2017-10-02, 10:35
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Bylund har kontaktat sin vän Mona Sahlin för att få stopp på det näthat han drabbats av sedan han fingerpullade Hanna Wigh

https://www.youtube.com/watch?v=2nGKDhM_oBY

Filmklippet är från hösten 2015, inget nytt alltså.

---

Om själva - påstådda - händelsen håller jag med dem som hävdar att det låter svårt att genomföra med en ovillig person. Tror inte det finns rörelseutrymme för att inkräkta så på någon i ett svep... alltså borde väl HW hunnit parera... genom att knipa ihop benen eller ta bort handen eller dra upp byxorna igen eller vad som helst?
Citera
2017-10-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Vad andra SD-kvinnorna säger i försvar är inte så viktigt, deras jobb är att vara lojala.

Är du frisk i huvudet, vad fan är ditt fel människa? Har du inte läst alla länkarna? Du har typ 20 mot 1 som säger att Hanna ljuger och en jävla massa annat och du håller på och avfärdar de alla men kör på att Hanna talar 100% sanning om allt utan ett endaste bevis. Fan du borde ju tappa upp ett varmt bad och ta fram rakbladen.
Citera
2017-10-02, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Tjafs är det ni gör som riktar fokus på offret. Jag bidrar med balanserad analys. T ex det mycket viktiga vem tjänar på det här?

Om det här är en ljughistoria finns alltid att tydligt mönster att den som producerar lögnen tjänar något på storyn. I det här fallet förlorar offret allt. Sin karriär, sitt förtroende som politiker. Detta pekar starkt på att händelsen INTE är uppdiktad. Detta vill religöst övertygade SD personer som dig inte kännas vid. Varför sådan blindhet inför ett ämne ni annars dyrkar som SD viktigaste?

Trasar sönder tråden det gör du med inlägg som inte bidrar med någonting alls

Folk gör allt möjligt för att få uppmärksamhet, som hämnd och annat som övergår min horisont.

Saken har blivit politisk, och det är inte bra, om det har begåtts ett sexualbrott i Riksdagshuset. Det måste utredas!

Om inte annat för att saken har alla komponenter av ett spektakel som borde avgöras i en domstol. Och inte i en politisk diskussion. Hur ska vi annars veta om vi verkligen har en lös våldtäktsman i maktens korridorer?

Eftersom det inte finns tid och datum för det påstådda brottet, är det intressant att få veta om det trots den bagatellen, enligt media, går att utreda och få till ett åtal. Hur kommer en domstol bedöma ord mot ord och tillförlitligheten hos parterna? Är Hanna Wigh ens trovärdig som offer när hon annars inte drar sig för att använda våld i situationer med andra antagonister?

Det finns ett allvar och det är att nu är Bylund smutskastad i alla medier för anklagelser han inte kan värja sig emot, när saken bara försvinner ut i tomma intet. En rättegång skulle visa om de fanns fog att gå ut så offentligt som Hanna Wigh gjorde.

Det jag tycker borde belysas grundligt, är hur media denna gång offentliggjorde känsliga anklagelser utan att dessa anklagelser bekräftats genom ett åtal. Det är mycket märkligt.
Citera
2017-10-02, 16:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det jag tycker borde belysas grundligt, är hur media denna gång offentliggjorde känsliga anklagelser utan att dessa anklagelser bekräftats genom ett åtal. Det är mycket märkligt.
Absolut.
I det här fallet är det dessutom motiverat att ifrågasätta om TV4 valt att kabla ut något som man hade anledning att misstänka var ett rent påhitt. Om det var så går det hela från inkompetens som kan få allvarliga följder för enskilda och faktiskt hela samhället till ett rent och skärt försök att manipulera demokratin.

Myket obehagligt.
Citera
2017-10-02, 18:05
Medlem
Bristen på reaktioner och försvar av Bylund från den absoluta SD-ledningen har noterats förut här i tråden, bland annat från medpoddaren Paula Bieler. Jag reagerade på något jag inte sett förut när jag tittade på detta klipp:

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/hanna-wigh-l%C3%A4mnar-sd-efter-%C3%B6vergreppen-skulle-aldrig-vilja-att-min-dotter-engagerar-sig-i- sverigedemokraterna-3936245

Från 3:30 ungefär:

Citat:
"Jag såg ju Jimmie Åkessons uttalen igår och det rimmar så illa för ungefär samtidigt så fick jag ett meddelande av en partikamrat som sitter i verkställande utskottet som skriver att hon "sitter här och vet inte vad eller vet [hon] ska skriva. Slog mig först nu att jag fastnar så i den/de som bankar på din dörr (för jag har fått besök också av en partikamrat som kom och bankade på min dörr på nätterna...) och att finnas där om det hände igen att jag sköt övergreppet åt sidan. Tror inte ens att jag frågade när eller hur. Frågor jag så klart grubblar över nu."

Vad jag vet sitter bara 2 kvinnor i SD:s VU och det är Julia Kronlid och Paula Bieler. Bieler var tidigare bästa kompis med Wigh och känns helt klart som den som mest troligtvis skriver så pass informella meddelanden på Facebook till Wigh. Även Dulnys uppgifter om att Bylund skulle vara "ökänd inom partiet" för denna slags beteende som han utvecklar i sin poddcast pekar i den riktningen. Bylund är körd. Kanske för att han är en jävla fyllskalle, twitterflamasare och tafsargubbe, kanske för att han helt enkelt är omöjlig på grund av det här eller kanske båda. SD verkar i vilket fall ha övergett honom och ni som försvarar honom här i tråden kommer nog inte att belönas för det ni gör.
Citera
2017-10-02, 18:13
Medlem
Funderar på en annan sak i största allmänhet: kan det nu vara så att flera SD:are sitter och väger om de ska säga vad de egentligen tycker och tänker om Bylund beroende på om det är så att han är körd nu eller inte? Politikerhjärnor fungerar så och det är väl sådant som får en att tvivla på det här med demokrati.

Men det är möjligt SD skulle gott behöva en dos mindre tystnadskultur så att inte folk sitter och låtsas som om det regnar och sedan använder Flashback som internforum och Expo som internbulletin för att säga vad de egentligen tycker...
Citera
2017-10-02, 18:20
Medlem
Furiouspandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Eller höra båda sidor, inte enbart Wighs sida som i Kalla Fakta avsnittet, som att det hon säger är fakta och att det inte finns en annan version av vad som kan ha hänt (om det nu har hänt något överhuvudtaget).
Citera
2017-10-02, 18:20
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Fel! Så funkar det inte i SD (men däremot i andra partier). Hanna kom in i riksdagen 2014 för att hon (av Bylund mfl) placerats på plats 14 på partiets ENDA lista.

Jämför tex med Thoralf Alfsson som INTE fick ligga på rikslistan (och inte ligga med Bylund?) och därmed omöjligen kunde komma in i riksdagen, trots att han är en grym röstmagnet i Kalmartrakterna.

(Idén med toppstyrd rikslista är att hindra lokala småpåvar från att komma in i riksdagen.)

Lite OT, är det på samma sätt som Jimmie Åkessons svärmor, Margareta Larsson kom in i riksdagen?
Är nepotism vanligt förekommande inom SD, sängkamrater i detta fallet Hanna Wigh och svärmödrar dvs sängkamraters mammor plockas in i listan som belöning?
Senast redigerad av trottwell 2017-10-02 kl. 18:26.
Citera
2017-10-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Lite OT, är det på samma sätt som Jimmie Åkessons svärmor, Margareta Larsson kom in i riksdagen?
Är nepotism vanligt förekommande inom SD, sängkamrater i detta fallet Hanna Wigh och svärmödrar dvs sängkamraters mammor plockas in i listan som belöning?

Det går ju vissa rykten om att Margareta Larsson sugit av nästan hela toppgarnityret i partiet. Antagligen bara illvilliga rykten, verkar ju helt sjukt.
Citera
2017-10-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiouspanda
Eller höra båda sidor, inte enbart Wighs sida som i Kalla Fakta avsnittet, som att det hon säger är fakta och att det inte finns en annan version av vad som kan ha hänt (om det nu har hänt något överhuvudtaget).

Det är omöjligt att bemöta båda sidor i ett TV program, eftersom media inte är någon domstol!

Vad ska en person säga i TV, som är anklagad för att kört upp ett finger i fittan på en kvinna?

Det går inte att försvara utan att kasta skit på kvinnan, eller gå in i detalj om ett förhållande. En man kan inte gå ut med hedern i behåll och avslöja detaljer offentligt, om en kvinna han haft ett förhållande med, och starta ny pajkastning om trovärdighet. Att kräva ytterligare snaskigheter med media som forum, visar på hur avtrubbade en del folk är beträffade vad som är rätt och fel.

Alla är inte lika frispråkiga som vissa personer i Biggest Looser eller annan dokusåpor, där folk skamlöst berättar allt om sina sexliv.

Visst är denne Bylund inte populär, men han har samma rätt som alla andra att inte bli dömd i media på lösa uppgifter från en kvinna med en egen agenda. Det är för mig obegripligt att det finns kvinnor som så frispråkigt talar om att ha fått ett finger uppkört i fittan, och inte direkt vidtagit gärder om det var plågsamt.

Det har blivit väldigt tyst kring detta "avslöjande" och denna tidningsanka. Synd, för en rättegång hade varit kul att följa med alla turer och alla knäppgökar.
Citera
2017-10-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiouspanda

Det är väl inte TV4as fel att Linus Bylund har gått under jorden.

Bylund har väl om inte annat ett konto här har jag för mig, annars är det gratis att bli medlem.
Citera
2017-10-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Filmklippet är från hösten 2015, inget nytt alltså.

---

Om själva - påstådda - händelsen håller jag med dem som hävdar att det låter svårt att genomföra med en ovillig person. Tror inte det finns rörelseutrymme för att inkräkta så på någon i ett svep... alltså borde väl HW hunnit parera... genom att knipa ihop benen eller ta bort handen eller dra upp byxorna igen eller vad som helst?

Så nu är det Hannas eget fel att Bylund lyckades fungerpulla henne. Hon borde fattat att stoppa honom innan gud så dumt av henne

SD folkets sätt att resonera gör mig mörkrädd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in