon var en bråkmakerska och inkompetent.
Skaraborgska kvinnor i Sverigedemokraterna: Känner inte igen den unkna kulturen som beskrivs.
Vi ser med överraskning och förvåning på senaste dagarnas grova anklagelser och ryktesspridning mot vårt parti. Tanken att vi skulle tillhöra ett parti med en kvinnokultur där kvinnor sextrakasseras och byts ut på löpande band om vi blir obekväma är oss totalt främmande.
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande i Sverigedemokraterna Skaraborg, säger att de är lättade över att Hanna Wigh och Maddelen Larsson från Falköping nu har lämnat partiet.
...Så när det gäller de här personerna som rör Falköping så är vi lättade att de har lämnat.
Sverigedemokraternas länsordförande i Norrbotten, Robert Håkansson menar att det är underligt att Hanna Wigh vägrar anmäla.
– Vi är ett parti som företräder lag och ordning och för att lag och ordning ska fungera måste ordningsmakten få kännedom, att försvara någon åt höger eller vänster håller inte. Blir man utsatt för övergrepp ska man anmäla, gör man inte det låter det märkligt, säger Sverigedemokraternas Robert Håkansson
Ett litet axplock ur ett så kallat vittnes Twitter som försöker smutskasta Bylund och ska ha varit ett tidigare ex eller kk. Hon försöktes användas av vänsterfalangen som ett trovärdigt vittne iom Twitter inlägg hon gjorde där hon rantade om Bylund men en koll på hennes Twitter inlägg visar på att hon likt Hanna Wigh är en borderline och psykiskt sjuk.
Både "Hanna Wigh-affären" och den senaste attacken mot Mattias Karlsson är bara exempel hur rätt-tänkande PK-Media bedriver en allt intensivare kampanj mot SD efersom 2018 års val börjar närma sig. Det kommer att bli mycket av den här varan framöver. Det gäller att hitta "skandaler" som man kan blåsa upp och sprida ut.
"Hanna Wigh-affären" kom ju lägligt. Hela Medie-etablissemanget fick tillfälle att storkräkas över SD: "Ett toppstyrt rasistiskt sexistiskt parti".
Uppenbarligen har Hanna Wigh och Bylund haft en långvarig relation och hon tyckte väl det var lämplig tidpunkt att "mörda" partiet.