Citat:
Ursprungligen postat av
ekerilar
Det handlar om vilka prioriteringar du gör. Du har råd om bilen är mycket viktig för dig, men det betyder att du får försaka något annat.
Jag som har barn födda på 1980-Talet 90-Talet och en unge född 2000 så tycker jag att min uppväxt var nog den bästa.
Med facit i hand.
I dag så är det så mycket onödig stress och man måste bevisa saker genom alla socialamedier.
Nu på äldre dar så har man inte alls så många vänner som man hade förr sånt är viktigt att säga.
Vi slogs som pojkar gjorde på skolgården på den tiden och vissa var busiga och en del hade svart att sitta still och vara tyst.
Men allt med Adhd och damp och allt vad det heter kom för 20år sedan när jag 35år.
Jag tycker SÅ SYND om dagens ungar !
TS skriver
"Jag är en ung man som har ett stort sug att köpa bil"
Har även en åsikt om det när jag var 18år 1980 så fick man ta den bil man hade råd med då fanns inga leasingavtal eller möjligheter till lån med 4% ränta.
Jag lånade 1500 av mina föräldrar och bilen var 11år g.a
Jag har en son som är född 2000 han köpte en Mobil för 6500kr nyligen och jag och mamman som inte lever ihop längre lade upp 4000kr.
Jag tycker att såna köp är helt vansiniga. Jag köpte min första Mobil 1994 och har bytt 3 gånger.
Den jag har i dag är ingen iphone jag kan ringa ut sända Sms det räcker.
När ska hetsen sluta? Jag är t.om farfar i dag och jag lider med dom unga på riktigt.