Citat:
Ursprungligen postat av
dykaren-
Det är inte meningen att man ska kunna tjäna bra pengar i Sverige. Att det ser ut som det gör beror ju på en migrationspolitik som kostar dubbelt hela vår välfärd. Man kunde önska mer av ett land med en av världens högsta marginalskatt.
Precis så är det.
Efter flytten hit blev jag förvånad över hur mycket pengar folk har att röra sig med.
Det går att spara en hel del pengar bara på lönearbete, och allt är billigare. Bensin kostar liksom 5 spänn litern och momsen ligger på 7%....
Svensson betalar högst marginalskatt i världen. Allt annat än top 5 i alla kategorier är skandalöst och beror enbart på byråkraternas och odugliga politikers inkompetens.
En polis i Kanada tjänar i vissa provinser 700 000 SEK om året efter 3 år i tjänsten- Det är stentuffa gubbar...som förtjänar respekt.
Skolan är absolut toppklass.
Vården skattefinansierad.
Detta med bra mycket lägre skatter än Sverige.
Det handlar inte om att Kanada är superbra, snarare medelmåttligt när det kommer till att förvalta skattemedel.
Min poäng är hur bedrövligt dåligt Sverige är....och folk bara accepterar skattehöjningar gång på gång.
ALDRIG kan man se över utgiftssidan. Dumma jävla politker löser alla problem genom att konstant höja skatten. Speciellt för dugligt folk, som då STICKER...som jag.