2017-09-20, 20:16
Medlem
Hej, jag ska börja äta voxra, men ska utomlands en vecka med några kompisar snart, vi kommer förmodligen supa varje dag. I vanliga fall super jag nästan aldrig men utomlands kommer det nog bli en heldel.

Har letat efter svar men hittar typ inget mer än folk som frågar "är det okej att dricka ett glas vin till maten när man äter voxra" etc. Så är det någon som har erfarenhet av att vara full varje dag i en vecka, samtidigt som man äter voxra??
Citera
2017-09-20, 20:27
Medlem
(FB) Ni som äter/har ätit Voxra...
(FB) Voxra och alkohol?
(FB) voxra+alkohol
Citera
2017-09-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
Hej, jag ska börja äta voxra, men ska utomlands en vecka med några kompisar snart, vi kommer förmodligen supa varje dag. I vanliga fall super jag nästan aldrig men utomlands kommer det nog bli en heldel.

Har letat efter svar men hittar typ inget mer än folk som frågar "är det okej att dricka ett glas vin till maten när man äter voxra" etc. Så är det någon som har erfarenhet av att vara full varje dag i en vecka, samtidigt som man äter voxra??
Jag var full i 2-3 veckor konstant när jag åt voxra och det var ingen fara. Det som kan vara farligt med den kombinationen är att när alkoholen går ut sänks tramptröskeln och voxra kan ge krampanfall. Har du aldrig haft ett krampanfall bör det inte vara någon fara men det är väldigt individuellt hur hög kramptröskel man har.
Denna fråga passar nog bättre i övriga droger förövrigt.

edit: vägde ~100kg och åt 300mg/dag men bör inte vara någon fara även om du väger mycket mindre
Senast redigerad av tureturetap 2017-09-20 kl. 20:51.
Citera
2017-09-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tureturetap
Jag var full i 2-3 veckor konstant när jag åt voxra och det var ingen fara. Det som kan vara farligt med den kombinationen är att när alkoholen går ut sänks tramptröskeln och voxra kan krampanfall. Har du aldrig haft ett krampanfall bör det inte vara någon fara men det är väldigt individuellt hur hög kramptröskel man har.
Denna fråga passar nog bättre i övriga droger förövrigt.
Tack för ditt svar! bra!, nej jag har aldrig haft krampanfall, ätit flera olika ssri och inte ens råkat ut för dom vanligaste biverkningarna som torr mun mm. tack så mycket för ditt svar!

Edit: förstår givetvis att det inte är bra, men det är aldrig alkohol för kroppen, tänkte mer på det akuta.
Senast redigerad av Yolo1234 2017-09-20 kl. 20:53.
Citera
2017-09-20, 20:53
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar! bra!, nej jag har aldrig haft krampanfall, ätit flera olika ssri och inte ens råkat ut för dom vanligaste biverkningarna som torr mun mm. tack så mycket för ditt svar!
Läs min edit också, voxra är förövrigt en NDRI och inte en SSRI
Citera
2017-09-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tureturetap
Läs min edit också, voxra är förövrigt en NDRI och inte en SSRI
Väger faktiskt 100 jag med ganska exakt jo, det har jag koll på.
Citera
2017-09-20, 21:00
Bannlyst
Rekommenderas EJ!
Citera
2017-09-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Rekommenderas EJ!
Dej känner jag igen nej, jag vet att det inte rekommenderas, men det är ju "bara" en vecka, kommer förmodligen återgå till mycket sparsam konsumtion när jag kommer hem igen
Citera
2017-09-20, 21:10
Medlem
Citat:
Dej känner jag igen nej, jag vet att det inte rekommenderas, men det är ju "bara" en vecka, kommer förmodligen återgå till mycket sparsam konsumtion när jag kommer hem igen
Töm din inkorg så kan jag svara på ditt PM.
Citera
2017-09-20, 21:11
Medlem
TheDingos avatar
Om du ska börja så har du ju inte börjat ta den än och det är väl bara att skjuta upp det tills du har kommit hem igen? Alla vet förresten att det inte är bra att kombinera vare sig antibiotika som psykofarmaka med alkohol, så varför utmana ödet?

Sen är detta Voxra samma sak som Zyban? Funkar detta preparatet alltså mot ångest och oro?
Citera
2017-09-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDingo
Om du ska börja så har du ju inte börjat ta den än och det är väl bara att skjuta upp det tills du har kommit hem igen? Alla vet förresten att det inte är bra att kombinera vare sig antibiotika som psykofarmaka med alkohol, så varför utmana ödet?

Sen är detta Voxra samma sak som Zyban? Funkar detta preparatet alltså mot ångest och oro?
Vill ju må bra så fort som möjligt, jo det är samma, det beror på vilken ångest man har, lite svårt att säga, men det är huvudsakligen emot depression och intiativlöshet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in