2017-09-22, 19:55
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
När du så enkelt kan kontrollera mig med elektroniska id'n och diverse upplysningar digitalt från myndigheter med ett knapptryck, som tycks vara nog bra för bra mycket känsligare saker, så ser jag inga som helst bekymmer att följa med tiden.

Har du ett AB eller någon lägre form av verksamhet? Det är alltså inte DU som kan "kontrolleras" med "knapptryckningar" det är den juridiska personen som kommer in på banken. Nåja du lyckas säkert och ALLA dina kunder kommer du såklart behandla på samma sätt
Citera
2017-09-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Då vill det till att ni redovisar skälen till ert ställningstagande.
För övrigt ser vi med fördel att det används vårdat språk här.
När du skriver "ser vi", menar du med "vi" flashback eller någon "subgrupp" inom flashback? Vilket mandat har du att uttala dig för någon annan än din räkning, är du moderator?
Varför tilltalar du andra personer här på forumet med "ni", någon sorts rubbning?
Citera
2017-09-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
När du skriver "ser vi", menar du med "vi" flashback eller någon "subgrupp" inom flashback? Vilket mandat har du att uttala dig för någon annan än din räkning, är du moderator?
Varför tilltalar du andra personer här på forumet med "ni", någon sorts rubbning?

"Ni" är ett vanligt tilltal om ni händelsevis inte upptäckt det. Nyttjar dock ej detta städse.
Citera
2017-09-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
"Ni" är ett vanligt tilltal om ni händelsevis inte upptäckt det. Nyttjar dock ej detta städse.
Nu har jag ju självklart inte tillgång till statistik angående detta och känner mig rätt säker på inte heller du har det. Men nej, "ni" är inte ett vanligt tilltal längre. Det var det en gång i tiden men är inte längre det.
Din användning av det i dina inlägg ger bara bilden av patetiska försök att få dig själv att framstå som viktig. Antagligen finns det inte en kotte som upplever dig så. Alternativt är du bara lite rubbad eller udda och uppvisar ditt faktiska talspråk.
Citera
2017-09-22, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nä, Nordea fungerar bra för småföretag. För en dryg tusenlapp får man både Bankgiro och Plusgiro, samt betalkort och bra fungerande internetbank och kundtjänst.

Kommer säkert bli ännu bättre när de flyttar HK till Helsingfors.

Ett annat alternativ är Danske Bank med HK i Köpenhamn.

Jag är 55år.

Allt snack om att man kan byta bank gäller inte 40% av svenska medborgare. Jag hade skuldsanering 2004 och blev skuldfri 2010
det är 7år sedan. Men jag får inte öpnna ett konto i någon Bank och svaret är enkelt jag har inga skulder och äger inte ens en bil.

Men jag har fast jobb och är bunden till Swedbank med svindyra avgifter. Alla har inte lån men då är vi inte välkommna till Bankerna.

Dom har tagit upp detta i Plus. En sak som man undrar är hur går det med min hyra när vi får en bostads bubbla?

Samhället har blivit skit! Orsaken att jag tvingades till skuldsanering 2004 var just det att jag hade lånat mer än var kåken var värd och när man skilde sig med ungar mellan 15 -22år så satt man i fällan.
Och detta är inget att flabba åt. Detta kan hända igen 2020.
Citera
2017-09-23, 10:27
Medlem
Bennermanns avatar
Banken har enorma krav på sig. I princip ska dem gå i god för dig inför myndigheter att din business är helt okej. Finns det en tillstymmelse till chans att man inte förstår vad du sysslar med eller att du verkar väldigt svår att samarbeta med så är det skäl nog att inte inleda en affärsrelation.

Folk idag förstår inte bankens roll, det är ditt problem. Inte tvärtom. Internet kommer aldrig att förändra något i det hänseendet.

Folk gormar och skriker på banken dagarna i ända för att dom känner sig kränkta och felbehandlade, vilket bara är kontraproduktivt. Sätt dig in i hur det funkar istället och använd hjärnan så blir det lättare för dig. Tänk även på att alla vill ha en bra dag på jobbet. När tredje kränkta knallhatten i rad kommer in och gapar så bryr man sig helt enkelt inte längre. Det gäller nog alla yrken.
Senast redigerad av Bennermann 2017-09-23 kl. 10:31.
Citera
2017-09-23, 15:45
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
Jag är 55år.

Allt snack om att man kan byta bank gäller inte 40% av svenska medborgare. Jag hade skuldsanering 2004 och blev skuldfri 2010
det är 7år sedan. Men jag får inte öpnna ett konto i någon Bank och svaret är enkelt jag har inga skulder och äger inte ens en bil.

Men jag har fast jobb och är bunden till Swedbank med svindyra avgifter. Alla har inte lån men då är vi inte välkommna till Bankerna.

Dom har tagit upp detta i Plus. En sak som man undrar är hur går det med min hyra när vi får en bostads bubbla?

Samhället har blivit skit! Orsaken att jag tvingades till skuldsanering 2004 var just det att jag hade lånat mer än var kåken var värd och när man skilde sig med ungar mellan 15 -22år så satt man i fällan.
Och detta är inget att flabba åt. Detta kan hända igen 2020.
Skrattar absolut inte. Det är ett ruttet beteende och jag gillar inte bankerna heller egentligen. Det var bara ett tips till TS, som blev vägrad att öppna företagskonto på den bank han ville.

Men det verkar ju som du har Swedbank i alla fall och de är väl varken så mycket dyrare eller sämre än resten av gänget, så du får väl stanna där så länge.
Citera
2017-09-23, 15:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Banken har enorma krav på sig. I princip ska dem gå i god för dig inför myndigheter att din business är helt okej. Finns det en tillstymmelse till chans att man inte förstår vad du sysslar med eller att du verkar väldigt svår att samarbeta med så är det skäl nog att inte inleda en affärsrelation.

Folk idag förstår inte bankens roll, det är ditt problem. Inte tvärtom. Internet kommer aldrig att förändra något i det hänseendet.

Folk gormar och skriker på banken dagarna i ända för att dom känner sig kränkta och felbehandlade, vilket bara är kontraproduktivt. Sätt dig in i hur det funkar istället och använd hjärnan så blir det lättare för dig. Tänk även på att alla vill ha en bra dag på jobbet. När tredje kränkta knallhatten i rad kommer in och gapar så bryr man sig helt enkelt inte längre. Det gäller nog alla yrken.
Men det är ju heller inga stjärnor som jobbar på bankerna, de har rätt svårt att begripa enkla affärsidéer har jag märkt. Inte heller har de någon större komptens inom ekonomi (som folk tror), men för mig är det ingen nyhet, utan så har det varit i decennier.
Citera
2017-09-24, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eko-nomen
Att man minskar antalet kontor beror ju främst på att efterfrågan inte är lika stor som den var förr i tiden. Man kan göra, i stort sett, allt hemifrån via Internet- och mobilbank och kan ju samtidigt i nämnda banker ringa Telefonbank dygnet runt alla dagar. Så att man dragit ner på service, nej. Man har däremot gjort om service efter kundens behov och efterfrågan.

Att dem sparkar personal vet jag inget om, det är väl isåfall att personalomsättningen har att göra med intern rörlighet. Dvs att personalen får nya tjänster, som inte inkluderar kassa/kundtjänst.
Man kan ju heller inte bara ta ett stolpskott från gatan och ställa den i kassa/kundtjänst på en av Sveriges största banker utan att ge den utbildning först...

I finansbranschen är det bättre att jobba effektivt, men i ett lugnt tempo. Att stressa innebär fel, att göra fel kan innebära höga onödiga kostnader för bankens verksamhet. Att göra klart ett ärende innan man går över till nästa känns väl logiskt, eller?

Finns rätt så många kontor som har öppen kassa/kundtjänst till 18, vissa endast en dag i veckan. Beror på vart du bor. Skulle du däremot boka möte så går det att få till möte utanför de ordinarie öppettiderna, allt du behöver göra är att fråga.

Man "misstänkliggör" ingen, men man är däremot skyldig att förstå var pengarna kommer ifrån - om du ska sätta in dem i banken - samt vilka övriga tjänster du nyttjar och hur du nyttjar dem.
Detta är enligt Lag (2009:62) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism.

De kunder som har större kapital, företagstjänster, eller som t.ex har uppdrag inom riksdagen eller högre positioner i försvarsmakten (Så kallad PEP) anses utgöra högre risk för bankernas motverkan av penningtvätt och finansiering av terrorism. Därför följs "Wallenbergare" och liknande kunder upp mer regelbundet och får svara på ännu mer frågor än vad Agda 78 år med pensionskonto, bankkort och kuvertgirotjänst får göra.

---
Det är ingen som tvingar dig att nyttja bankens tjänster, det innebär dock en kostnad för banken att uppehålla och uppdatera tjänsterna så att dem fungerar på ett bra och säkert sätt. Därför betalar man som kund en avgift för att få använda tjänsterna. Eller hade du bedrivit ett företag som inte tar betalt för dem tjänster dina kunder nyttjar? Tror inte det va..

Tror du på det där själv eller?
ja jobbar du med banken så tror du självklart på de haha.

Det är banken själv som tvingat på folk alla internettjänster så att de inte behöver göra sitt jobb och kan stänga ner kontor och sparka folk .
Samtidigt så har man kortat ner öppettider och stängt ner kontor som sagt och sparkat servicepersonal gentemot kunderna till minimum.Det är självklart att många skiter i att gå till kontoret till slut när det är minst 30 min kö varje gång.

Så nej behovet finns där men det skiter bankerna fullständigt i så länge de kan mjölka av räntor på svenska folket och avgifter på nåt som redan gör att de sparar pengar.De borde betala en avgift till oss kunder för varje online tjänst som de slipper ha svensk personal för.
Gör vi deras jobb ska vi ha betalt för de.
Finns bara stolpskott och folk från bankerna eller finansvärlden som pratar positivt om bankerna idag.
Inte ens i deras telefon kö där de behöver ha minimalt med personal för hela sverige har de tillräckligt med personal.
Telefonkön var 1 gång över 1timme och andra gången 40 minuter sen sket jag i de och skulle ner till kontorshelvetet.
Ta mig tusan har de plötsligt börjat stänga kl 13.00 i ett större köpcentrum där ica stänger 22.
förbannad som fan då jag fick ta ledigt från jobbet åker jag dit efter några dar igen och kön är låååång. En gubbe som var chilensk pratade med mig och han var rasande han hade väntat i 50minuter .Då stack jag de var liksom ingen ide.
De blir til å hitta nån av de där småbankerna eller handelsbanken istället.
Citera
2017-09-24, 04:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Tror du på det där själv eller?
ja jobbar du med banken så tror du självklart på de haha.

DITT svar har hittills förärat denna tråd en plats i (FB) Konspirationer och alternativa teorier
Var det Ditt mål?

Om NEJ, Shape Up, or Ship The FUCK out, ditt trolljävla Helvete!

Citat:
Det är banken själv som tvingat på folk alla internettjänster

Ehm NEJ, det finns gott om banker i Väst som har noll krav på internet'ability från sina kunder.
https://minfil.org/9fN8s8b1bd/MVI_2659.wav

Citat:
Samtidigt så har man kortat ner öppettider och stängt ner kontor som

Vi har redan läst liknande argument av liknande meningsfränder till Dig i Denna tråd. Försöker du påskina att Du inte delar samma användarkonto som De. Om JA, REFINE your comments ffs! As of now, your official designation is: "PATHETIC!!".

Senast redigerad av Trolltestet 2017-09-24 kl. 04:33.
Citera
2017-09-24, 05:14
Medlem
Trolltestets avatar
TS har dock begått alla fel som man som företagare kan begå i ett försök att öppna företagskonto.

Hans trådstart påtalar ett företag med milljoninkomster, men det företag han försökt få konto för är en enskild firma och som har NOLL relation med det företag han resonerar utifrån.

Han har av okänd anledning inte valt att sammankoppla sin tidigare verksamhet med hans nya ansökan för konto, samt försökt få FÖRETAGS-konto för en Enskild firma (vilket är en motsägelse i sig själv eftersom ALLA pengar i en enskild firma betraktas som PRIVATA pengar skattemässigt sett, varpå ett bankmässigt FÖRETAGSkonto vore en direkt motsägelse inför Finansdepartementets Nya Regelverk).

Fråga: Vad består din tidigare verksamhet av?

If you can't tell it to Me, what makes you think a Bank would take you seriously?
Senast redigerad av Trolltestet 2017-09-24 kl. 05:17.
Citera
2017-09-24, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Jag startade ett nytt bolag i maj 2017 började jag. Det tog 2 mån att få allt klart från Bolagsverket o nu i aug fick jag org nr. Jag tänkte byta bank till SEB. Jag fyllde i alla papper och väntade på företags konto nr rörelsekonto i 20 dagar fick jag vänta. Allt har förhalats o jag tappar kunder då jag ej fått vårt konto nr. Idag fick jag avslag. De säger att jag måste ha ett mottagare konto från en annan bank eller mottagare konto från samma bank från de öppnade företaget.

Varför gör dom så? Varför vill de inte ha företagskunder? Varför tar allt sån tid att starta upp?
Vilken bank är att föredra till företag?
Jag längtar till internetvaluta kommer så jag slipper ha med en mellanhanden att göra
Öppna företagskonto på Sparbanken.

Fick betala 950 kr per år och i priset ingår bland annat 500 betalningstransaktioner som du inte kommer debiteras för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in