2017-09-20, 20:16
Medlem
Hej, jag ska brja ta voxra, men ska utomlands en vecka med ngra kompisar snart, vi kommer frmodligen supa varje dag. I vanliga fall super jag nstan aldrig men utomlands kommer det nog bli en heldel.

Har letat efter svar men hittar typ inget mer n folk som frgar "r det okej att dricka ett glas vin till maten nr man ter voxra" etc. S r det ngon som har erfarenhet av att vara full varje dag i en vecka, samtidigt som man ter voxra??
Citera
2017-09-20, 20:27
Medlem
(FB) Ni som ter/har tit Voxra...
(FB) Voxra och alkohol?
(FB) voxra+alkohol
Citera
2017-09-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
Hej, jag ska brja ta voxra, men ska utomlands en vecka med ngra kompisar snart, vi kommer frmodligen supa varje dag. I vanliga fall super jag nstan aldrig men utomlands kommer det nog bli en heldel.

Har letat efter svar men hittar typ inget mer n folk som frgar "r det okej att dricka ett glas vin till maten nr man ter voxra" etc. S r det ngon som har erfarenhet av att vara full varje dag i en vecka, samtidigt som man ter voxra??
Jag var full i 2-3 veckor konstant nr jag t voxra och det var ingen fara. Det som kan vara farligt med den kombinationen r att nr alkoholen gr ut snks tramptrskeln och voxra kan ge krampanfall. Har du aldrig haft ett krampanfall br det inte vara ngon fara men det r vldigt individuellt hur hg kramptrskel man har.
Denna frga passar nog bttre i vriga droger frvrigt.

edit: vgde ~100kg och t 300mg/dag men br inte vara ngon fara ven om du vger mycket mindre
Senast redigerad av tureturetap 2017-09-20 kl. 20:51.
Citera
2017-09-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tureturetap
Jag var full i 2-3 veckor konstant nr jag t voxra och det var ingen fara. Det som kan vara farligt med den kombinationen r att nr alkoholen gr ut snks tramptrskeln och voxra kan krampanfall. Har du aldrig haft ett krampanfall br det inte vara ngon fara men det r vldigt individuellt hur hg kramptrskel man har.
Denna frga passar nog bttre i vriga droger frvrigt.
Tack fr ditt svar! bra!, nej jag har aldrig haft krampanfall, tit flera olika ssri och inte ens rkat ut fr dom vanligaste biverkningarna som torr mun mm. tack s mycket fr ditt svar!

Edit: frstr givetvis att det inte r bra, men det r aldrig alkohol fr kroppen, tnkte mer p det akuta.
Senast redigerad av Yolo1234 2017-09-20 kl. 20:53.
Citera
2017-09-20, 20:53
Medlem
Citat:
Tack fr ditt svar! bra!, nej jag har aldrig haft krampanfall, tit flera olika ssri och inte ens rkat ut fr dom vanligaste biverkningarna som torr mun mm. tack s mycket fr ditt svar!
Ls min edit ocks, voxra r frvrigt en NDRI och inte en SSRI
Citera
2017-09-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tureturetap
Ls min edit ocks, voxra r frvrigt en NDRI och inte en SSRI
Vger faktiskt 100 jag med ganska exakt jo, det har jag koll p.
Citera
2017-09-20, 21:00
Bannlyst
Rekommenderas EJ!
Citera
2017-09-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Rekommenderas EJ!
Dej knner jag igen nej, jag vet att det inte rekommenderas, men det r ju "bara" en vecka, kommer frmodligen terg till mycket sparsam konsumtion nr jag kommer hem igen
Citera
2017-09-20, 21:10
Medlem
Citat:
Dej knner jag igen nej, jag vet att det inte rekommenderas, men det r ju "bara" en vecka, kommer frmodligen terg till mycket sparsam konsumtion nr jag kommer hem igen
Tm din inkorg s kan jag svara p ditt PM.
Citera
2017-09-20, 21:11
Medlem
TheDingos avatar
Om du ska brja s har du ju inte brjat ta den n och det r vl bara att skjuta upp det tills du har kommit hem igen? Alla vet frresten att det inte r bra att kombinera vare sig antibiotika som psykofarmaka med alkohol, s varfr utmana det?

Sen r detta Voxra samma sak som Zyban? Funkar detta preparatet allts mot ngest och oro?
Citera
2017-09-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDingo
Om du ska brja s har du ju inte brjat ta den n och det r vl bara att skjuta upp det tills du har kommit hem igen? Alla vet frresten att det inte r bra att kombinera vare sig antibiotika som psykofarmaka med alkohol, s varfr utmana det?

Sen r detta Voxra samma sak som Zyban? Funkar detta preparatet allts mot ngest och oro?
Vill ju m bra s fort som mjligt, jo det r samma, det beror p vilken ngest man har, lite svrt att sga, men det r huvudsakligen emot depression och intiativlshet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in