Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-24, 19:47
  #1
Medlem
Hej.

Jag ska ta detta kort och konsist. Jag vill inte skriva min eller min sambos riktiga ålder men vi båda är bra över 20. Det är så att, jag har utländsk ursprung och dem flesta av er vet hur saker och ting funkar bland invandrar familjer, dem är inte ett dugg lika utbildade eller kunniga eller överhuvudtaget insatta i hur man hanterar sociala problem och relationer, för dem är det vitt och svart. Jag syftar givetvis inte på alla invandrar familjer det finns jätte många bra och kunniga familjer, med svenska värderingar.


Till problemet. Min sambo är en underbar svensk tjej, hon är det bästa som har hänt mig, hon är verkligen underbar på alla sätt och vis och jag älskar henne otroligt mycket och hon älskar mig lika mycket. Min familj tycker att jag ska göra slut, för att hon är svensk, för att hon inte har våra värderingar, för att våra barn inte får bli halv svenskar och måste vara 100% med vårt ursprung.

Nu har jag fått ett ultimatum, att antingen välja min familj eller min tjej, väljer jag min tjej är det slut mellan mig och min familj, dem kommer aldrig vilja se mig igen eller ens veta av mig och vi har många barnbarn som jag älskar oerhört mycket och som jag vill se växa upp och detta kommer jag givetvis inte kunna göra heller, jag blir med andra ord familjelös, dvs blodrelaterat annars har jag ju min sambo och hennes familj.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag vet att välja min sambo är givetvis det självklara alternativet eftersom hon inte kan rå för att hon är svensk och att min familj är såna rasister, förresten, om ni tror att svenskar är rasister ni har inte en aning om rasismen bland invandrare, rena skära rasister.

Jag vet att det blev lite stavfel och annat men ni får ursäkta mig, jag har inte så mycket tid kvar att få välja, och behöver hjälp genast! Vad ska jag göra? Som sagt det är självklart att jag väljer min sambo då hon är bättre på alla möjliga sätt och vis utan tvekan, men tro mig när jag säger att det inte är lätt att lämna sin familj för alltid som man har växt upp med, alla våra syskonbarn och givetvis mina kära syskon.

All form av hjälp, tips, råd sulle uppskattas högt!
Citera
2017-09-24, 19:48
  #2
Medlem
Och snälla kära ni undvik rasistiska påhopp, jag har fått nog av rasism. Snälla.
Citera
2017-09-24, 19:52
  #3
Medlem
studioxswes avatar
Är du gift igen? Det var du förut iaf.
Citera
2017-09-24, 19:56
  #4
Medlem
politiker.ljugers avatar
Låter som att din familj är rasister, inte de som svarar på dina inlägg.
Citera
2017-09-24, 19:57
  #5
Medlem
beckbrallans avatar
Tycker du skall krypa tillbaka under din sten i trollskogen så ordnar det sig nog för alla.
Citera
2017-09-24, 19:57
  #6
Medlem
Valet är som du säger självklart. Du får väl hoppas att din familj bluffar eller överdriver så att du kan knyta tillbaka banden med dem efter ett tag när de insett att du inte kommer ändra dig.
Citera
2017-09-24, 19:58
  #7
Medlem
Blahfackss avatar
Bryt med familjen, om de bryr sig om dig sväljer de sin stolthet och kommer över detta icke-problem.
Citera
2017-09-24, 20:01
  #8
Medlem
Fladdermasks avatar
Lyssna på ditt hjärta. Jämför för och nackdelar.
Citera
2017-09-24, 20:05
  #9
Medlem
(FB) Min blivande frus familj hatar mig.
Citera
2017-09-24, 20:09
  #10
Medlem
Varför flyttar man till Sverige om man inte vill vara en del av Sverige?
Din familj verkar vara inavlade getknullare.
Vill du umgås med idioter?
Citera
2017-09-24, 20:19
  #11
Medlem
Gör oss alla en tjänst och gör slut med henne.
Citera
2017-09-24, 20:24
  #12
Medlem
CommonSenses avatar
Först kanske du ska säga till dina föräldrar att inte vara rasister eller stöttar du rasister? Had mina föräldrar vart rasister pga min flickvän hade jag dumpat min familj till dom ändrar åsikter


Din familj hatar din tjej och hennes familj hatar dig? hehe vilket jävla dilemma =D
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback