Citat:
Ursprungligen postat av
Eko-nomen
Att man minskar antalet kontor beror ju främst på att efterfrågan inte är lika stor som den var förr i tiden. Man kan göra, i stort sett, allt hemifrån via Internet- och mobilbank och kan ju samtidigt i nämnda banker ringa Telefonbank dygnet runt alla dagar. Så att man dragit ner på service, nej. Man har däremot gjort om service efter kundens behov och efterfrågan.
Att dem sparkar personal vet jag inget om, det är väl isåfall att personalomsättningen har att göra med intern rörlighet. Dvs att personalen får nya tjänster, som inte inkluderar kassa/kundtjänst.
Man kan ju heller inte bara ta ett stolpskott från gatan och ställa den i kassa/kundtjänst på en av Sveriges största banker utan att ge den utbildning först...
I finansbranschen är det bättre att jobba effektivt, men i ett lugnt tempo. Att stressa innebär fel, att göra fel kan innebära höga onödiga kostnader för bankens verksamhet. Att göra klart ett ärende innan man går över till nästa känns väl logiskt, eller?
Finns rätt så många kontor som har öppen kassa/kundtjänst till 18, vissa endast en dag i veckan. Beror på vart du bor. Skulle du däremot boka möte så går det att få till möte utanför de ordinarie öppettiderna, allt du behöver göra är att fråga.
Man "misstänkliggör" ingen, men man är däremot skyldig att förstå var pengarna kommer ifrån - om du ska sätta in dem i banken - samt vilka övriga tjänster du nyttjar och hur du nyttjar dem.
Detta är enligt
Lag (2009:62) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism.
De kunder som har större kapital, företagstjänster, eller som t.ex har uppdrag inom riksdagen eller högre positioner i försvarsmakten (Så kallad
PEP) anses utgöra högre risk för bankernas motverkan av penningtvätt och finansiering av terrorism. Därför följs "Wallenbergare" och liknande kunder upp mer regelbundet och får svara på ännu mer frågor än vad Agda 78 år med pensionskonto, bankkort och kuvertgirotjänst får göra.
---
Det är ingen som tvingar dig att nyttja bankens tjänster, det innebär dock en kostnad för banken att uppehålla och uppdatera tjänsterna så att dem fungerar på ett bra och säkert sätt. Därför betalar man som kund en avgift för att få använda tjänsterna. Eller hade du bedrivit ett företag som inte tar betalt för dem tjänster dina kunder nyttjar? Tror inte det va..
Tror du på det där själv eller?
ja jobbar du med banken så tror du självklart på de haha.
Det är banken själv som tvingat på folk alla internettjänster så att de inte behöver göra sitt jobb och kan stänga ner kontor och sparka folk .
Samtidigt så har man kortat ner öppettider och stängt ner kontor som sagt och sparkat servicepersonal gentemot kunderna till minimum.Det är självklart att många skiter i att gå till kontoret till slut när det är minst 30 min kö varje gång.
Så nej behovet finns där men det skiter bankerna fullständigt i så länge de kan mjölka av räntor på svenska folket och avgifter på nåt som redan gör att de sparar pengar.De borde betala en avgift till oss kunder för varje online tjänst som de slipper ha svensk personal för.
Gör vi deras jobb ska vi ha betalt för de.
Finns bara stolpskott och folk från bankerna eller finansvärlden som pratar positivt om bankerna idag.
Inte ens i deras telefon kö där de behöver ha minimalt med personal för hela sverige har de tillräckligt med personal.
Telefonkön var 1 gång över 1timme och andra gången 40 minuter sen sket jag i de och skulle ner till kontorshelvetet.
Ta mig tusan har de plötsligt börjat stänga kl 13.00 i ett större köpcentrum där ica stänger 22.
förbannad som fan då jag fick ta ledigt från jobbet åker jag dit efter några dar igen och kön är låååång. En gubbe som var chilensk pratade med mig och han var rasande han hade väntat i 50minuter .Då stack jag de var liksom ingen ide.
De blir til å hitta nån av de där småbankerna eller handelsbanken istället.