Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Ni skriver en aning rörigt, om så även är fallet med det som presenterats till banken så ser de säkert incitament till att vara tveksamma.
Ni skriver "byta bank till SEB" Vilken bank byter ni från och varför? Er rubrik "mångsiffrigt belopp", är det er ambition eller vad som varit i ett annat företag? Ni har ju just startat detta bolag.
Fortsätter i er text: "företags konto nr rörelsekonto" Vad menas här?
Vilken bank har ni era privata affärer i?
Förlåt om det blev rörigt. Skrev från mobilen i affekt. Då jag precis fick besked från banken. Jag har ett bolag idag som omsätter bra. Jag har mitt nuvarande företagskonto på en annan bank - Länsförsäkringar som jag inte är nöjd med. Därav tänkte jag prova en annan bank.
Nu öppnade jag ett nytt bolag, jag kommer sälja på samma sätt som tidigare fast i en annan inriktning, ja min ambition är självklart att omsätta mer än det gamla bolaget.
Jag valde då att starta upp ett nytt bolag från grunden eftersom jag inte vill att mitt andra bolag ska bli straffat om något skulle gå fel i det nya. Jag startar som enskild firma och valde även att byta bank till SEB.
Det nya bolaget kommer först öppnas som enskildfirma o då behövs väl ett sparkonto och ett rörelsekonto. Men det fick jag inte hos SEB
Tack för svar innan, att det är bättre att starta konto hos en företagsbank som Handelsbanken.